Communica tie 3 Docent: Hafida El-Gharbaoui H. Kwartaal: 3 Les: 2 Kamer: L03.338.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Advertisements

· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
HGW en gesprekken met leerlingen
Leswijzer Nieuwsbegrip
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Leswijzer Nieuwsbegrip
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Introductiebijeenkomst AOS leergang
Visie & Strategie.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
7dec. MedMec les 6 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Training digitale didactiek
Onderwijsassistent Leerjaar 1 Periode 3, les 8 en 9
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 2 digitale fotografie en bewerking les 3.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Luisteren naar ouders Pascal van Schajik
Eline Bouwman http//:med.hro.nl/ginka/
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
COMMUNICATIE Week 1 Docent:.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink med.hro.nl/binmd.
Praktijkervaring en reflectie
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 med.hro.nl/gharh.
Praktijkervaring & Reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 9. VANDAAG:  Herhaling lesstof en leerstof van alle bijeenkomsten.  Pak pen en papier en ga in 2-tallen zitten.  Neem.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Transationele analyse (aka TA) Rotterdam, 26 augustus 2011.
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Week 5.  Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken.
Conflicthantering DT Bijeenkomst 2: Conflictstijlen. Hafida El-Gharbaoui Med.hro.nl/gharh.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 2 digitale fotografie en bewerking les 4.
Bijeenkomst September 2015
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
‘In veilige handen’ Welkom en kennismaking
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Kunstmeststoffen Les 3 test.
Transcript van de presentatie:

Communica tie 3 Docent: Hafida El-Gharbaoui H. Kwartaal: 3 Les: 2 Kamer: L03.338

Programma 1.Inleveren opdracht. 2.Terugkijken vorige les 3.Artikelen 4.Opdracht 5.Evaluatie (wat was voor jou nieuw in deze les) 6.Huiswerk volgende week.

Thuisopdracht inleveren Terugblik  ouderschapstheorie  Fasering van het kennismaking en intakegesprek met de ouders.  Balansmodel  Hellinckx

Artikelen  - Artikel Oplossingsgericht perspectief van Le Fevere deTen Hove.  - Formuleer twee eye-openers.  - Boek van Fee van Delft, H 1 en 2. m.b.t. Overdracht en Tegenoverdracht  - Weisfelt (H10, Hoe vertel ik het mijn ouders)  - Formuleer twee eye-openers.

Training  Verwerkingsopdrachten:  - Oefenen met roulerende rollen in trio’s met oudergericht communiceren, m.b.v.casus voorbeeld  Ouder gericht, oplossinggericht benaderen van de ouder, met aandacht voor (tegen)overdracht fenomenen.  - Gebruikmaken van bijlagen systemische- en basisgesprek vaardigheden voor de voorbereiding vd pedagoogrol en feedback vd observatorrol.

Evaluatie:  Welke houding en vaardigheden heb je geoefend? Wat geleerd?  Welke ga je de komende week oefenen?

Huiswerk volgende week  -Lezen:  - Bestudeer uit boek van Fee van Delft, H3.  Overdracht en Tegenoverdracht vanuit de Transactionele analyse (TA).  - Lezen Artikel over TA van Stewart en Joines  - meenemen “verse“oefen casuistiek voor training tijdens de les.  Opdracht 3  Bedenk een eigen voorbeeld van inter/reactie vanuit de TA van een Kind-, een Ouder- en een Volwassen positie. Beschrijven en inleveren bij de docent (max. 1A4).