Communica tie 3 Docent: Hafida El-Gharbaoui H. Kwartaal: 3 Les: 2 Kamer: L03.338
Programma 1.Inleveren opdracht. 2.Terugkijken vorige les 3.Artikelen 4.Opdracht 5.Evaluatie (wat was voor jou nieuw in deze les) 6.Huiswerk volgende week.
Thuisopdracht inleveren Terugblik ouderschapstheorie Fasering van het kennismaking en intakegesprek met de ouders. Balansmodel Hellinckx
Artikelen - Artikel Oplossingsgericht perspectief van Le Fevere deTen Hove. - Formuleer twee eye-openers. - Boek van Fee van Delft, H 1 en 2. m.b.t. Overdracht en Tegenoverdracht - Weisfelt (H10, Hoe vertel ik het mijn ouders) - Formuleer twee eye-openers.
Training Verwerkingsopdrachten: - Oefenen met roulerende rollen in trio’s met oudergericht communiceren, m.b.v.casus voorbeeld Ouder gericht, oplossinggericht benaderen van de ouder, met aandacht voor (tegen)overdracht fenomenen. - Gebruikmaken van bijlagen systemische- en basisgesprek vaardigheden voor de voorbereiding vd pedagoogrol en feedback vd observatorrol.
Evaluatie: Welke houding en vaardigheden heb je geoefend? Wat geleerd? Welke ga je de komende week oefenen?
Huiswerk volgende week -Lezen: - Bestudeer uit boek van Fee van Delft, H3. Overdracht en Tegenoverdracht vanuit de Transactionele analyse (TA). - Lezen Artikel over TA van Stewart en Joines - meenemen “verse“oefen casuistiek voor training tijdens de les. Opdracht 3 Bedenk een eigen voorbeeld van inter/reactie vanuit de TA van een Kind-, een Ouder- en een Volwassen positie. Beschrijven en inleveren bij de docent (max. 1A4).