Jongerenlab Profielwerkstuk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Advertisements

CONCEPT VDAB SMART VACATURES Ramzi, Jen, Robin. Onze doelgroep  Werklozen en pas afgestudeerden  Wie een betere/nieuwe job wilt NIET WIE, MAAR HOE !!!
Gemaakt door: Idiophine, Ashwin, Acelya & Lynn M3a
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Verpakking van fruitsap
Als er een baby geboren wordt is het feest!
De uitputting nabij?.
Les §4.2 2 vwo.
Suzanne,lieke,kim en julia
Suus,Juul,Lieke en Kimmie Van Suus,juul,liek en Kimmie
Wat moet je leren voor het PW Heel hoofdstuk 4 Oefentoets Rekentrainer! Samenvatting einde van het hoofdstuk in leerwerkboek.
Bedrijfbezoek.
workshop Veranderen: een noodzaak!? Verandering en vernieuwing leveren winst op.
Enquête uitslag Gemaakt door: Dominique Geschiere en groep 8a
De afvaldetectives op bezoek bij McDonalds
App voor rijschool.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
THEmA 4: industrielandschappen
Een eerste kennismaking
Afval en milieu Basisstof 4,5.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Ondernemen moet je doen
Een eerste kennismaking
In de loop van miljoenen jaren zijn ze ontstaan door vervorming van planten- en dierenresten. Voorbeelden:aardolie, aardgas, steenkool en bruinkool. Ook.
Afval Energie Bedrijf Welkom in Amsterdam!
DE MILIEUSTRAAT GEMAAKT DOOR: ATENA,DAVEY EN KARIM.
The LayKi car of the future Layla PassetMA2C Kim van SchieVeenLanden College Mijdrecht.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Mijn project gaat over afval Gemaakt door Juliëtte Mateboer.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Haven van Antwerpen – Circulaire Economie. Langetermijnvisie 2.
Geen afval, wél grondstof
Aanpak heling Presentatie voor bewoners
Pedagogische Klimaat Pedagogisch Klimaat.
Biobased Economy in Regio Rivierenland
Theater De Lievekamp Osse jongeren Bedrijvendag
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
ALV Afval Samenwerking Limburg 21 november 2016
Van Afval naar Grondstof
Scooterbox -Opdrachtgever: M.Landmeter -Vak: o3
Tropische bossen in de circulaire economie
Aftraples.
Duurzaamheid voedselketen.
De circulaire economie van kunststof: van grondstoffen tot afval
Artcadia milieu en ruimte
Workshop Circulair draaiboek grondstoffen & afval Anouk Schrauwen. a
PLASTIC JACHT INTERACTIEVE PLASTICRECYCLING IN HET ONDERWIJS.
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud houdbaarheid.
Voel je wel in je vel !.
Veilig en verantwoord werken
Potentie bedrijfsafval
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud houdbaarheid.
Normering waterveiligheid
Wettelijk Beoordelingsinstrumentarium
Reclassification of the water defence system
Normering waterveiligheid
Betalen met je smartphone
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
PLASTIC JACHT INTERACTIEVE PLASTICRECYCLING IN HET ONDERWIJS.
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud  houdbaarheid.
<naam bedrijf> & <naam school>
Finish profiles.
Sociaal ondernemerschap: wat is het en wat is het belang?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Circulariteit in de GWW sector
Transcript van de presentatie:

Jongerenlab Profielwerkstuk 2016-2017 Inleiding, aansluiting profielwerkstuk en wie organiseert het Jongerenlab

Circulaire Economie uitgelegd… Video met uitleg Circulaire Economie: https://www.youtube.com/watch?v=zCRKvDyyHmI&feature=youtu.be [in het Engels]

Wat drijft Circulaire Economie? De enorme aandacht voor circulaire economie komt met name door de steeds groter groeiende grondstoffenproblematiek (dat een aantal grondstoffen op korte termijn opraken, verminderde kwaliteit van grondstoffen en een te grote afhankelijkheid van grondstoffen elders) door de groeiende wereldbevolking, welvaart en consumptie. Tegelijkertijd kan de natuur de grote hoeveelheid afval niet meer aan, dit zie je bijvoorbeeld terug in de ‘Plastic Soep’ in de oceanen.

Circulaire kansen… Circulaire economie wordt niet alleen gedreven door urgentie, maar juist ook door economische kansen. Hierboven zie je daar twee voorbeelden van terug. TNO (2013) heeft berekend dat als we meer inzetten op hergebruik van producten, materialen en grondstoffen dat daarmee 7,3 miljard euro per jaar bespaard kan worden in Nederland, vergelijkbaar met 54.000 banen.

Jongerenlab 2015 Sfeervideo van Jongerenlab editie 2015: https://www.youtube.com/watch?v=O7zp6G-AJ7I Tevens meer informatie daarover te vinden: http://www.cirkellab.nl/2015/10/09/eerste-jongerenlab-circulair-is-tastbaarder-dan-je-denkt/

Bedenk dé oplossingen voor morgen! Welke rest- of afvalstromen kunnen gebruikt worden als grondstof voor 3D-printers en welke producten kunnen daar mee gemaakt worden? Bedenk een slimme game, app of prullenbak die ervoor zorgt dat het zo leuk mogelijk wordt om afval te scheiden Welke producten kun je maken met fruitafval, koffiedroes, oude flesdoppen of baggerslip? Welke oplossingen zijn er voor plastic afval afkomstig uit omliggende rivieren, sloten en straten? Bedenk/ontwerp een mobiele telefoon of auto die gemakkelijk gedemonteerd kan worden of waarbij 25% minder grondstoffen gebruikt worden dan het gangbare model Dit zijn mogelijke voorbeeldvragen voor het profielwerkstuk in dit traject. Of verzin zelf een aantal aansprekende vraagstukken die relateren aan circulaire economie

Jongerenlab 2016-2017: begeleidingstraject profielwerkstuk Kick-off met uitdagende workshop en quiz Brainstormsessie met ondernemers Werkbezoek bij een bedrijf Extra begeleiding Finale + prijs ‘voor beste profielwerkstuk’ Uitleg geven over het traject, wat het inhoudt met welke onderdelen

Interesse. Bij voorkeur groepen vormen van 3-5 personen Interesse? Bij voorkeur groepen vormen van 3-5 personen. Aanmelden via de docent voor X datum (in ieder geval voor 4 februari 2016, maar hoe eerder hoe beter, zodat je zeker bent van een plek).