Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat brengt 2014?.
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Workshop 3 deel 1: Marketing
Optimaliseren van het assortiment
Auteurs: Rinnert Deelstra Tamanna Zirak
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Mijn toekomst/droom. Door Natasja van Dijk.
Consumentengedrag & Kopersgedrag van organisaties
Web Copywriting Geo, Indra, Jens en Stefan 1. Wat?  Waarom lezen jongens binnen Cross Media Management zo weinig blogs?
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Marketing presentatie
Vondeling Hoe ziet een poezenleven er zoal uit?. Dit hier lijkt mij wel een leuk plekje om te wonen!
Praktische Opdracht CKV
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Let’s get started Marketing? Marketing!
De Beer van Bram.
Visie & Strategie.
MARKTVERKENNING Gemaakt door Demy, Reda en Matthijs.
College 3 Consumentengedrag
 Onderzoek  Facts & Figures  Doelgroep  Concept  Inspiratie  Locatie.
Detailhandelsmarketing
Animatie team Dio en Tjeerd.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Commercieel beleid en recht
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Wat voor inkomen heb je & waar blijft je geld?
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Levenslooppsychologie werkcollege 6
Assortiment dat wat er te koop is.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
MINI-ONDERNEMING Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) SWOT-Analyse & tussenevaluatie.
Plattegrond maken Explorers ’12. Uitleg Opdrachten: doormiddel van opdrachten maak je je plattegrond compleet. Kleur/legenda: vergeet niet om alles.
Derving.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Sport & Bewegen in de Buurt Brengt gezond leven dichterbij.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
STEDEN * GEBOUWEN * CONSTRUCTIE EEN PATROONTAAL Over mensen en wonen.
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Consumentengedrag Leren I
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Presentatie assortiment Dimagini verbreden
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Communicatie Christel
Geïnteresseerd op huizen in balk, kijk verder! Door groep
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
De Beer van Bram.
Marketing Week 3 les 1.
Presentatie en marketing
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Verkoopt en handelt verkoop af
Een briefje uit de hemel? Nevendienst voor jongeren
Verkoop De klant.
Transcript van de presentatie:

Klanttype doelgroep

Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment) De groep moet groot genoeg zijn (het moet rendabel zijn) De groep moet afzonderlijk te benaderen zijn gerichte reclame)

Criteria voor indeling van de doelgroep: Leven, wonen werken: leeftijd, geslacht, beroep, opleidingsniveau, gezinsgrootte, sport Wonen: soort huis, provincie, stad Koopgedrag: merkentrouw, prijsschommelingen, service, aankoopfrequentie Denken: status, impulsief, “iets nieuws”

Indeling op basis van de snelheid waarmee de groep nieuwe producten accepteert: Innovators: ± 2,5 % vinden het leuk om nieuwe producten uit te proberen. Early adapters:± 13,5 % nemen snel een nieuwe trend op. Maar willen er eerst meer over weten. Early majority:± 35% zijn voorzichtig! Kijken de kat uit de boom. zullen niet snel een nieuw product kopen. Late majority:± 34% Kopen als de meerderheid het al heeft Laggards:± 16% Kopen als bovenstaande groepen er weer op uitgekeken zijn.

Leeftijd: Sport: Soort huis: Provincie of stad: Koopgedrag: Denken: gezinssituatie

Leeftijd: Sport: Soort huis: Provincie of stad: Koopgedrag: Denken: gezinssituatie Leeftijd: Sport: Soort huis: Provincie of stad: Koopgedrag: Denken: gezinssituatie

Leeftijd: Sport: Soort huis: Provincie of stad: Koopgedrag: Denken: gezinssituatie

Opdracht: Breng de doelgroep van jouw gekozen winkel zo goed mogelijk in beeld. Motiveer de gemaakte keuzes op basis van de theorie.