Waardering en beloning in een zelfsturende organisatie 4 juni 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

IB 1.
Uitstekende organisatie en een doortimmerd marketing concept.
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Wat is interactieve marketing?
HowardsHome Papieren Tijgers 23 april 2009 Geertje de Wit.
Hoe HPO is de Kinderopvang? High Performance Organisaties
Globalisering en supply chain innovatie Een pleidooi voor Nederland supply chain land… Walther Ploos van Amstel NLDA Breda Juni.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Organisatiecultuur = het feitelijk gedrag van de medewerkers van een organisatie dat voortkomt uit een stelsel van impliciete en expliciete veronderstellingen,
Financieel economische crisis, faillissementen, weinig start-ups, sociale bloedbaden, … Dagelijkse actualiteit!
Economics of Motivation Studiedag ‘Het gaat niet goed’ 28 april 2011.
Loopbaancentrum Zwolle
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Maatwerk vanuit Management in Zorg en Dienstverlening HAN/MZD/2011.
Masterclass ‘gedoe komt er toch’ ‘echte innovatiekracht ligt bij professionals, niet bij managers’ ‘de meerwaarde van innovatie kan zich alleen tonen in.
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Gedrag in organisaties, 10e editie
Hockeyclub Stickie Technisch beleid.
Naar een zelfstandige positie van de medezeggenschap op de Hogescholen Rienk Goodijk, 10 nov Hoogleraar TiasNimbas UvT Senior-consultant GITP.
Personeelsbeleid Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 5.
Doelstellingen De kenmerken van een goed team benoemen
Slim de eigen koers bepalen!
EAD Consulentendag 2011 Diversiteitswerking Sectorconvenants 16 september 2011.
TOM keurmerk Marius Berendse.
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Rollenspelen is een vak
De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.
© Arlande IT manager wordt eens volwassen! Niet hullie of zunnie…
C. Molmans SOD-Opleidingen
Leren in een werkende omgeving
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
PRO 2004 HRM - netwerk 29 oktober 2004 Analyse resultaten Personeelsresultatenonderzoek 2004 Juni personeelsleden / 361 lijnmanagers MVG / VWI.
Introductie Loopbaanbudget
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
GRIP krijgen op werkdruk en stress met het JD-R model
Team Psycholoog “Versterk uw gewoontes!”. Onze visie "Vooral geschikt als u wil werken aan concrete oplossingen zonder eindeloos te praten" → Weinig kosten,
Anders Bekeken Over de kanteling en de buitelingen van de gemeente Terneuzen, zorgSaam en “aan Z” bij de realisatie van de Wmo- pilot Huishoudelijke Hulp.
Het Rijk van Koning Klant
Consulting in de praktijk Gast college-cyclus Rivio Rotterdam voorjaar 2006.
Informatie management HC2
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
Levensfasen Kijken door een andere bril! Viataal is gefuseerd met de Koninklijke Effatha Guyot Groep en Sint Marie. In 2010 presenteren wij ons onder een.
De Future Proof Corporatie Hoe worden corporaties toekomstbestendig?
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
1 Schoolplan gebaseerd op:  visie in  gezamenlijkheid en  grote betrokkenheid.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Functionerings- en ontwikkelgesprekken met rendement
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
STERK IN DE KLAS Onderwijszorgarrangement
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Antibioticaresistentie en teamleren
(on)begrensd vrijwillig
Werken met plezier en goed presteren
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Boeien en binden van goede medewerkers
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Waardering en beloning in een zelfsturende organisatie 4 juni 2015

Beloning binnen de verzekeringsbranche Impact

Situatie 2012: traditionele managementstructuur Meer klanten Sterke groei

Traag en bureaucratisch Inefficiëntie Afstemming intern tijdrovend Nieuwe innovaties duren lang Onvoldoende inspelen klantbehoefte Onvoldoende talenten benutten

De omslag: zelfsturende brancheteams in een platte organisatie Teams gericht op specifieke branches Per team diverse expertises:, projectmanagers, consultants, sales, marketing. Geen managers Online Feedbacksysteem

Feedback Eens in de vier maanden Minimaal 7 collega’s waar je mee samenwerkt Open feedback & thermometers: Vakkennis toegevoegde waarde, Samenwerking

Teamrapportage

Resultaat: Open dialoog Stimuleert persoonlijk ontwikkeling Eigen regie op presteren & belonen Maximalisatie toegevoegde waarde Volle rugzak = doorstroom

Vragen ?