Fantasiedieren Beeldende Vorming donderdag

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Open-up / over de streep
Advertisements

Rekenen met muzieknoten
Groep 7.
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
B1c impressionisme : uitleg, theorievragen, praktijkopdracht
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Concept presentatie 1.individueel concept (pdf-upload donderdag) 2.live presentatie (vrijdag op afspraak)
SPREEKBEURT 3de LEERJAAR
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Eindopdracht Fotografie (1ste periode) Analyse eigen foto’s
PowerPoint Luuk Henssen
Aardrijkskunde.
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Gemaakt door: Denise Nicole Max
Opdracht ‘Rembrandt’ menu.
Het Debat Opbouw en inhoud.
 Het begin  Hoe zijn we op ons idee gekomen?  Hoezo dieren?  het ontwerpen.  Het eindresultaat Hoofdstukken.
Verf mengen.
1 van 4 51 Maatfles ontwerpen Opdracht 1: Overleg met elkaar in welke van de zes voorwerpen jullie denken dat het meeste water kan. Maak dus een schatting:
* ELLA 6A * * powerpoint kunst *
Wolvecamp tentoonstelling
INSTRUCTIE fase 3 Dit is de slotopdracht; Maak met de hele klas een supergrote Graffiti-voorstelling waarop al jullie Avatars in een nieuwe samenstelling.
Weekend kring. Hilal Kaya 8B.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Marieke Tuinman Natasja Langwerden Klas VR2A 17 juni 2013
Presentatie Bijeenkomst 2
Aboriginal dot painting
Woordenschat groep 5, thema 6, les 2
Pecha Kucha kunstketting Groep 4 CBS de Mate
Rembrandt en Vermeer meesterschilders.
1 van 3 41 Waar denk je aan? (1) 1 Werk in tweetallen. Waar denk je aan bij...? Vertel om beurten waar je aan denkt. Schrijf het op één blaadje. Ieder.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Ervaringen van kinderen in woorden vangen
Corneille Guillaume Beverloo
Vincent van Gogh.
De schaapherder We doen mee met Woordvoerders van de Natuur. We geen een hele dag de natuur in en daarna gaan we in de klas daar iets mee doen. We gaan.
Rube Goldberg wedstrijd (kettingreactie)
Les 2: Mijn beeld Schrijf je verhaal en maak je eigen beeld …
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Les 1 dans Donderdag groep 5 basisschool De Uitkijktoren Weert.
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
De geheimen van het bos Thema Groep 5/6 Pinguïns.
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
Maak foto’s van kinderen die tegenstellingen uitbeelden. Opdracht: 1. De kinderen gaan in tweetallen een tegenstelling bedenken die zij willen.
Kubisme Een stroming in de kunst vanaf 1900 tot ongeveer 1920
Dit is de PowerPoint van Mootje
Groepsopdracht ‘Maak samen één schilderij’ THTEX
Stempelen op stof Opdracht:
Hier gaan we het levende-dia-spel doen!
Week 1, les 5.
Wie denk je wel niet wie je bent???
Voortplanting Basisstof 2 en 3.
Onderzoeken 1HV.
volgende bladzijde terug
NATUURLES maar dan anders
Project English BOL niveau 4.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Je eigen omgeving in beeld
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
Stralende sterren Genesis 1:14
Muzische vorming.
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde Bijeenkomst 4 Het begeleiden en stimuleren van een creatief proces (allen) Welkom.
Voorbeeld terug Wat heb je nodig? Je hebt nodig, een schaar, lijm, karton, verpakkingen van karton, verf. Wat moet je doen? Voor je eigen dorp/stad ga.
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Fantasiedieren Beeldende Vorming donderdag 08-10-2015 Groep 5 OBS De uitkijktoren Weert

Lesdoelen Jullie kunnen de lichaamsvormen van dieren weergeven; Jullie kunnen met verschillende kleuren werken (donkere en lichte kleuren); Jullie kunnen met verdunde en onverdunde verf schilderen.

Stappenplan 1. Ideeën gekregen door filmpje, foto’s en gesprek over dierentuin 2. Schrijf je naam rechtsboven op het blad 3.Bedenk welke 4 (of 5) dieren je gaat nemen (denk aan verschillende kleuren en vormen) Dus geen schaap/geit, paard/ezel, konijn/haas Kop Romp Poten Staart Armen/vleugels Bekijk de voorbeeldfoto’s/dierenboeken (niet meer dan 2 personen tegelijk bij de boeken) 4. Overleg in tweetallen of je hebt gedacht aan de verschillende kleuren en vormen. 5.Schrijf daarna deze dieren op de achterkant van je tekenblad 6.Begin met het dier te tekenen, daarna schilderen

Reflectie Konden jullie de vormen van de dieren, die je in de boeken of op de foto´s hebt gezien, goed natekenen? Is het gelukt om met verdunde en onverdunde verf te schilderen? Hebben jullie met verschillende kleuren gewerkt? Verschil donkere en lichte kleuren? Welke dieren konden jullie herkennen in de fantasiedieren die andere leerlingen hadden geschilderd? Wat ging er goed en wat kan volgende keer beter?