SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L.02.335.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Advertisements

· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Betogende spreekbeurt
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
SOCIAL WORK naam:. Martine Bink . m. d. nl med:. med
ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Solliciteren: wat wil ik?
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink m. d. nl med
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 2, week 2 Harrie Manders
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Social Work Kick Off ’13 Instituut voor Sociale Opleidingen.
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
TRENDS 2015 Kwartaal 3, week 1. Even voorstellen  Naam: Madeleine Meurs  Site: med.hr.nl/meurm   Kamer: MP L
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink med.hro.nl/binmd.
Social work Week 2.
Praktijkervaring en reflectie
Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F.
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
1 Methodiek A Hafida El-Gharbaoui
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
Med.hro.nl/schpa.  CS8VooY&feature=related CS8VooY&feature=related.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
TRENDS 2014 Hafida
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
praktijk project ouderbetrokkenheid
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Bijeenkomst 2. PROGRAMMA Restje dinsdag Film Casus maken Debatteren Checklist maken Professioneel pedagogisch handelen.
Niets is wat het lijkt.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Studieloopbaancoaching
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Cliënt in zijn kracht Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13.
Samen leren ondernemen in CKO
Keuzedeel internationalisering
Ethiek in de branche social work
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
EFMB April 2018 Hoe Europa bijdraagt aan de sociale inclusie van ouderen in Nederland.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Transcript van de presentatie:

SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L

Praktijk Project Social Work  Kennismaken  Korte inleiding op het project: Thema Armoede en Sociale uitsluiting  Organisatie  Groepen samenstellen

Kennismaken  Mini-Interview met Wat doe je? - Hoe loopt je studie? - Wat is je doel tijdens dit project? - Wat staat er niet op je CV?

Hoezo armoede? In 2011 in Nederland: mensen onder armoedegrens en mensen die maar net genoeg hebben om van rond te komen. Binnen de Europese Unie: 20 miljoen mensen op of onder de armoedegrens In heel Europa (tot de Oeral): 80 miljoen mensen op of onder armoedegrens Forse stijging in 2013: hoogste aantal sinds Einde aan de dalende trend huishoudens afhankelijk van een laag inkomen

Thema: Armoede en sociale uitsluiting 9.00 min – 14.00Vanaf het begin

SHL - Organisatie

Studiebelasting  3 ECTS = 84 uur = 10,5 uur per week  Tijd voor de subgroep: zoveel mogelijk tijdens de ingeroosterde lesbijeenkomsten  Daarnaast zelfstudie  Communicatie buiten de lesbijeenkomsten zoveel mogelijk via mail of

Bronnen  Op reader Social Work  Studiehandleiding: aanbevolen literatuur en websites  Canon Sociaal Werk in Nederland en internationaal

SHL - Organisatie

Gezamenlijke opdracht Blz. 16  Stap 1: brainstormen over signalen en mogelijke bronnen  Stap 2: afwegen of het signaal krachtig, frequent, ernstig, specifiek genoeg is om opgemerkt te worden door sociale professionals  Stap 3: Het verband tussen het signaal en de kernwaarden van Social Work: sociale rechtvaardigheid, mensenrechten, collectieve verantwoordelijkheid en respect voor diversiteit  Stap 4:Verzamelen van overtuigende bronnen met betrekking tot het signaal en analyseren van de gevonden data  Stap 4:Wat zijn de gevolgen van het signaal en wat betekent dit voor voor sociale professionals?  Stap 5:Het verwerken van de gegevens in het verslag  Stap 6:Het uitwerken van het signaal in een heldere en originele presentatie.

Individuele opdracht: de eigen doelgroep blz Wat draag jij als professional, werkzaam binnen jouw eigen instelling, bij aan het vergroten van sociale rechtvaardigheid. 2. Op welke wijze heb jij als professional, werkzaam binnen jouw eigen instelling, te maken met mensenrechten? Draag jij bij of doe jij afbreuk aan de bescherming van mensenrechten van burgers of individuen? 3. In welk opzicht is er binnen jouw werk als professional, werkzaam in een instelling, sprake van collectieve verantwoordelijkheid? Welke vraagstukken die je in jouw werk tegenkomt zijn een zaak van collectieve verantwoordelijkheid. Motiveer je antwoord. 4. Op welke wijze kom je diversiteit tegen in jouw werk en op welke wijze geef jij als professional werkzaam binnen jouw instelling blijk van respect voor diversiteit?  Het verslag bestaat uit tenminste vier A4.  Tenslotte reflecteer je in maximaal een A4 over de wijze waarop jij een bijdrage geleverd hebt aan het eindresultaat van jouw subgroep

Groepssamenstelling  4 groepen  5 of 6 studenten per subgroep  Waarvan minstens twee personen waarmee je nog niet eerder hebt samengewerkt

Deze week  Samenwerkingsafspraken in een contract  SHL lezen  Oriënteren op de opdracht Week 4 Voorbereiden: bijlage 4 SHL (signaleren), reader en zoek naar informatie (artikel/tv programma/persoonlijke ervaring) over armoede en sociale uitsluiting.  Brainstormen over signalen en mogelijke bronnen  Afspraken maken en taken verdelen

Aan de slag!  Samenwerkingscontract  SHL lezen  Oriënteren op de opdracht

Vragen?