PPM/Quality Management en BPM

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Collexis is software for: •High-precision search •Expert profiling •Text based R&D.
Advertisements

Ivo Demeulenaere Senior consultant kwaliteit en management - Amelior
11 Infrastructuur Optimalisatie: Waarom een op voorzieningen gebaseerd platform de betere keuze is.
Woensdag 23 juli 2014 volgende vorige algemeen ziekenhuis Sint-Jozef Malle Dementia pathway: a condition specific approach Patrick De Wit, MD Thierry Laporta,
Integrale kwaliteitszorg (IKZ) van de informatievoorziening
Lean Six Sigma bij de gemeente Amersfoort
Het nieuwe werken Visie Peter Fingar. Het werk verandert: –Meer informatie gericht: gebruiken, verwerken en actie Transactie-informatie Omgevingsinformatie.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Validatie en kwalificatie van een temperatuur gecontroleerde Supply Chain Gert-Jan van Diest IGZ Congres - De Nieuwe GDP Guideline Nieuwegein, 2 september.
Ontwikkelingen arbeidsmarkt en houding en gedrag essentieel onderdeel van personeelsplanning Business strategy Business results Talent strategy Talent.
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie The Application Infrastructure The world around you is changing.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
HOFAM vak Organisatie & Management les 2
How to manage the process to design -> migrate -> integrate -> run -> evolve! An always-on internet infrastructure Gerard van Draanen IT Architect, HP.
HOFAM vak Organisatie & Management les 10. Motivation 2 One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge.
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
MINOR BUSINESS PROCESS MANAGEMENT
, Seconden 1 maand 1 uur Aandelenkoers Brief … fax … 3 dagen 45 seconden Documentuitwisseling Interne opvragingen.
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
Minor Project- en Programmamanagement
Business Process Management
GegevensAnalyse Les 2: Bouwstenen en bouwen. CUSTOMER: The Entity Class and Two Entity Instances.
Enterprise Service Bus IBK3ESB01
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Les 2 People-Centric Process Management. De wereld rondom BPM 1.Top Management en strategische keuzes 2.Kwaliteits Management 3.Verander Management “The.
Quality Management: METHODEN TECHNIEKEN PROCESVERBETERIN G
Les CMMN V1.0. Inhoud: 1. Doel SOTA 2. CMMN (en DMN) in het grote geheel 3. Basisbeginselen CMMN.
OpleidingsCentrum voor Bowlers Clinic Appingedam KISS.
Delen van informatie. Inhoud I.T. Works TerraIndex Digitaal samenwerken en de centrale/landelijke service.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
SOA en Business Process Management Hoofdstuk 5 uit Web Services van Manes, blz. 122 t/m blz. 129.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
DOELEN VAN W&T ONDERWIJS
Van BiSL naar BiSL Next Lucille van der Hagen
Procesverbetering in de Zorg
Wies Vullings, Wageningen University and Research
Justian Knobbout Promovendus bij het lectoraat Digital Smart Services
De Betekeniseconomie.
Windows applicatieontwikkeling
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Giving hands and feet to the digital substation
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Microsoft SharePoint Server 2013
Sector, Firm Size and ICT investments
Processing Structured Hypermedia
Presentatie titel Measurement education in the junior primary –
SDI from a technological perspective: Architecture
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
NL: We zitten in een Verandering van Tijdperken in plaats van een Tijdperk van Verandering.
Participatory Action Research
ACTmodel van psychopathologie
Methoden om te werken aan continue verbetering
Zuyd Lectoraat Employability Impact van technologie en digitalisering nieuwe competenties voor werknemers Dr. Jol Stoffers Erik Canisius MSc Rik Loffeld.
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Dynamic Architecture What about you?
Jannes Huisman Senior coach
Date: Royal Lemkes Plastics AIPH conference.
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
Logistieke kwaliteitsprocessen
Meaning maning by public leaders in times of crisis
DE NAYER INSTITUUT Hogeschool voor Wetenschap & Kunst
LIESBETH RUOFF - VAN WELZEN CHAIR IG DIGITAL SKILLS KNVI
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

PPM/Quality Management en BPM 2 soorten koppeling en ‘1’ doel: ’Betere’ producten door (?) een ‘beter‘ proces (=organisatie)

Vragen: Wat is het verschil tussen borging en procesverbeteren? Wat is de rol van kwaliteits methodieken in de BPM-Cycle? Wat is Continuous Improvement bij BPM?

Typical Problems with Organizations No aggregated view on business processes and objects (e.g. customers) Typical Problems with Organizations Multitude of fat client applications No single point of monitoring and management ERP Legacy Application CRM No end-to-end business processes control All these issues have a negative effect on Flexibility, Responsiveness, and Productivity Business logic is not reusable because it is not exposed through open standards Limited or poor integration between systems (stovepipes) Business logic is locked and hidden in legacy systems that are hard to change and extend

Typical Customer Scenario Highly interactive browser based user interface Typical Customer Scenario Harmonized user interface Use of open standards throughout all systems Increased business insight through central management and control of business processes Cordys Process Management Layer Create new functionality to fill the gaps Modeling and execution of business processes Existing business logic is unlocked, exposed as Web services and reusable Legacy Application ERP CRM Existing applications are leveraged

Business Process Speed and Agility Increasing the Scope and Sophistication of Integration Improves Business Performance Tactical Guidelines: The difficulty of integration increases as a multiple of the number of processing nodes, the number of application owners, the sophistication of the interactions and the rate of application changes. The business value of integration increases in proportion to its difficulty. Hard Easy Visionary Intermingle Processes Transaction With Updates Business Process Speed and Agility Immediate Look-up Send Data Sophistication Within Dept. Across Depts. Enterprise- wide Known Partners Ad Hoc Partners An agile enterprise has a competitive advantage because it can act swiftly on routine transactions and modify its processes quickly in response to changing conditions. The core principle that underlies agility is to have a comprehensive view of all participants and steps in a business process. Business units, people, application systems and automated devices in diverse locations can be viewed as subsystems in a single, holistic system. The idea of the virtual enterprise confirms business trends that have been underway for years. The boundaries of the conventional enterprise are increasingly porous as information, goods and services flow more quickly. Application integration is the common theme underlying zero-latency enterprise, real-time enterprise, on-demand enterprise, customer relationship management, supply chain management and many other modern business strategies. The scope of interactions is increasing, as connections are made not only among business units in the same company, but also to business units outside the enterprise. The sophistication of interactions is changing by modeling, managing and monitoring more aspects of each business process. Shallow, slow-moving, loose application couplings — such as file transfer — are being complemented, and sometimes replaced, by faster and richer forms of interchange, including: 1) direct interactive lookups, 2) invoking remote functions (e.g., via Web services) and 3) linking business processes (business process fusion). Action Item: IS managers, architects and developers must work with business analysts and business unit managers in every stage of an integration project because most of the costs and benefits of integration occur outside of the IS department. Scope

Het duivelse vierkant

Borging vs verbeteren:

Inzet verschillende methodieken: S Banerjee op SixSigma.nl “Lean is gericht op snelle en efficiënte bedrijfsprocessen, waarbij het borgen van de kwaliteit vaak een issue blijkt te zijn” Gecombineerde implementatie door 2 specialistische practioners,[...] kan leiden tot een bedrijfscultuur waar denkers (SixSigma) conflicteren met doeners (Lean)

Overzicht Verbetermethodes door Procesverbeteren. nl http://www

Methdology comparison by CSC

Welke Rol speelt een PPM in...

Which Methodology is Best? CSC experience, results Which Methodology is Best? “Best” is depends by the needs and current state of your organization “Best” may be a combination of methodologies An organization ready for Six Sigma is also ready for Lean or other methodologies The name of methodology used doesn’t matter; what matters is leadership, commitment, vision, strategy, and follow-through from supplier to customer CSC= Computer Science Corparation

Procesverbeteren.nl : Veel groter dan deze verschillen zijn de overeenkomsten tussen de verbetermethodes: Elke methode verbetert de bedrijfsprocessen stapsgewijs, via een cyclisch proces van meten, analyseren, verbeteren en tenslotte borgen van de verbetering, zie de tabel "cyclische verbetermethoden en hun primaire effect" Dit continue verbeterproces staat bekend onder verschillende namen, waaronder Deming-cyclus (plan-do-check-act oftewel PDCA) en DMAIC (Define, Measure, Analyse, Improve, Control). Gaat het om kleine verbeteringen die multidisciplinaire teams (bijna) zelfstandig uivoeren, dan wordt ook de Japanse term Kaizen gebruikt. Lokale optimalisatie is taboe, het gaat om het vergroten van de waardetoevoeging ‘van zand tot klant’. Dit wordt proces-oriëntatie genoemd. De stapsgewijze verbeterprojecten worden uitgevoerd door multidisciplinaire teams, waardoor afdelingsoverschrijdend samenwerken wordt gestimuleerd (zie ook punt 2). De genoemde teams zijn ‘eigenaar’ van ‘hun’ bedrijfsproces. Streven naar empowerment: Werknemers worden gestimuleerd om verbeteringen aan te dragen en door te voeren. Het doel is dat werknemers zélf het verschil leren zien tussen verspilling en waardetoevoeging. De logistieke verbetermethoden Lean, TOC en QRM hebben gemeen dat het verbeteren van de doorstroom het hoofddoel is, zie het kader "logistieke verbetermethoden verbeteren de doorstroom".

VOLWASSENHEID / MATURITY 11-11-2013 IBKBPM013T - Methoden en technieken procesverbetering

VOLWASSENHEID / MATURITY van de BPM organisatie 11-11-2013 IBKBPM013T - Methoden en technieken procesverbetering

VOLWASSENHEID / MATURITY 11-11-2013 IBKBPM013T - Methoden en technieken procesverbetering

CMM-BPM toegepast door Aris-IDS

Einde / Vragen?