Fenna van Kesteren Communication and Multimedia Design Afstudeerprofiel Informatie en Interactie Voorstellen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Advertisements

Plannen.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Intro Interactieproces Soorten edusoft Van COO tot CBO Open of gesloten Spelen of leren Online of offline Beoordeling Criteria Organisatie Aan de slag.
Het geheugen “Een dag om niet (meer) te vergeten. Over het lerend vermogen van mensen met dementie” Leuven, 15/6/2012 Janssens Anneleen, Expertisecentrum.
Collectief portfolio groep 3
Hfdst 1 blz Opdracht Wat is leren?.
Leren programmeren door spelletjes te maken
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Groep5: CHImazon Christof Derwael, Birgen Geelen, Jasper Boncquet, Jelle Ghys en testpersonen.
Ik zou je graag enkele dingen willen zeggen…
Leren = Concentreren I II III.
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
Met de steun van Welkom. Inhoud 1.Korte voorstelling Ecolife 2.Ecodriving workshops 3.Ecodriving op evenementen 4.Stand van zaken 5.Toekomstperspectief.
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
Introductie Social Software Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 15 november 2005.
Leerlijnen in een Wiki
DIGITALE COLLAGE ESTHER
OFC28 mediawijsheid les 3.
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Joep Lobée 31 oktober 2013 De 7 principes en mijn ervaring.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Digitale Communicatie Christophe Van Humbeeck 27/11/2008 Visualization of agreement and discussion processes during computer-supported collaborative learning.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Les 6 Toetsbespreking Introductie eindopdracht. toets  Download goede antwoorden en vergelijk met je eigen score.  Cijfer < 5.5 = herkansing week 4.
De Moderne Onderwijsmedia
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
… 1 TRENDS in WERK Introductie HRMlijn 4 Hoe voer je een trendonderzoek uit? Door Katja Pasman 2015.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Kimber van Valkenburg Movies that Matter Educatie
E-klas en PAL-student Digitaal lesmateriaal voor bètavakken h/v E-klassen 10 november 2015 Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
Psychologieles 11 lesweek 1
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Landelijk Platform GGz Digitale Zorg vanuit gebruikersperspectief Ambassadeurs Digitale Zorg & Marieke Haitsma (Landelijk Platform GGz)
Wat zijn Drijfveren? Drijfveren zijn volgens TSI……………
Voorlichtingsavond. Groep 8 8 september Agendapunten: Welkom. Info over agenda/huiswerk/weektaak. Korte info over het voortgezet onderwijs en de.
De digitale camera toepassing van het foto-elektrisch effect.
Workshop ‘Al eens gedacht om te flippen?’. Even voorstellen…. Patrick Logister.
John Hanswijk Theater Paars | 29 januari 2015 Mediawijs met Digiveiligheid en Social Media (VO & MBO)
© Farmore Automation, Oktober 2003www.PlanMySport.com en Oracle Portal, 1 PlanMySport en Oracle Portal Oracle Gebruikersclub Holland Jaarcongres “Portal.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
‘Digiborden zijn de duurste beamers die binnen Fontys gebruikt worden.’ (Pedro, gastdocent) AV-Roadmap Eerst het doel, dan de tool!
Coördinatie van de hulp Workshop 4. Voorstellingsrondje Maatschappelijke evoluties Perspectief van de cliënt Casusoverleg Ervaring delen Cliëntoverleg.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Jo Tondeur, Jasmine Hacquaert (UGent) Jeroen Thys (Groep T) Luc Vandeput (KHLeuven) Wouter Hustinx (PHLimburg) Velov/A’pen, februari 2012 iTeacher Education:
College Zorg Gedrag. De psychogeriatrische zorgvrager  Dementie is een syndroom  Een syndroom is een aantal verschijnselen die zich tegelijkertijd voordoen.
De gemiddelde leerling…
Werken met de Digitale Toets Omgeving FaSMEd Bijeenkomst 2
Een (korte) Introductie op Educatieve Spellen
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Introductie Daan Haeyen
De Bosbessenschool Vertel het me en ik zal het vergeten
De juiste route naar het juiste doel
In de internationale literatuur bestaat er consensus over het feit dat wiskunde is ontstaan door interactie tussen mensen en vooral door op een bepaalde.
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Sieberdam/ROCS & KODOS
Innovate-IT Enkele toepassingen
Kennisclip Web toepassingen
Competentie gericht onderwijs
Psychologie Informatieverwerkingsproces
LEERLINGPRODUCTEN alweer een verslag?.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Workshop Digitale Tools
Transcript van de presentatie:

Fenna van Kesteren Communication and Multimedia Design Afstudeerprofiel Informatie en Interactie Voorstellen

De wereld van infographics Mijn Scriptie Fenna van Kesteren De wereld van infographics Bron: infographics.w3ec.com

Statische infographic Fenna van Kesteren

Bron: Flickr: The Info Graphics Pool

Interactieve infographic Fenna van Kesteren Bron: Ecoson

Interactieve infographic Fenna van Kesteren Bron: Fenna van Kesteren

Educatieve, interactieve infographic Fenna van Kesteren Bron: WOII Online

Informatie opslaan Korte termijn geheugen – lange termijn geheugen Toepassen in infographic Cognitie Fenna van Kesteren

Moeilijk vatbaar Groep 7 en 8 Infographic als ondersteuning in het leerproces Metrieke stelsel Fenna van Kesteren

Alles telt software Weinig referentiemateriaal Metrieke stelsel zit verweven in lesstof Infographic als ondersteuning in het leerproces Metrieke stelsel Fenna van Kesteren

Infographic als ondersteuning Digitaal vs fysiek Metrieke stelsel als apart onderwerp Meerdere zintuiglijke stimuli Een leerproces: dus bijvoorbeeld een week Zelf ervaren Uitleggen aan anderen Eigen tempo Structuur en duidelijkheid Toetsen en belonen Vorm Fenna van Kesteren

Observeren, vragen en testen Een les bijwonen over het metrieke stelsel Tijdens vrije project: testen Vraag aan jullie Fenna van Kesteren

Zijn er vragen? Vragen aan mij Fenna van Kesteren