Werken in de keten. Wat is werken in de keten SHL opdrachten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ORGANISATIE Tafeltennistrainer 2
Advertisements

Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Onderzoekende houding van pabo-studenten bij het uitstroomprofiel Talentontwikkeling en excellentie bij Wetenschap en techniek Algemeen: Toevoegen enkele.
Veilig Jeugdwerk Veilig Jeugdwerk is jeugdwerk met gezonde verhoudingen tussen leidinggevenden en deelnemers. Het is van belang om mogelijk misbruik te.
4. De Wereld na Toch ook echte oorlog.
Wat bestuderen de natuurwetenschappen?
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
De eerste bevindingen in de Regio’s Raak Jo Hermanns.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Disseminatie Masterclass RVO. Opzet Waarom? Wie? Wat? Waar? Hoe?
Landelijk programma Huiselijk Geweld en de Politietaak
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Return to Sender.
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Ketensamenwerking: trends & trucs Anja van der Aa
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
les 7 visie,concept,product
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Social work: Het verschil dat jij maakt.
Coaching week Rotterdam Academy.
Ondernemen moet je doen
Kwaliteit en beleid Kwaliteit (eigenschap) De meest neutrale definitie van kwaliteit is: het geheel van eigenschappen van een object, waarbij een object.
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Pedagogisch werken in de wijk
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Marie-Joze van Raak 1.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
TRENDS 2015 Kwartaal 3, week 1. Even voorstellen  Naam: Madeleine Meurs  Site: med.hr.nl/meurm   Kamer: MP L
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink med.hro.nl/binmd.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
1 Methodiek A Hafida El-Gharbaoui
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Werken met groepen jonge kinderen
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Levenslooppsychologie werkcollege 2 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Methodiek: Plancyclus
Uitgeversgroep en Maatwerk Jeroen van Esch Docent - Uitgever Welkom!
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Maak foto’s van kinderen die tegenstellingen uitbeelden. Opdracht: 1. De kinderen gaan in tweetallen een tegenstelling bedenken die zij willen.
‘So you think you can coach…’ Een introductie in “Coaching Ourselves”
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.3 Verschillende culturen
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Keuzethema: differentiatie
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Pré-NLT-module Leren met je hersenen
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Tool WD-3: Verbinding met de wereld van de tuinbouwindustrie
Toedienen meststoffen
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Transcript van de presentatie:

Werken in de keten

Wat is werken in de keten SHL opdrachten

centrale vraag “Wat en wie heb je nodig om de zorg om één gezin zodanig vorm te geven dat er op de juiste wijze samengewerkt wordt?”

shl

opdracht De introductie op de module staat deze les centraal. Het inventariseren van voorkennis over de keten gerelateerd aan het werk van de studenten is belangrijk. Als het goed is, maken alle studenten deel uit van een keten. Door middel van reflectie en een open leergesprek kan het tweede leerdoel benaderd worden.

Vervolgens wordt de toetsopdracht besproken. De studenten moeten begrijpen dat zij zelf een keten gaan opzetten voor een bepaald maatschappelijk probleem waar zij vanuit hun werksituatie mee te maken hebben/ zouden kunnen krijgen.Om dit te laten landen, wordt hoofdstuk 2.3 – 2.5 uit het boek Regie en ICT in Dienstbare Ketens uitgelegd. Dit gaat over drijfveren van ketensamenwerking. De nadruk op maatschappelijke problemen die baat hebben bij ketensamenwerking, zoals huiselijk geweld, kindermishandeling, jeugdoverlast, (jeugd)criminaliteit, schooluitval in het MBO. Let op dat het niet gaat om doelgroepen, maar om maatschappelijke problemen. Vervolgens bespreken de studenten in groepjes van vier met welke maatschappelijke problemen zij op hun werk te maken krijgen en welk maatschappelijk probleem zij in deze module centraal willen stellen en waarom zij denken dat dit probleem baat heeft bij een ketengerichte aanpak. Inventariseer welke problemen hieruit komen.

/Onderzoeks_onderwerpen/geringe_sociale_r edzaamheid/ /Onderzoeks_onderwerpen/geringe_sociale_r edzaamheid/

De kijkopdracht voor de studenten kun je formuleren rondom de volgende vragen: - Welke organisaties zijn er actief? - Wordt er gebruik gemaakt van het netwerk van de slachtoffers? Zo ja, hoe? - Mis je bepaalde mensen/ organisaties? Zo ja, wie/ welke? De volgende les start je met het fysiek uitbeelden van de keten uit de documentaire Code Rood. Het is dus belangrijk dat de studenten goede aantekeningen maken.

rood-huiselijk-geweld/ rood-huiselijk-geweld/