KA 1 project: 2014-1-BE02-KA101-000117 Het ontwikkelen van een e-safe e-learning leeromgeving.(platform) Groeien naar een tabletschool Gebruik van tablet.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“The Future depends on what we do in the present!”
Advertisements

Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
Eureko Academy Life & Pensions Inspirerend leren.
Project Roemenië via ThinkQuest.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Structuur van de opleiding Inhoud profielen Faculteit Psychologie & Educatiewetenschappen ONDERWIJSKUNDE.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Uitwisseling Ieper - Gliwice. Index Hoe het begon Bilateraal? Multilateraal? Ons project Help!
Study visit Helsinki 17/10 – 21/10/2011 Better working Skills Through Lifelong Adult Education Chris du Pont.
GRENSVERLEGGERS 2012 Maakt Mobiliteit de loopbaan aantrekkelijk?
17 januari Talent … “Overal aanwezig, maar niet altijd zichtbaar.”
Hoofdlijn Communicatie
Audiovisuele middelen (en andere media) in BRICKS Biology
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
English and IPC How to teach content through English.
Effective and efficient use of ICT in my teaching LORAINE SOEKHLAL ( Voeding ) MODULE 4 Prof.Dr. Koen DEPRYCK 15 augustus 2015.
Gamification. Contouren Roadmap (leren Eindhoven 2030) Drivers for change −Maatschappelijke waarde van leren −Lerende centraal −Technologie benutten Delen.
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Internationalisering Wiringherlant 3 e klassen Havo en VWO Waarom: Europese betrokkenheid te bevorderen door met andere Europese scholen leerlingen uit.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
De school in Europa - Europa in de school
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
1 Masterclass ‘MOOCs’ Frans van Dam 6 november 2015.
Gemakkelijker onderzoekend leren in de klas dankzij de online leermiddelenbank van Scientix.
ACTIEPLAN: RONDE TAFEL met DIRECTIE L L L D eTwinning in schoolorganisatie interactie met collega’s, leerlingen, schoolgemeenschap.
ETwinning Belgium Flemish Community EPOS 2013 EPOS 2016.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Bring Your Own Device OUDERAVOND BS D’N HEIAKKER DEURNE 3 JUNI 2014.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
PhD guidance AN INSIGHT INTO THE GUIDANCE PROVIDED TO PHD CANDIDATES by the UM Staff Career Counselling Services and the Staff Development Centre (SDC)
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
Jeroen Strijbosch Gebruikersdag
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
Van groep 8 naar klas 1 Maaike Swets rector Het Nieuwe Eemland
Mediawijsheid competentie:
LET’S CLIL TOGETHER WANT TALEN TELLEN!.
Jaap van Lakerveld Directeur
Behaal een certificering
Internationalisering Wiringherlant 3e klassen Havo en VWO
Internationalisering op school
KA2 – "The Future Teachter 3
Dag van het SO – workshop CLIL
Opdracht voor Module 4 effectief en efficient lesgeven
Mediawijsheid competentie:
multinationaal | multitalig | multigelaagd KA2 project
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Workshop internationalisering
Woordjes leer je alleen maar door te stampen
Leren binnen en buiten de school
Informatiebijeenkomst
December 25, 2018.
Participatory Action Research
Internationale samenwerking
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
Vwo op de Passie Sneak Peek 21 november 2018
Havo op de Passie Sneak Peek 21 november 2018
Internationalisering rsg Wiringherlant 3e klassen Havo en VWo
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Smart schools Open oproep voor digitale innovatie in onderwijs
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

KA 1 project: BE02-KA Het ontwikkelen van een e-safe e-learning leeromgeving.(platform) Groeien naar een tabletschool Gebruik van tablet introduceren.(gebruik in wiskunde, taal en WO) Efficiënt gebruik van de tablet met een beperkt aantal tools. Professionele ontwikkeling van onze leerkrachten Op zoek naar een andere, een rijkere manier van lesgeven. Op zoek naar media om onze boodschappen te versterken. ICT gebruik bij leerlingen en leerkrachten te versterken.

Er is een noodzaak om de ICT vaardigheden van de leerkrachten te versterken via ICT- cursussen. (Taccle 2 cursus in Fano Italië) Het gebruik van vreemde talen versterken door werken met en ontmoeten van buitenlandse partners en cursisten. Opstarten van een Twinspace met de cursisten om informatie en tools uit te wisselen. Lijst met bruikbare tools opstellen per graad en step by step ppt per tool opmaken Via Jobshadowing willen wij de werking van het Spaanse onderwijs onderzoeken. Nieuwe ideeën, methodes en structuren opdoen. Uitwisseling van leerkrachten in jobshadowing met een Spaanse, Roemeense en Tsjechische partnerschool. (zelfde opdracht) Communicatie in vreemde talen tussen leerlingen en leerkrachten bevorderen.

Het project loopt over twee jaar. Startdatum: 01 december 2014 Einddatum: 30 november th TACCLE IST-course in Italy (12 – 19 April 2015) (Twee leerkrachten) 1ste Jobshadowing in Aranjuez Spain(04 – 25 oktober 2015) (één leerkracht) November 2015: Eerste evaluatieronde/ verwerking binnen het team (gebruik van Servey) 2de Jobshadowing in Aranjuez Spain (28 febr – 20 maart 2016) (één leerkracht) 8th TACCLE IST-course in Italy (3 – 10 April 2016) (Twee leerkrachten) Mei 2016: Tweede evaluatie en verwerking binnen het team ( gebruik van Servey) September 2016: eindevaluatie project (Werkgroep ICT/Media – Ganse schoolteam)

4 leerkrachten gaan op PDW naar Italië Volgen de Taclle 2 cursus in Fano Cursus bestaat uit : (professional development workshop) TACCLE IST COURSE 2016: Creating your own e-learning content in school education and adult education. With this 8th in-service training which will run from 3 until 09 April 2016 in Fano, Italy; our aim is to help teachers to develop state of the art content for e-learning in general and for learning environments in particular. We try to achieve this by training teachers to create e-learning materials and raising their awareness of e-learning in general. TACCLE will help to establish a culture of innovation in the schools in which they work. The training is geared to the needs of the classroom teachers but teacher trainers, ICT support staff and resource centre staff may find it useful too!

5 stap-voor-stap handleidingen om ICT en eLeren te integreren in je klaslokaal: basisonderwijs; wiskunde, wetenschap en technologie; basiscompetenties; kunst & cultuur; humane wetenschappen. Een gratis download van het eerste TACCLE handboek Honderden ideeën en activiteiten op maat gemaakt voor jouw vakgebied en de leeftijdsgroep waaraan je les geeft. informatie over de aanvullende cursussen gebaseerd op de handboeken kansen om toe te treden tot een Europees netwerk van gelijkgestemde collega’s wegwijzers naar andere online verzamelpunten voor educatieve leermiddelen 5 stap-voor-stap handleidingen om ICT en eLeren te integreren in je klaslokaal: basisonderwijs; wiskunde, wetenschap en technologie; basiscompetenties; kunst & cultuur; humane wetenschappen. Een gratis download van het eerste TACCLE handboek Honderden ideeën en activiteiten op maat gemaakt voor jouw vakgebied en de leeftijdsgroep waaraan je les geeft. informatie over de aanvullende cursussen gebaseerd op de handboeken kansen om toe te treden tot een Europees netwerk van gelijkgestemde collega’s wegwijzers naar andere online verzamelpunten voor educatieve leermiddelen 5 stap-voor-stap handleidingen om ICT en eLeren te integreren in je klaslokaal: basisonderwijs; wiskunde, wetenschap en technologie; basiscompetenties; kunst & cultuur; humane wetenschappen. Een gratis download van het eerste TACCLE handboek Honderden ideeën en activiteiten op maat gemaakt voor jouw vakgebied en de leeftijdsgroep waaraan je les geeft. informatie over de aanvullende cursussen gebaseerd op de handboeken kansen om toe te treden tot een Europees netwerk van gelijkgestemde collega’s wegwijzers naar andere online verzamelpunten voor educatieve leermiddelen

Creative use of Tablets in Schools How to Teach Computing Developing Digital Skills in your Classroom Introducing Computing in your Classroom Academy

2 leerkrachten gaan op Jobshadowing naar Spanje. Ontvangende school is CEIP San Fernando in Aranjuez. De opdrachten bestaan uit : Observatie van het Spaanse Onderwijssysteem Observatie van reken- en taalmethode op tablet (Nederlands systeem) Observatie van het lopende CLIL project met het Verenigd Koninkrijk Observatie van het ICT/Mediabeleid in de school en de gebruikte tools Observatie van de ouderparticipatie binnen het ICT beleid en in het algemeen Observatie van de teamvergaderingen Observatie van het Zorgbeleid van de school Eigen inbreng in MUVO activiteiten Meewerken in diverse leeractiviteiten, Uitbouwen met de derde graad van de edmodo – leeromgeving, Opzetten van een online quiz met het thuisfront ( gebruik van ppt, kahoot, …) Organiseren van een videoconference met het thuisfront Korte woordenschatlesjes Nederlandse taal, …

Individuele en peer taken Vertrouwd beeld in de klas Stap voor stap uitgewerkte tools Werken in een veilige omgeving op veilige platforms Een andere manier, een rijkere manier van lesgeven