 A-94 A-94.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Advertisements

Opdracht 1 Waarom is het voor een onderneming belangrijk om een strategie te hebben? Zonder strategie is het niet duidelijk voor het de organisatie hoe.
Marketingplanning en -strategie
TAAKVERDELING & COORDINATIE ZIE P.135. Filmpje op Youtube:
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Het maken van een PR/Marketingplan
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Management : situering en begrip
Logical Framework Approach
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Les 1 M&O.
Ondernemen na je studie!
strategie als een proces
© Pearson Education Benelux, 2003
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Doelen Soorten vormgeving.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Levenscyclus ondernemer/onderneming
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Strategievorming en implementatie Rob Kamphuis, 18 mei 2005.
Visie & Strategie.
VORMING MANAGEMENTTEAM. Inhoud vorming managementteam 1. Hoe kan een mantelzorgvriendelijke organisatie er uit zien? 2. Naar een mantelzorgvriendelijk.
ONTWIKKELEN VAN EEN MANTELZORGVRIENDELIJKE VISIE
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Naar een optimaal HR - beleid
Strategie DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
l2.416 Organisatie en beleid l2.416.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
50.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 Thema 1 - Marketing Business IT & Management
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
relatief marktaandeel
Indeling van hoofdstuk 2
Team CorCom presenteert:
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Les 2: Visie verdieping.
Visie en strategie Les 4: strategie.
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Ontwikkeling, wij als EBS
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

 A-94 A-94

 Beleid=doelen die een organisatie wil halen  Strategie=de weg die men wil gaan volgen  Wat willen we bereiken en hoe?  Beleidsplannen=doel bedrijf, missie,strategie  Beleid=zekerheid

 Situatieanalyse  Strategievorming  Planning en implementatie 

Visie en missie Visie is het van de uitgangspunten en de toekomst De visie van de organisatie geeft een kort en helder antwoord op de vraag: hoe zien wij onszelf in de wereld van morgen? Over enkele jaren heeft elke werknemer een computer op zijn bureau Een man op de maan zetten in de jaren zestig een missie is waarvoor we staan, een visie is waarvoor we gaan. De missie heeft te maken met waarden en identiteit. Wie zijn we, wat zijn onze waarden, hoe willen we met onze klanten en medewerkers omgaan?missie

 Core bussiness, wat doen we waarin we goed zijn.  Benoem van je eigen organisatie...  Omgevings analyse  Organisatie en omgeving moeten matchen/blz.30

 Cash cow: hoog marktaandeel in een stabiele, volwassen markt. Deze opbrengsten dienen gebruikt te worden om in andere producten te investeren.  Star: een hoog marktaandeel in een groeimarkt. Met gerichte investeringen dient men de voorsprong te behouden tot de markt volwassen wordt en dit een cash cow wordt.  Question mark (ook wel Problem child of Wild cat): een klein marktaandeel in een groeimarkt. Het is nog onzeker of dit een star of een dog zal worden.  Dog: kleine marktaandeel in een volwassen markt. Indien het bedrijf geen strategisch belang bij dit product heeft, dient zij haar af te stoten.

 koop een nieuwe auto..  noem een geschikte kinderopvang  waar wil je werken

 Meetbaar;vast kan stellen of doel bereikt is  Acceptabel;medewerkers willen  Gecommuniceerd;iedereen kent het doel  Inspirerend;relatie tussen werk en doel  Engagerend;men wil zich verbinden

SWOT analyse

 Hoe plan je?  Rekening houdend met een levende omgeving  2k&feature=youtube_gdata_player 2k&feature=youtube_gdata_player