Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
E.V.V.O. (Rustig in je eigen tempo doorklikken).
Advertisements

Wat is het? Hoe gebruik je het? Wat biedt het?
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Hoofdpagina uitnodigen leden mijn pagina video’s berichten Daarna klik je bij Vormgeving op appearance page op de volgende pagina kies je eerst een template.
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
De Altijd meteen aan de slag
Uw Onderwijsportal inrichten met PortalCMS Integratie > Profielen > Communicatie > Communities > Blogs > Referenties.
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Gemaakt door Odessa koorevaar
Onderzoek Nibud*  4 van 5 Nederlanders maakt geen overzicht van de toekomstige uitgaven.  25% van de Nederlanders houdt.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Ik (Super Opa) wil graag meer uit het leven halen Daarom heb ik een besluit genomen maandag 7 juli :24:3 9.
1 nüMaps Lifetime Europe: installatie procedure. 2 Product verpakking.
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
Verlof autoriseren als leidinggevende met TSS
Zelf aanmelden Hoe doet u dat?.
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (96% in 2010) Goed:94% (96% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Slecht:0%
Welkom Webshop (PSH). Geachte klant, De online documentatie is vervangen in een webshop. Hier een korte beschrijving van de webshop, met daarin enkele.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Werkgroep Laaggeletterdheid Rotary Noord-Nederland
SPAM SPAM. Heeft u veel SPAM? Kan uw provider het niet tegenhouden?
Interpreteren van data
Boomerang.
Blauwe of rode envelop in de bus gekregen Blauwe of rode envelop in de bus gekregen uitleg bij al onze correspondentie met u Blauwe of rode envelop in.
Instructie leerling- activatiecode
Wat nou als…? Vragen over eigen kinderen van pleegouders
Vraag aan de Helpdesk: Hoe kan ik LIEFDE installeren?
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Uw VVT - instellingen voor uw nieuwsbrieven online veranderen.
Presentatie Website Oldtimer Caravan Club
Klikdemo: CRM maken van contactmomenten en werkafspraken Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je contactmomenten.
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
DEMO: Hoe werkt de nieuwe registratieprocedure van BEA?. De demo loopt automatisch, u moet niet klikken om verder te gaan.
Instructie systeem: organisatiedeel Klik op button ‘aanmelden organisatie' op
In vogelvlucht het wedstrijdformulier
Het verschil tussen telefoon en . Telefoon Telefoon is het communicatiemiddel waarmee je elkaar met een telefoon kan oproepen en zo met iemand kan.
Een Belgische moeder schreef eens een brief aan haar zoon die bij het leger diende. Beste Peter, Ik schrijf je deze brief om je te laten weten dat ik je.
Intverantwoordelijke 28 April 2015 INFOSESSIE. BEDANKT Voor de verdeling van geschenken en waardebonnen WELKOM Aan de Sintverantwoordelijken van.
 Scholingsochtend ‘Digitale overheid’  Westervoort, 1 september 2014 De overheid gaat digitaal Gaat u mee?
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
. De demo loopt automatisch, u moet niet klikken om verder te gaan.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Glenn Vanthournouthttp:// VV-Solliciteren - Wat / Waarom? - Algemene werking - Voordelen - Mogelijkheden sollicitanten - Mogelijkheden.
LAM Forum LAM Forum : presentatie. LAM Nederland website Laatste keus in het menu „LAM Forum“ opent een nieuw tabblad met het LAM Forum.
Het online loket van gemeente Bergen De Sanderij, Schoorl Lynn Noppen & Britt Noppen.
Wat is Digitale marktplaats voor hulp, klusjes en zorg Laagdrempelig, veilig en eenvoudig hulpmiddel om elkaar te vinden. Via een organisatie of rechtstreeks.
Zeer eenvoudig in gebruik Geschikt voor elke (sport)club of –vereniging Gecertificeerd voor NSD, een project van NOC*NSF Toekomstgerichte XML technologie.
If you are looking for a perfect and reliable copyshop and printshop services in Nederland, then your search is complete.
De Berichtenbox van MijnOverheid! 14 april
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
Mijn Overheid Berichtenbox Welkom bij de presentatie van de Gemeente Montferland.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Monitoring De Nieuwe Band Resultaten monitoringsonderzoeken 2010.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
WINDOWS 10 MAIL instellen. STAP 1. Klik op Mail.
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier Overzicht voor Intermediairen 19/09/2016 │1.
Afspraakgericht werken Snel balie
Programma SVB Servicecentrum PGB Trekkingsrecht Mijn PGB Vragen ?
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Hoe boeken bestellen bij Iddink ?
MBO-dag: Gebruik Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Proces Opnames analyse
Hoe boeken bestellen bij Iddink ?
5minutes GoHerbalife Login op
Transcript van de presentatie:

Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar MijnOverheid Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar

Wat doet Logius Helpdesk MijnOverheid + DigiD + Machtigen Webcare MijnOverheid en DigiD Trainingen Digisterker en Seniorenweb Communicatiemiddelen (Toolkit) Gebruikers- en usabilityonderzoeken Logius, dienst digitale overheid

www.toolkitmijnoverheid.nl Logius, dienst digitale overheid

Flyer, advertentie en brochure Logius, dienst digitale overheid

Wat kunnen we van elkaar leren? Belastingdienst SVB RDW Gemeenten Logius, dienst digitale overheid

Enveloppen en tweets SVBonline Post over uw #kinderbijslag voortaan digitaal ontvangen? Kies voor de #Berichtenbox, weten hoe het werkt? Ga naar mijn.overheid.nl. Belastingdienst ‏@Belastingdienst   We sturen steeds meer post ook #digitaal. Wil je deze ook ontvangen op MijnOverheid? Activeer dan je account: http://bit.ly/DIGIPOST . Logius, dienst digitale overheid

Webpagina’s Logius, dienst digitale overheid

Vaarwel blauwe envelop belastingdienst.nl/digitalepost persoonlijke brief Belastingdienst radio & TV online bannering outdoor free publicity, proactieve tweets inzet balie voor digitaal mindervaardigen Logius, dienst digitale overheid

Logius, dienst digitale overheid

belastingdienst.nl/digitalepost Radiospotje “Tsja, weet je…, niet iedereen mocht ‘m. Logisch…, je kon niet om ‘m heen. Ja <zucht> ik ga ‘m toch missen.” “Vaarwel, blauwe envelop. Vanaf 1 November sturen we steeds meer post alleen nog digitaal naar een overzichtelijke berichtenbox op MijnOverheid. Activeer uw account via belastingdienst.nl/digitalepost. Belastingdienst. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.“ belastingdienst.nl/digitalepost Logius, dienst digitale overheid

Online banners en abri Logius, dienst digitale overheid

Nationaal afscheid Logius, dienst digitale overheid

Wat kunt u doen maak een comm plan maak budget vrij maak gebruik van de toolkit gebruik voorbeelden van andere organisaties stem af met Logius | MijnOverheid Logius, dienst digitale overheid

Neem contact op met servicecentrum Logius Hulp nodig of advies? Neem contact op met servicecentrum Logius 0900 – 555 4555 servicecentrum@logius.nl Logius, dienst digitale overheid

Belangrijkste issues en oplossingen Registratieproces veels te ingewikkeld. Teveel info en te moeilijke teksten. Mensen vinden het verwarrend dat er een lijst met organisaties getoond worden die ze moeten accepteren voordat ze geregistreerd zijn. De opmerking komt meermaals: ‘ja maar met hun heb ik niks te maken De lijst met organisaties staat niet in alfabetische volgorde Mensen vragen zich af waarom ze hier al een e-mailadres dienen op te geven. ‘ik heb toch nog niks’ Terminologie: mensen snappen het verschil tussen ‘persoonlijke gegevens’ en ‘instellingen’ niet. Oplossingen Registreren wordt activeren Activeren wordt slechts één scherm en de teksten worden meer Jip en Janneke Je hoeft niks te accepteren om te activeren Lijst met organisaties in categorieën en daarbinnen alfabetisch E-mailadres vragen volgt na het activatieproces, waarbij iemand er dringend op gewezen wordt, maar ook de mogelijkheid heeft om te zeggen: ik wil geen mail. Dit wordt echter wel moeilijk gemaakt. \ Onder ‘instellingen’ worden je settings voortaan aangeduid met: accountgegevens Logius, dienst digitale overheid

Belangrijkste conclusies gebruikersonderzoek Bijna de helft van de gebruikers wil het liefst alle overheidscommunicatie enkel digitaal Vooral de gebruikersvoorwaarden en ingewikkelde teksten tijdens het registratie/activatieproces remmen mensen af bij het gebruiken van hun MijnOverheid account. 80% van de mensen op MO komt enkel op MO om een bericht te lezen à meer focus op de toptaak Logius, dienst digitale overheid