Blok 2. Advies versus coaching. 0,5 uur Blok 2 gaat over de rol van de mentor (advies versus coaching) Kenmerken van coaching Discussie: Wat is een kenmerk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Advertisements

3 H/V, kiezen voor een profiel
Internet webwriting. Leesgedrag Bron: Useit.com.
Prestatie: Maak met de hele klas een krant over…
NVPMT Werkveldgroep Revalidatie Bijeenkomst vrijdag 24 mei.
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
Klas 1a.
CALVIJN MEERPAAL ACADEMY
Welkom Workshop Arbeidstoeleiding – Hoe pak ik het methodisch aan ?
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Il Silenzio.
Sociale media op school
12-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 13 Ontwikkeling en groei van mensen Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright.
Leven zoals het leven je is gegund
Welkom MAS
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Mijke Henstra Decaan 3-6 Vwo LOB Tweede Fase
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
DALTON compleet?.
Studiesucces: Een uitdaging voor de Open Universiteit
ICT bijeenkomst 25 januari 2007
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Leerling ? Een leerlingrapport.
Welkom! Ouderavond 3 Havo / 3 Vwo 16 september 2014.
Structuur in de brugklas Januari 2013 Welkom!. Plaatsing Plaatsing op basis van: Advies basisschool Onafhankelijke toets (bv. cito)
Het vierde jaar ORGANISATIE 2 E FASE REIZEN BEGELEIDING LOOPBAANBEGELEIDING KENNISMAKING MENTOREN.
Vrijwilligersbeleid HC Zwolle 17 november Vrijwilligersbeleid - Inleiding Een club draait op haar vrijwilligers. Dat geldt zeker voor een grote.
LOB, waar liggen voor mij/ons kansen en mogelijkheden. Vakdocenten, mentoren en decanen. 24 september 2014.
Aanvaarding en tolerantie
Boekbespreking Differentiëren is te leren, Aafke Bouwman
Voorlichtingsavond 5 havo
WELKOM. OUDERAVOND T2 T2a: Stella Hugens T2b: Tanja Visser T2c: Anneke Bakker T2d: Ronald Griepsma T2e: Wencke Boon Conrector VMBO: Alinka Spijkers Mentoren.
Filmpje HvU.
Opzet training: Praktische informatie ( +/- 1,5 uur)
20.30 uur Kennismaking met mentoren
Welkom! Ouderavond klas 6 – Gedeelte: (Studie)keuze en LOB Dhr. Hegge of
Klas 2 Ouderavond Presentatie. Veranderingen op school Veranderingen in de kinderen Van klas 1 naar klas 2 Presentatie.
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Basiskennis LOB.
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Kennismakingsavond HAVO 5 / Atheneum 6 Welkom coördinator H5/A6 = Dhr. J. van Dam.
Begrijpend studerend lezen Groep 4 tot en met 8. Het belang van begrijpend en studerend lezen Lezen heb je nodig, elke dag weer. Als je niet goed kunt.
Religie, mens en samenleving (voorlichting algemeen) 1 RMS – Wat? Waarom? Voor wie? Presentatie voor de leerlingen van VWO 3 over een nieuw keuzevak in.
Mindset DE ROL VAN OVERTUIGINGEN OP GEDRAG EN FUNCTIONEREN JAN VAN ZUTPHEN.
Hoe Agile bent u? Hoe Agile kunt u zijn?
Het effect van de kernset op de triagist Wat te doen om de triagist verder te helpen? Hoe wordt het triagegesprek weer van de triagist? Rita Nieuwenhuis.
50 slu (studielasturen) in klas 4, 5 en 6 Examenonderdeel Naar behoren slu: Voldoende 75+ slu: Goed Waarom een LOB-dossier? LOB (Loopbaanoriëntatie.
kennis- en informatieavond leerjaar 2 september schooljaar
Richtlijnen voor professionele begeleiders
Twee fasen-vwo Open Huis januari 2017.
WELKOM.
LOB 3 Atheneum Schooljaar
Rol van de coach Voedingspatroon
JIM4YOIN Een project van Lindenhout.
WELKOM.
Opzet training: Praktische informatie ( +/- 1,5 uur)
Avila College meer dan onderwijs school voor mavo en onderbouw havo
LES 2: PROEF-LES 1) Wat is de bedoeling?
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Keuzedelen Opleiding doktersassistent
BLOK 4 Rust en jouw voorbereiding Mijn lijfstijl, mijn keuze.
Veiligheidshuis Zeeland Organisatie en kerntaken
Welkom.
Informatie- en kennismakingsavond klas 2 mavo
Ouderavond vwo Zaanlands Lyceum.
WELKOM OUDER(S)/VERZORGER(S) Marloes Assink
Transcript van de presentatie:

Blok 2. Advies versus coaching. 0,5 uur Blok 2 gaat over de rol van de mentor (advies versus coaching) Kenmerken van coaching Discussie: Wat is een kenmerk van advies geven, wat is een kenmerk van coaching

Blok 2. Advies versus coaching Mentor maakt leerling ervan bewust dat er nu een heel andere fase aankomt met een heel andere manier van studeren. Coaching op het gebied van LOB is persoonlijke begeleiding die werkt als katalysator in de ontwikkeling van de scholier ten aanzien van zijn of haar loopbaankeuze(s).

persoonlijk contact mentor – scholier Eigen verantwoordelijkheid scholier Geen standaard coachingstraject Coaching is geen counseling Omgaan met weerstanden Sommige zaken kunnen klassikaal Blok 2. Advies versus coaching

Blok 2, advies versus coaching Geen coaching: Ik zie dat je minder presteert dan je kunt. Ik adviseer je echt wat meer huiswerk te maken, je haalt echt geen voldoende op deze manier. Wel coaching: Je bent een intelligente knaap. Toch haal je niet de resultaten die je kunt halen. Hoe komt dat?

Blok 2: Advies versus coaching: fases in coaching Mentoring Klankborden Confronteren & spiegelen Zelfbeoordeling en loopbaanontwikkeling