Checklist Operationalisatie concepten? – Interventie? – Treatment vergelijkingsgroep? – Beoogde opbrengst/Opbrengstmaat? – Studieduur – Tijd tot effectmeting.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
A/AN Review. HOW DOES IT WORK? Op elke dia krijg je zometeen een vraag te zien. Vervolgens staan daaronder twee of drie antwoordmogelijkheden. Deze antwoordmogelijkheden.
Advertisements

INTERNE AUDIT : uw partner ? MBA-dinnercauserie 7 februari 2002 Rudi Hex, cia Hoofdauditor kredieten KBC.
VORM- en BETEKENISGEVING
SCENARIO BASED PRODUCT DESIGN
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 City Bible Music 1/10 BELIEVE (Donna Lasit) I say on sunday how much I want revival Op.
User Centred Development
ERIC Combine search terms with Boolean operators Next = click.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
ruimte object beleving
zondag 3 augustus 2014 Sunday, 03 August 2014 The multicoloured Kalachakra Mandala, made entirely from coloured sand, was painstakingly created over.
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
Co-schap huisartsgeneeskunde Je naam datum
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Writing an All Right! 3hv Unit 2 lesson 3.
Tonny.
CAT Critical Appraisal of a Topic
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels A2 Gesprekken voeren [Edu/006]
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Evidence-Based Medicine
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/006] thema: to a prisoner – Amnesty International can-do : kan korte tekst schrijven volgens een vast format ©
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
GSTPGO1 - Onderzoek in Onderwijs College 1 9 februari 2015 Groep 4 – Bèta + Geo – Elwin Savelsbergh.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Sonja Leenman-Dekker, huisarts in opleiding RuG.
Hypnose bij het prikkelbare darmsyndroom
Evidence-Based Practice
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Presentatie stand van zaken werkgroep ‘Inhoud’
OpleidingsCentrum voor Bowlers Clinic Appingedam KISS.
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Mijn conceptmap Door: Yasmin Abdallah Blok 3: ‘De conceptuele denker’ Datum:
Critical Appraisal of a Topic of rectale thermometer?
Basic Electrical Engineering Lecture 1. INDUCTANCE Any device relying on magnetism or magnetic fields to operate is a form of inductor. Motors, generators,
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Beginnen met lesplannning
DOELEN VAN W&T ONDERWIJS
Disclosure belangen NHG spreker
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Presentatie titel Measurement education in the junior primary –
SDI from a technological perspective: Architecture
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
Bacteriële vaginose Weg ermee met vitamine C?
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Verlangen naar God Longing for God
Thinking like an economist
GSTPGO1 Onderzoek In Onderwijs
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
English 23 April 2018.
Evolutie in een superdiverse klas
Onderzoek en wetenschapsonderwijs
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Checklist Operationalisatie concepten? – Interventie? – Treatment vergelijkingsgroep? – Beoogde opbrengst/Opbrengstmaat? – Studieduur – Tijd tot effectmeting Populatie – Leeftijd/academic level – Setting (school/out-of school) Study design – Pre-post / controlgroup / complete design – Randomised – Nested (bijv. 100 ll. Maar slechts 4 klassen/docenten) – Power

Waar wordt mee vergeleken Direct Instruction is an approach to teaching. It is skills-oriented, and the teaching practices it implies are teacher-directed. It emphasizes the use of small-group, face-to-face instruction by teachers and aides using carefully articulated lessons in which cognitive skills are broken down into small units, sequenced deliberately, and taught explicitly (see Carnine, 2000, pp. 5-6; Traub, 1999).

Review Jackson finds A, with evidence A’, which is lousy evidence because… Jameson finds B, with evidence B’, which is compelling Andreesen’s evidence agrees with Jameson So B is true Systematic review: systematische zoek (query gepubliceerd)

Meta-analyse Systematische search Beoordeel artikelen op relevantie en kwaliteit Bereken effectgrootte M treatm - M control d= SD

Forest plot

Funnelplot

Case study/design study Casestudie (casestudy, gevalsstudie) is onderzoek bij slechts één onderzoekseenheid. Verschil met ‘zomaar’ observeren

Opdracht 2 Kirschner (2006). – Review Furtak (2012) – Meta analyse Bakker (2004) – Case study Vragen per artikel – Conceptueel helder? – Degelijk onderzoek (chain of reasoning, unbiased)? – Welke aanvullende info heb je evt. nodig? Overkoepelende vraag – Hoe waardeer jij als leraar de verschillende soorten onderzoek? Inleveren: Blackboard, deadline 15 feb, 23u59, – Je belangrijkste bevindingen in 1 A4 (500 woorden max.) – Zeg over ieder artikel tenminste iets – Printje ook meebrengen naar college