#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
Uitkomsten trendonderzoek 2010 Onno Ponfoort Martijn Laar 1 Ben jij wel authentiek?
Inhoud 3d printing Trends en toekomst Het MKB 3dPlaza.
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Samen leren werken in de cloud
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
De Cloud komt ongemerkt in ons leven.
Wat is interactieve marketing?
Slimmer werken en minder investeren
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
Gehaktballen met slagroom
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
De gebruiker centraal De gebruiker centraal bij document management binnen de Overheid Michiel Hazen Management consultant Ordina.
1 Cloud Computing & SaaS boodschap and werkgroep Educatie & PR February © EuroCloud –
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Logistiek management: begrippen en principes
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Hans-Peter Hioolen.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
CLOUD COMPUTING Wat is het? Wie zijn de aanbieders? Is het veilig? Wat kun je er mee? Robert K Bol PVGE Best.
Business Marketing Management
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Broadband Vital Advertisers “Baas in eigen buis” Masterclass 1 27en 28 sept Mediaplaza, Utrecht.
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Grafimedia, een Smart Industry? Albert Noppen en Roelof Janssen.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Sales Tips.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Datum Naam Mobiele telefoons uit aub Stel vragen tussendoor aub v v Naar de agenda Krachtige CRM oplossingen Van harte welkom CRM Online Sales & Marketing.
DMK – week 3 Deel 1.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Roelof Janssen, Where are we going ? WebToPrint.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Informatie management HC2
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
COMPUTERLES 1 Introductie. Inhoud ■Inleiding ■Wat is een computer? ■Waarom gebruiken we Windows?
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
If you are looking for a perfect and reliable copyshop and printshop services in Nederland, then your search is complete.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Ontwikkelingen in de Boekenbranche Paul Rutten Book and Digital Media – UL Symposium KVB – Tiele Stichting Amsterdam 24 maart 2009.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Get the Best Copyshop and Printshop Online. Internet Copyshop in Utrecht, Nederland is een gevestigde, individuele drukkerij. Zij zijn een van de beste.
Voorlichtingsbijeenkomst Notebookproject Pax Christi College The Rent Company B.V. Ronald van den Boogaard adres:
Webwinkel in het D-cluster van de opleiding Logistiek Ad van Kooten – docent ERP toepassingen  Pract. 1.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Kennismaking Suneco.
‘Business at the speed of change’
Definitie Smart Industry
Analyse Analyseren van sociale media
Klantcontact: toen, nu, straks?
Inspelen op innovaties
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015

Roelof Janssen, #w2p2015 (pre)historie ‘93‘94‘96‘97‘982000‘01‘09‘05‘11‘15 Internet ‘bubble’ App en startup ‘bubble’ PDF formaat CD Now webwinkel Flash 1 Robert Hu, A&A printers KVGO Cicero IDP eindejaarscafé W2P: Collabria, iWay Breedband & E-business CMBO cahier W2P Start Drukwerkdeal W2P2011 Chrome stopt support Flash banners iPhone 2G Netscape Navigator

Roelof Janssen, #w2p2015 Web to(2) Print Wat is W2P ? Veel verschijningsvormen – Alles wat met druk/print en internet te maken heeft ? Classificatie is een uitdaging – ‘appels met peren’ vergelijken Onderdeel van trend naar versimpelen van processen door internet technologie – Bestelproces -> print-commerce

Roelof Janssen, #w2p2015 W2P = webwinkel ? Grafisch product is vaak maatwerk – Bieden van zekerheid mbt. eindproduct – Veel specificaties, minder vakkennis bij klant Garanties levertijd – Korte levertijd is USP Overeenkomsten: – concurrentie, prijsvechters, transparantie – marketing, SEO, reputatie, 24/7, mobile, tech trends

Roelof Janssen, #w2p2015 W2P = “on-line drukker”? Trend 1: grotere bedrijven doen dit zelf – Brandportals, MRM, Brand Management, ProductManagement, documanagement etc. Trend 2: output van fysiek naar digitaal – CRM met ing, digitale nieuwsbrief, apps, cross/omni channel etc. – Software functionaliteit vergelijkbaar

Roelof Janssen, #w2p2015 Classificatie Welk deelproces wil je versimpelen/ verbeteren/ontzorgen ? – Selectie producent, prijsbepaling, ontwerp, opmaak, productie, workflow, logistiek? Rol in de keten en businessmodel – Producteigenaar: marketeer, intermediair, drukker/printer – Eindgebruiker: consument, ZZP/vormgever/ intermediair, MKB, corporate marketeer

Roelof Janssen, #w2p2015 W2P environment Complexer, diverse rollen gebruiker Aanbieder product- owner Business developer Software ontwikkelaar producent

Roelof Janssen, #w2p2015 Verdere indeling B2B of BtoC – Bijv. factureren of on-line betalen ? – Andere marktbenadering Open (werkt voor iedereen hetzelfde) of gesloten (afgestemd op specifieke klant) Met of zonder creatiefuncties Totaaloplossing of integratietool

Roelof Janssen, #w2p2015 W2P Leveranciers/applicaties komen en gaan – Cahier 2009: 19 applicaties, 5 exit, 2 overnames, 5 niet (meer) in NL – Opkomst open source tools (Magento) – ‘Internet drukker’: focus op prijs en doorlooptijd, tendens naar in-house productie – Retail doet mee (fotoboeken), PostNL Van licentie naar SaaS / cloud

Roelof Janssen, #w2p2015 W2P Meer verschillende toepassingen – Massa en niche/1 op 1 benadering In steeds meer deelgebieden – offset, print, sign, textiel, decoratie, 3D printing etc. Mix van fysiek en digitaal – Digital signage, apps, animatie/video, narrow- casting, , social media etc. “Web2Print” dekt niet meer de lading