Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Havo 4: De arbeidsmarkt Hoofdstuk 1: De arbeidsmarkt op
TLV - Logistiek Wat is logistiek?.
Point of Sales Materiaal
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Business Marketing Sabine Vermuyten
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Inleiding tot marktonderzoek
Boek 2: Kopen & Werken Hoofdstuk 7: Markten
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
ken de detailhandel paragraaf 1.3 de bedrijfskolom
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Business Marketing Management
Fase 1 Ken de (detail)handel
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Hoofdstuk 2.
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Detailhandel algemeen
Verkoop en marketingplan
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
functies detailhandel
Periode 1 Ken de (detail)handel
Detailhandel algemeen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 5 De bedrijfskolom.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Vlaamse Visveiling n.v..  Samenbrengen van vraag en aanbod  De aanvoerders (first point of sales) bieden vis aan op eenzelfde verkooppunt ( reëel of.
Voor het besturen van organisaties Bedrijfseconomie College 2 Bedrijfsfoto H3 BE voor besturen ORG t/m 3.4 Opgave. Heezen, H.3: 1 H2 en 3 Wat is een bedrijf?
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
De productiestructuur
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
De competitieve markt Vraag- en aanbodschema StartSein pagina
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Welkom havo 3..
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Hoofdstuk 11 (12) Distributiebeleid
Inkopen bij De Veiling.
Economie en ondernemen
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Marktvormen.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Presentatie en marketing
Economie en recht voor mbo 2 januari januari 2019.
Logistieke bedrijfsprocessen
Wat doet de groothandel?
Ontvangt en verwerkt goederen
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Het logistieke proces B
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel

Markten Abstract geheel van vraag en aanbod voor bepaald soort product of dienst voorbeeld: oliemarkt handel op allerlei plaatsen, ook via internet Concreet een plaats waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten voorbeeld: winkel, weekmarkt, veiling, enzovoort

Wie heeft meer macht? Verkopersmarkt verkopers de machtigste partij meer vraag dan aanbod aanbieders makkelijk om prijs te verhogen Kopersmarkt kopers de machtigste partij meer aanbod dan vraag klanten kunnen kieskeurig zijn niet makkelijk om prijs te verhogen

Wie zijn de klanten? Consumentenmarkt (b2c> business-to-constumers) finale vraag van consumenten https://www.youtube.com/watch?v=AmbxIf8pL3s Zakelijke markt (b2b>business-to-business) afgeleide vraag van bedrijven https://www.youtube.com/watch?v=pUV5OTabidM

Groothandel Handelsbedrijf dat verkoopt aan andere bedrijven Opkoper: collecteert kleine hoeveelheid Grossier, distribuerende groothandel: distribueert grote hoeveelheid naar detailhandel Exporteur = collecterende groothandel Importeur = distribuerende groothandel

Kleinhandel = detailhandel, verkoopt aan consumenten heeft distribuerende functie

Hoofdtaak: verschillen tussen vraag en aanbod overbruggen Taken van de handel Hoofdtaak: verschillen tussen vraag en aanbod overbruggen Taak Verschil tussen vraag en aanbod Collecteren en distribueren Hoeveelheid Transporteren Plaats Opslaan Tijd Sorteren en selecteren Kwaliteit Voorlichten Kennis Financieren Vermogen

Soorten kleinhandel – ambulant: geen besloten verkoopruimte – gevestigd: wel besloten verkoopruimte supermarkt speciaalzaak warenhuis postorder, webwinkel (verkoop op afstand) cataloguswinkel gemakswinkel cash-and-carry kiosk rijdende winkel

Taken detailhandel distribueren naar consumenten assortiment samenstellen (selecteren) voorlichten van consumenten voorlichten van grossiers

Ondersteunende filmpjes Groothandel Kleinhandel