Toepassingen 5L week 3: ‘Kinderen in de wereld’ In een klas zijn 10 jongens en 15 meisjes. De verhouding van de aantallen is 10 tegen 15, maar we kunnen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
QUIZ Film kinderarbeid.
Advertisements

Uitslag opdracht 2 (samsam, nr
Dankdag 2012: Steun vaders en moeders in Oeganda..
Spreekbeurt Kinderarbeid
Welkom bij de World Vision Quiz.
Ronde 1: aan het werk gaan.
Toepassingen 5L week 1: ‘Een nieuwe start’
Wereldvluchtelingendag Waar praten we over? 15,2 miljoen vluchtelingen: Mensen die hun land hebben verlaten op zoek naar veiligheid. 26,3 miljoen.
Als wij de globale armoede tegen 2015 willen halveren, moet ook België zijn deel van de inspanning leveren. Enkel zo bereiken wij de Millenniumdoelstellingen.
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Ongelijke verdeling 2 Als de som en de verhouding gegeven zijn.
LES 1 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Cindy, Meriama, Tim, John en Kevin. Hebben jongens en meisjes dezelfde onderwijskansen in Afrika? ​
Microkredieten voor vrouwen en mannen in zuidwest Kenia.
Wandelen voor Water is een kindergerichte campagne die elk jaar plaatsvindt in de week rondom de VN World Water Day, op 22 maart. Dit jaar op woensdagochtend.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Kinderarbeid en het recht op onderwijs in de wereld
Madagaskar is een eiland in de Indische Oceaan, 430 km van Mozambique. Zo’n 2000 jaar geleden zetten de eerste bewoners ‘voet aan wal’ op dit eiland.
Toepassingen 5L week 6: ‘Wat kost het?’ 5L week 6: ‘Wat kost het?’ © JL Zoek de prijs per l.V. 6 l sojadrank kost 8,34 euro.G. 8,34 : 6 = 1,39B. 1 l sojadrank.
Toepassingen 5L week 4: ‘Mensen rondom ons’
Toepassingen 5L week 5: ‘Afval’
Reclame Masters | Ik en reclame!
Toepassingen 5L week 7: ‘Herhaling’ 5L week 7: ‘Herhaling’ © JL.
Toepassingen 5L week 2: ‘Vakantieherinneringen’ Ik bereken het gemiddelde: 1.Ik tel alle waarden op. 2.Ik deel dat door het totaal aantal waarden. 3.Het.
Toepassingen 5L week 13: ‘Herhaling’ 5L week 13: ‘Herhaling’
Toep. 5L week 9: ‘Voedsel te weinig? Genoeg? Te veel?’ Een gezin geeft gemiddeld per 100,00 euro ruim 15,00 euro aan voeding uit. Het gezin Deswarte heeft.
Workshop C verhouding van inhoud, lengte en oppervlakte &
Toepassingen 5L week 10: ‘Koopjes’ KORTING 100,00 euro afslag een vermindering van 10 % 1/10 korting Betaal 15,00 euro minder! het tweede artikel aan de.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 1 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Toepassingen 5L week 18: ‘tv venster op de wereld’ procent winst ongelijke verdeling tijdstip en tijdsduur korting gemiddelde prijsberekening 5L week 18:
Toepassingen 5L week 8: ‘Op de markt’
Toepassingen 5L week 12: ‘Koken kost geld’ een breuk of een procent nemen van een getal overbodige gegevens schrappen prijs berekenen als de eenheidsprijs.
Toepassingen 5L week 16: ‘Op tocht door vrijetijdsland’ ongelijke verdeling op basis van verschil of som van de delen op basis van verhouding tussen de.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Presentatie landelijke resultaten monitor Samengesteld door:
– = acties voor betere wereld – Om de 5 jaar  bespreking 189 landen wat de voortgang is (189 van de 195 landen op aarde) – Op 11 september 2000  afgesproken.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
Quiz!. Voorbeeldvraag Hoeveel is 5 x 6? Vraag 1 Ik heb 20 euro. Ik koop stiften van 5 euro. Hoeveel krijg ik terug?
Kinderarbeid door de eeuwen heen Tijd van burgers en stoommachines.
Procentuele verandering berekenen. Hoe doe ik dat?! T2 JUNI 2016.
4L week 18: ‘‘Boeken kopen, lezen, versturen,lenen...’ © JL.
Educatiecentrum in een krottenwijk in Bangladesh
Kinderarbeid..
Burgers en stoommachines 5.2 De sociale kwestie
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Gemaakt Door: Mila en Finet
Rekenen.
Rekenen Verhoudingen Les 1: Breuken en procenten 1
IBS 2 de verpakking Lesweek 2..
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
200 = 5/8 van de aangekochte maandbladen
Chocoladequiz 2 2de graad SO
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Waar?. Waar? Waar? Egypte ligt in Afrika, op 3200 km van België De hoofdstad van Egypte is Cairo In Cairo wonen ongeveer 20 miljoen mensen (in België.
Iedereen waterdrager Wereldwaterdag
Les 4: Rekenen met verhoudingen in dagelijkse situaties
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Ongelijke verdeling 2 Als de som en de verhouding gegeven zijn.
Van Maxim,Walia en Jef.
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Afsluiting: Hoe zit jij in je kippenvel?
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
G14 2 Vraagstukken met recht en omgekeerd evenredige grootheden M A R
Hoofdstuk 3 Eerlijke handel
Project om kinderen in Nepal weer naar school, te laten gaan
Conclusies onderzoekers
Hoofdstuk 21 PROBLEEMOPLOSSEN. Hoofdstuk 21 PROBLEEMOPLOSSEN.
Transcript van de presentatie:

Toepassingen 5L week 3: ‘Kinderen in de wereld’ In een klas zijn 10 jongens en 15 meisjes. De verhouding van de aantallen is 10 tegen 15, maar we kunnen dat vereenvoudigen naar 2 tegen 3 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

In een klas van 20 leerlingen zijn er vier die melk drinken en 16 die chocolademelk drinken. Zoek de verhouding. De verhouding melkdrinkers tegen chocolademelkdrinkers is 1 tot 4. A. 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

In Egypte werkt 1 op de 10 kinderen. Bereken het aantal kinderen op een totaal van 250. Op 250 kinderen zijn er 25 die aan kinderarbeid doen. A. 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

In Portugal werken 2 op de 100 kinderen. Bereken het aantal kinderen op een totaal van 250. Op 250 kinderen zijn er 5 die aan kinderarbeid doen.A. 2 op de 100 = 1 op de 50 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

In Azië werkt 1 op de 5 kinderen kinderen. Bereken het aantal kinderen op een totaal van 250. Op 250 kinderen zijn er 50 die aan kinderarbeid doen. A. 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

Op 20 leerlingen zijn er 2 op de 10 die ‘s middags thuis eten. Hoeveel kinderen zijn dat? Er eten ‘s middags vier kinderen thuis.A. 10 kan 2 keer in twintig 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

In Kinshasa, de hoofdstad van Congo, gaan 33 op de 100 meisjes niet naar het eerste leerjaar. Dat is een verhouding van ongeveer 1 op 3. Hoeveel van 450 meisjes gaan er niet naar het eerste leerjaar? Op 450 meisjes gaan er 150 niet naar het eerste leerjaar. A. 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

We kunnen verhouding ook noteren in de vorm van een tabel. Hier zie je een verhouding van 1 op 3. Kun je de lege cellen invullen? L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

1. Lees en los op. In een ontwikkelingsland is 1/5 van de inwoners onvoldoende gevoed. Hoeveel kinderen op een groep van 175 kinderen zijn er onvoldoende gevoed? 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

Hoeveel kinderen op een groep van 175 kinderen zijn er onvoldoende gevoed? V. 175 kinderen / verhouding 1 op 5 G. B. 175 : 5 = 35T. A.Dat zijn 35 kinderen op de L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

2. Lees en los op. Op Madagascar, een eiland ten oosten van Afrika, beëindigen slechts 4 op de 10 kinderen de lagere school. Hoeveel kinderen zijn dat op 7000? 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

Hoeveel kinderen zijn dat op 7000?V kinderen / verhouding 4 op de 10 G. B. 10 gaat 700 keer in 7000T. A.Dat zijn 2800 kinderen op de L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

3. Lees en los op. In Congo gaan slechts 4 meisjes op 25 naar het eerste leerjaar. Hoeveel meisjes op een groep van 100 gaan niet naar het eerste leerjaar? 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

Hoeveel meisjes op een groep van 100 gaan niet naar het eerste leerjaar? V. 100 kinderen / verhouding 4 op de 25 G. B. 25 gaat 4 keer in 100T. A.Dat zijn 84 kinderen op de – 16 = 84 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

4. Lees en los op. Unicef is de belangrijkste kinderrechtenorganisatie van de wereld. Unicef besteedt 93 cent van elke euro aan programma’s die kinderen helpen. Hoeveel is dat op 100 euro? En op 5000 euro? Los het op met een tabel! 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

Hoeveel is dat op 100 euro? En op 5000 euro?V. 93 cent per euro/ per 100? / per 5000? G. B. 93 cent = 0,93 euroT. A.Dat is € 93,00 op de € 100,00 en € 4650,00 op de € 5000,00. 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

5. Lees en vul de tabel aan. Met 25 euro koop Unicef één set onderwijsmateriaal. Dankzij uw steun krijgen kinderen potloden, schriften, krijtjes, schoolborden, boeken... sets prijs € € 1000 € 250€ 100 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

6. Lees en los op. In Bombay, een stad in India, stierven in 5 jaar tijd (2001 tot 2005) mensen aan tbc (tuberculose: een besmettelijke longziekte). Bijna de helft van hen waren kinderen. Hoeveel mensen stierven er in Bombay in die periode gemiddeld per jaar aan tbc? 5L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

Hoeveel mensen stierven er in Bombay in die periode gemiddeld per jaar aan tbc? V mensen / 5 jaar Het gegeven over de kinderen is overbodig!! G. A.Dat zijn gemiddeld 9000 mensen per jaar. B : 5 = L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL

7. Vul de tabel aan. De tabel zegt hoeveel mensen er wel of geen toegang hebben tot drinkbaar water (voor de hele wereld) L week 3: Kinderen in de wereld’ © JL