Variant 1 ➢ Draaibrug op huidige locatie ➢ Huidige hoogte (ca. 1 meter) ➢ Draaipunt in midden van de vaarweg ➢ Verbreden vaarweg naar 54 meter Voordelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Multifunctionele kering Science Park Amsterdam
Advertisements

Fiets filevrij Een activerend thema in communicatie.
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
1 Natuurvriendelijke oever (NVO) Vogelenzang Gemeente Bloemendaal en Hoogheemraadschap van Rijnland Presentatie: Willem van der Heeden / Janine Veenstra.
Presentatie Vroonermeerbos
RUIMTELIJKE KENNISMAKING ‘modellen verkenning’ BEWONERS HOGE HOFSTRAAT - OOSTERHOUTSESTRAAT 7 december 2010.
Houtskoolschets Starterswoningen. Aanleiding Wachtlijsten woningbouw Grondpositie en kosten Aantrekkelijke gemeente blijven Veel woningen te koop, maar.
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
Op- en afrittencomplex Rieme-Noord
Onderzoeken naar staat van de woningen
onderzoek accommodaties Broekhuizen en Broekhuizenvorst.
Koolstofdioxide-uitstoot
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 32 als volgt omschreven: Richting: Sentier de Belcele à la Grande route Naam:
Aanpak en planning planstudie
Varianten-studie dubbele overweg
“In opdracht van Oranjewoud B.V.” 1.  Welkom!  Samenwerking tussen E, W, IPO, IM  School of E&D of Applied Sciences 2.
DBvisi n Facilitering 2de tranche geluidsbelastingskaarten en actieplannen, 15 juni 2010 Doelmatigheid Elly Waterman dBvisi n.
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
Verbinding G- en K-buurten met Gaasperpark na verbreding A9
Stefan Cornelissen & Eva de Leeuw
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Powerpoint Scheepsdalebrug BRUGGE 25-april 2011 Romain.
Opening van de brug was op woensdag 11 juni 2014 om uur Het ontwerp van de nieuwe brug is van Marc Verheijen, Gemeentewerken Rotterdam. De brug.
1 30/07/ Raadsbezoek Wateroverlast Zeeheldenbuurt.
Dijkverbetering Waddenzeedijk Ameland
Rondrit van GOL naar Beter Drunen West. Overzichtskaart rondrit start.
Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze.
Infoavond Tuinbouwvestiging de Kievit & Gemeente Peel en Maas heten u van harte welkom.
HOOFDSTUK 3 Dorp  spookdorp. WEET JE NOG? Wat de voordelen zijn van mechanisatie voor de landbouw? Wat de nadelen zijn van mechanisatie voor de landbouw?
1 Second opinion Groenezoom-rotonde Presentatie van de resultaten Hans van der Stok 10 juni 2014.
Soorten verzekeringen  Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP)  WA-verzekering  WA- + cascoverzekering ‘allrisk’  Reisverzekering 
Nieuwe lokale brug over de Vecht bij Muiden Irma Brandsma, projectleider Muiden, 14 december 2011.
Voorstellen Ir. J.B. (Hans) de Mare Mare Architectuur & Advies, Helmond voormalig architect (-directeur) bij Eindhovense bureaus tot voor kort bestuurslid.
Oplossingsrichtingen onderwijshuisvesting Reek.. Ontwikkelingen Stichting Maashorst ambieert naast uitbreidingsmogelijkheden van de Vlinder, ook.
Agenda locatie 3 ■ Sociaal veilig ontwerp en beheer ■ Beeldkwaliteit en landschappelijke inpassing ■ Technische veiligheid ■ Beheer en onderhoud ■ Kosten.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
Update St. Sebastiaansbrug presentatie Raadscommissie 2 december 2010.
Molenwater SG Middelburg
Passantenhaven Cadzand1. Passantenhaven Cadzand-Bad Een wezenlijke versterking voor de Badplaats Passantenhaven Cadzand.
Herontwikkeling vliegveld Twente Presentatie voor de stedelijke raadscommissie Enschede, 10 maart 2008 Peter Kuenzli, VTM.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
AMBTELIJKE TOETS AAN REDELIJKE EISEN VAN WELSTAND.
Centrumplan Schaijk informerend en opiniërend voorbereidende raadsvergadering van 7 december 2010.
Port of zeebrugge ir. Joachim Coens Voorzitter – Gedelegeerd bestuurder 06 maart 2007 “BINNENVAARTPROBLEMATIEK HAVEN VAN ZEEBRUGGE”
Haalbaarheidsstudie Seine-Schelde West Resoc, 4 december 2007.
Presentatie Adviescommissie Ruimtelijke Ordening Stand van Zaken Maasterras 20 januari 2009 inleiding > wat vooraf ging > huidige proces > visie > uitgangspunten.
Herinrichting Wilgenplein 17 juni Programma  Opening  Overdracht Peter Toes  Toelichting Oranjewoud  parkeeronderzoek  analyse  visie  modellen.
14 oktober 2010 Verruiming Twentekanalen (fase 2) en uitbreiding capaciteit sluis Eefde Aanpak en planning planstudie.
 Haltehaven is niet toegankelijk te maken, omdat:  Haltehaven is niet diep genoeg;  Haltehaven is niet lang genoeg voor een gelede bus;  Bomen en parkeervakken.
Duurzame energie en ruimtelijke ordening Inpassing in het cultuurlandschap Els Romeijn Adviseur erfgoed en ruimte.
Wie ben ik? Edgar Bon Projectleider Gemeente Zundert Restauratie en herontwikkeling Annaklooster Parc Tichelt Waterman (Warandepark) Lidl in Rijsbergen.
 Niet toegankelijk te maken, omdat in het busperron een inrit gesitueerd is. Bushalte Altaarstraat te Schinnen, rijrichting Sittard (noord)
Programma - Introductie - Waarom windenergie in Olburgen/Rha?
Verbinden van stedelijke ontwikkelingen en de bescherming van soorten:
Bewonersavond Omkering N65 - Spoor
Alternatief voor geluidnormering bedrijven?
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Vergelijking verkeersintensiteiten NRD-alternatief en variant Verlegde toe- en afrit ten opzicht van de situatie referentie Plus in 2030 (bron verkeersrapport.
Sport accommodatie Kikkerpolder
Cinemagraph Door nico bracke – 1MMPA.
Oeververvanging, waarom?
Van 1920 naar heden naar …. Richard Jorissen
Project Luchtruimherziening
Onderzoek binnenklimaat
Evaluatieonderzoek.
Begrazen.
Ontwikkelingen rondom RWZI Sleeuwijk
Waarom een VAN PARIJS NAAR NHN
Transcript van de presentatie:

Variant 1 ➢ Draaibrug op huidige locatie ➢ Huidige hoogte (ca. 1 meter) ➢ Draaipunt in midden van de vaarweg ➢ Verbreden vaarweg naar 54 meter Voordelen ➢ Lage taluds ➢ Geringe impact op de woonomgeving en de ruimtelijke kwaliteit Nadelen ➢ Vanwege geringe hoogte, ca. 50 brugopeningen per dag ➢ Recreatievaart kan niet onbelemmerd passeren ➢ Minder wenselijk vanuit richtlijnen vaarwegen

Variant 1A ➢ Draaibrug op huidige locatie ➢ Doorvaarthoogte 3 meter ➢ Draaipunt in midden van de vaarweg ➢ Verbreden vaarweg naar 54 meter Voordelen ➢ Merendeel recreatievaart kan onder de brug door. ➢ Minder brugopeningen per dag ➢ Door gebogen vorm relatief lage taluds t.o.v. 4 meter hoge bruggen ➢ Meer uniformiteit vaarweg Nadelen ➢ Iets grotere ingreep in het landschap dan de 1 meter variant ➢ Minder comfort fiets en auto Getoogde brug

Voorkeursvariant ➢ Draaibrug locatie ca. 75 meter ten westen van huidig ➢ Doorvaarthoogte 3 meter ➢ Draaipunt in midden van de vaarweg ➢ Verbreden vaarweg naar 54 meter Voordelen ➢ Merendeel recreatievaart kan onder de brug door. ➢ Minder brugopeningen per dag ➢ Door gebogen vorm relatief lage taluds t.o.v. 4 meter hoge bruggen ➢ Meer uniformiteit vaarweg ➢ Goed inpasbaar in omgeving Nadelen ➢ Iets grotere ingreep in het landschap dan de 1 meter variant ➢ Minder comfort fiets en auto Getoogde brug

Voorkeursvariant getoogde brug

Planning 5 Planning definitieve variantenstudie informeren, meedenken, varianten inzichtelijk maken.?????.?????? maart 2015 voorkeursvariant

Huidige situatie LOCATIE NIEUWE BRUG