Variant 1 ➢ Draaibrug op huidige locatie ➢ Huidige hoogte (ca. 1 meter) ➢ Draaipunt in midden van de vaarweg ➢ Verbreden vaarweg naar 54 meter Voordelen ➢ Lage taluds ➢ Geringe impact op de woonomgeving en de ruimtelijke kwaliteit Nadelen ➢ Vanwege geringe hoogte, ca. 50 brugopeningen per dag ➢ Recreatievaart kan niet onbelemmerd passeren ➢ Minder wenselijk vanuit richtlijnen vaarwegen
Variant 1A ➢ Draaibrug op huidige locatie ➢ Doorvaarthoogte 3 meter ➢ Draaipunt in midden van de vaarweg ➢ Verbreden vaarweg naar 54 meter Voordelen ➢ Merendeel recreatievaart kan onder de brug door. ➢ Minder brugopeningen per dag ➢ Door gebogen vorm relatief lage taluds t.o.v. 4 meter hoge bruggen ➢ Meer uniformiteit vaarweg Nadelen ➢ Iets grotere ingreep in het landschap dan de 1 meter variant ➢ Minder comfort fiets en auto Getoogde brug
Voorkeursvariant ➢ Draaibrug locatie ca. 75 meter ten westen van huidig ➢ Doorvaarthoogte 3 meter ➢ Draaipunt in midden van de vaarweg ➢ Verbreden vaarweg naar 54 meter Voordelen ➢ Merendeel recreatievaart kan onder de brug door. ➢ Minder brugopeningen per dag ➢ Door gebogen vorm relatief lage taluds t.o.v. 4 meter hoge bruggen ➢ Meer uniformiteit vaarweg ➢ Goed inpasbaar in omgeving Nadelen ➢ Iets grotere ingreep in het landschap dan de 1 meter variant ➢ Minder comfort fiets en auto Getoogde brug
Voorkeursvariant getoogde brug
Planning 5 Planning definitieve variantenstudie informeren, meedenken, varianten inzichtelijk maken.?????.?????? maart 2015 voorkeursvariant
Huidige situatie LOCATIE NIEUWE BRUG