PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingcommunicatiemix
Advertisements

Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
4 P´s en 3 R-en MK01.
Tijdelijke presentatie
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Cross Media.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Marketing presentatie
Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Energie ....
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Communicatieplan.
Business Marketing Management
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Commercieel beleid en recht
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Informatie management HC2
 Productmarktcombinaties Second life vehicle. {{ PMC I  Catering For Weddings! PMC II  Promotion vehicle!
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Direct Juridische aspecten
Online Marketing voor het MBO
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Customer service & Relatiemanagement
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

PRODUCT MEDIA ?

PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives, coupons, kortingen, sampling, contests, demonstraties, loyaltyacties, verkoopbevorderende promotieartikelen. Advertising = Reclame in de media om bekendheid te krijgen: adverteren moet daarvoor op grote schaal en vergt grote budgetten Personal Selling = persoonlijke relatie opbouwen en tweeweg communicatie met klant is heel belangrijk maar vraagt veel tijd Direct Marketing = persoonlijk boodschap per brief of per mail waardoor je je doelgroep heel duidelijk kan opsplitsen Public relations = bouwen aan merkbekendheid en contact met de klant zoeken door interactie via Media en Social Media Merchandising: handdoeken, flesopeners, miniaturen, mokken. Deze gewilde artikelen geven een merk meer zichtbaarheid. Sponsoring = bouwen aan merkbekendheid door de associatie aan evenementen of acties.

Waarom de term Product Media? Promotionele Producten verspreiden een boodschap door het imago dat ze uitstralen, en ze worden echte reclamedragers door ze te bedrukken met het merk en de slogan. Net als reclame in de traditionele Media zijn Product Media een onderdeel van de communicatie van een bedrijf naar de Markt.

Kijken we naar Media in het algemeen ( wat kost het en hoe goed bereik je je doelgroep) : Wat kost een mediacampagne in de pers ( kranten, magazines) Wat kost een reclamecampagne op TV ( VTM, VT4,…) Wat kost een 20m2 affiche campagne ( Decaux) Wat kost een reeks radiospots ( Q-music, Nostalgie) Wat kost een reeks banners op internet ( Trends, …)

PRODUCT MEDIA overtreffen alle andere Media betreffende Budget (prijs per contact is lager) Nut (praktisch en bruikbaar dus herinnering) Toegevoegde waarde (product imago) Communicatie (tastbaar, door alle zintuigen opgenomen dus blijft langer in herinnering ) Emotie (het ontvangen van iets geeft een positief gevoel) Levensduur (de ontvanger bewaart)

PRODUCT MEDIA is een op zich staand onderdeel van de MEDIA binnen de communicatie Het soort PRODUCT MEDIA wordt bepaald door het imago van het merk of bedrijf PRODUCT MEDIA is de goedkoopste media in vergelijking met de andere met het beste resultaat PRODUCT MEDIA zijn heel doelgericht aangepast aan je doelgroep

Een Product Media ADVISEUR is de SPECIALIST die de klant kan helpen ! Vraag je klant Wat is je communicatieplan ? Wat is het product of dienst ? (wat is de prijs en plaatsstrategie) Wat wil je bereiken met je marketingplan van dit jaar ? Wat is je doelgroep ? Wat is de beste manier om het product zichtbaar te maken? Waar en wanneer is de beste plaats en tijd voor deze actie? Wat is het doel van de actie ? (snelle verkoop, nieuwe klanten aantrekken, bestaande klanten belonen, imago versterken..)