CBS als kennispartner Digitale dagen 2015. Welkom bij de laatste digitale dag 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Digitale Delta De Digitale Delta biedt toegang tot data, kennis en kunde in het waterdomein ILOW innovatie symposium 24 april 2013 Ongelimiteerd werken.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
De nieuwe professional. Generatieverschillen? Kenmerken van De Nieuwe Professional Nu zo rond de 18 jaar Digital Native Altijd online Leert online Communiceert.
Interest Groep 1 Voorbereiden op de Praktijk De Nederlandsche Bank Piet Mosch NIOC 8 april 2011 Disclaimers Presentatie op persoonlijke titel Chinese muur.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
CBS Microdatamiddag 8 november 2007 Voorburg 1 Martin Luppes Speerpuntprogramma Internationale Economische Relaties (SIER) Integratie van microdata uit.
Den Haag 25 januari 2011 Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Arteveldehogeschool Office management
Netwerk en Innovatie ARK De Innovatie broedplaats.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Sociale media op school
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
De beste gemeenten En hoe het begon Na Fortuyn, Volendam, Enschede: veiligheid!
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
25/09/2014 | pag. 1 PULSE Nieuwe media en het vergroten van het draagvlak voor ontwikkelingsamenwerking Leo Van Audenhove & Chris Vleugels.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Martine de Mooij en Remco Kaashoek
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Elektronisch Inkopen bij de stichting ICTU, CBS en AIM
Twitter wat is het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 november © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Copyright 2005 Stg Wireless Leiden open snel goedkoop draadloos computernetwerk voor Leiden e.o. Wireless Leiden.
Kennismanagement & Sociale media
Welkom.
Worldschool. Wat is Worldschool?  Voortgezet onderwijs  Ontwikkelingslanden  Wereldwijde partners  Deskundigen uit verschillende landen  Deskundig.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
CBS en regionaal maatwerk
Social media.
Levensgebeurtenissen & de digitale overheid Burgers beter informeren Logius: MijnOverheid gebruikersdag Rotterdam, 15 oktober 2015.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Versterking CliëntenPositie (VCP) mei ICF International Classification of Functioning, Disability and Health.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Minder last, meer effect Zes principes van goed toezicht Presentatie Kaderstellende Visie op Toezicht
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
GGD Dichtbij Idee Marta Pape Verpleegkundige soa / sense.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
‘The making of …’ Gebruikersgroep data.overheid.nl 10 juni 2016.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Symposium Groene Groei
Priorities (Edith Schippers) Regering voor Nederland Statistiek ontwikkelen Speerpuntenplan Aanbod aantrekkelijker maken Statistiek zichtbaar maken.
Welkom bij HiLab Projectteam: Erwin de Beer, Johan Blok, Jos Bos, Ronald van Dijk, José Eggink (PL),Coen Eulderink, Alrik Lubbers, Dirk Pijl,Jeroen vd.
Operationeel plan DIMAGINI
Digitale tools: SlideShare
Integraal sociaal werk
Sociale media inzetten
Sociaal digitaal Visie op de digitalisering in het
Small Business Innovation Research
Sjoerd Veerman Programmamanager Arbeidsmarktbeleid RIF-project
Plant & Business Mbo 3 – 4 3 jarige opleiding.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Workshop Verander en blijf trouw aan jezelf !
Middelburg werkt samen aan de toekomst Hoe de gemeente Middelburg inspeelt op maatschappelijke ontwikkelingen.
Transcript van de presentatie:

CBS als kennispartner Digitale dagen 2015

Welkom bij de laatste digitale dag 2

CBS in een flits 3

Het CBS – een paar (big) data  1899 opgericht  3 vestigingen  medewerkers (ongeveer)  tabellen in StatLine (online database)  berichten in de media  10 miljoen keer wordt CBS.nl bezocht  volgers op Twitter Heerlen Den Haag Bonaire 4

Relaties BRP KvK UWV GGD Politie Kadaster Bedrijven Burger Belastingdienst Onderwijs Databronnen Ministeries, Planbureaus en DNB Universiteiten Decentrale overheid Gezondheidszorg Bedrijfsleven Onderwijs Burger Gebruikers Internationaal samenwerking Media Politiek 5

– Wereld verandert snel, ook voor statistiek. - Structuurversterking regio Parkstad. Wereld in verandering 6 – Nieuw zwart goud. – Versterken vanuit samenwerking.

CBS als kennispartner – Top 5 innovatieve statistiekbureaus wereldwijd. – Experts geven regelmatig advies – Bezoek van buitenlandse statistiekbureaus. – Pro-actieve samenwerking met ‘’frontrunners’ – Van lokaal/regionaal via grensoverschrijdend tot vér internationaal. -Beleidsspecifieke informatie en maatwerk 7

CBS context – Maatschappelijke taak binnen kaders. – Integer, betrouwbaar, onafhankelijk en autonoom. – Mogelijkheden, maar ook beperkingen. Bepalend voor wat partners van CBS kunnen wensen of verwachten. 8

CBS benadering Van intern gericht - aanbod gestuurd naar externe oriëntatie - vraag gestuurd. van Statline tot advies op maat. Ideeën zijn prima, maar nadruk vooral op DOEN. voorbeelden: Veiligheidsmonitor 9

CBS en Smart Services 10 – al jaren (pro-)actief bezig big data Verkeerslussen Internetrobots gebruik mobiele telefoondata Social media: datamining via Facebook