Rob Ouwerkerk Woudschoten 2008 Flash! Didactiek voor professionals.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vuistregels voor het ontwerpen van educatieve software
Advertisements

Seksuele diversiteit Homoseksualiteit Didactiek gedrags- en maatschappij- wetenschappen Isabel Rots 1.
Sander Claassen Nationale Wiskunde Dagen 2012
Arjen Scholten, BSA Kees Broekhof, Sardes
Welkom! iPad in de (reguliere) brugklassen 15 mei 2014.
Actualiteit Actuele ontwikkelingen Alet van Leeuwen MBO Taalcoach Academie 3 februari 2012.
Keuze projecten. • Inzetbaarheid keuze projecten • Op de site Integrale Archimedes ProjectenIntegrale Archimedes Projecten • Vakoverstijgend:
6 sleutelbegrippen lesopbouw
Sanne Tromp Ton van der Valk
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Schooloverstijgend samenwerkend leren
Sjef van Gisbergen St. Gregorius College Freudenthal Instituut Utrecht
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Sander Claassen Nationale Wiskunde Dagen 2012
KNAG Onderwijsdag.
Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers. Aktiviteiten 1.Ontwikkeling onderwijsmateriaal keuzeonderwerpen Keuzeonderwerp 1: Speltheorie (UvT) Keuzeonderwerp.
DE CHAOS VOORBIJ… NIBI CONFERENTIE PROGRAMMA 1. Opening ovoorstellen owat willen we? 1. HET verhaal (Rob) 2. Vragen/opmerkingen? 3. Aanvullingen.
1 van 10 POWERPOINT Nieuw in de Wegwijsserie: Wegwijs in PowerPoint 2007 Presentatie Ambassadeursdagen Seniorweb Door: Louise Prompers.
Klaar voor het nieuwe examenprogramma biologie met Nectar Tweede Fase!
Leeractiviteitenbank voor het basisonderwijs Flexibele onderwijsaanpak voor de zaakvakken.
Inhoud Voorstelrondje en verwachtingen Waarom Concept in Context?
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Taalontwikkelend Lesgeven in de eerste graad en tweede graad ASO
Haal meer uit NU Nederlands
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Taalontwikkelend lesgeven: hoe doe je dat?
Rob Ouwerkerk Woudschoten 2003 De nieuwste natuurkunde in je les?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
WELKOM Ouders 4 HAVO & 4 Atheneum.. Studiekeuze 1.Keuze moet bij de leerling passen; Wie ben ik? Waar ben ik goed of slecht in? Waar liggen mijn interesses?
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
WELKOM Ouders / Verzorgers leerlingen 4HTL.. Vervolgstudiekeuze 1.Keuze moet bij de leerling passen; Wie ben ik? Waar ben ik goed of slecht in? Waar liggen.
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
Improving Practical Work in Science Woudschoten Natuurkunde 10 december 2010 Bert van den Berg / Henk Pol Voor info:
Talentontwikkeling met keuzeopdrachten natuurkunde Ton van der Valk & Florine Meijer.
Bvj vmbo bovenbouw 7 e editie Gijs van Hengstum Thomas Klein Middelink.
Niels-Jasper van den Berg, Steven van Duijne, en Alexander van Brakel Woudschouten Natuurkunde Didactiek 2010.
Bijeenkomst September 2015
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
If it doesn’t spread……it’s dead
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Gebruik digitaal schoolbord om lessen te presenteren
Tool IF-1: Onderzoekend leren plannen bij wiskunde
Didactiek Lesformulier.
Het succes van de taalbewuste docent
“Context-concept in je eigen lessen”
Inleiding beoordelen.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Chemie Overal 5e editie voor de TF
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Nieuwe Natuurkunde syllabus nader bekeken Werkgroep 8 Woudschoten
E health, Domotica en E-learning
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

Rob Ouwerkerk Woudschoten 2008 Flash! Didactiek voor professionals

Programma Introductie ( 15 min) Hands-on (30 min) Afronding (10 min)

Hoe bouwen we een flashlet? Voor wie? – keuze niveau en voorkennis Wat? – keuze onderwerp en context Waar? – op internet: webbased Hoe? – keuze didactisch gebruik: docent demo, leerling demo, interactief, interactief met feedback

Demo Niet zó, maar zó ….naar onze mening…… Demo lokaal

Tips for Winners Effectiviteit! – Welke denkstappen voor uw leerlingen? – Welke activiteiten? Vorm! – Aansprekende context, maar geen concurrentie met leefwereld Inhoud! – Welk (mis) concept wilt u verhelderen? – Met welk onderwerp scoort u in uw les?

Sjabloon Niveau Onderwerp Context Didactiek Workflow Storyboard met interactie Feedback