Programmeren Spreekbeurt Joris.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Advertisements

FLL Robot tips Hoe bouw ik een robot? Hoe programmeer ik een robot?
Eerste kennismaking met programmeren in RoboMind
Prestatie: Maak met de hele klas een krant over…
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
Lesgeven en begeleiden
Kinderarbeid.
Frank Stalpers en Ad Baars
Informatica in de Tweede fase Havo en VWO. De uitgangspunten Informatica is een vak in de vrije ruimte voor de havo 240 slu (voor het vwo 280 slu) het.
STUDIEWIJZER NEDERLANDS
Mijn MaS Mijn naam Mijn klas. Titel van Foto 1 Maak een foto, waar jijzelf opstaat en waarvan jij vindt dat het kenmerkend is voor jouw stageplaats! Net.
MICROCONTROLLERS.
Lego Mindstorm.
Een prestatie… is een open opdracht wordt gedaan door twee personen hoort bij een vakgebied is bedoeld om precies dát te leren wat je graag wilt weten.
Van probleem naar programma
Programma Structuur Diagrammen (PSD’s)
Groep 6.
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Programmeer les voor gevorderden
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
BEGINNER EV3 Programmeer Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
INDUSTRIE EN MILIEU + -. Groepswerk Groep 1 (4 lln) Groep 6 (3 lln) Groep 5 (4 lln) Groep 4 (4 lln) Groep 3 (4 lln) Groep 2 (4 lln) Opdracht 3: Atlas.
Onderzoeksplan.
AUGMENTED REALITY. W IE ZIJN WIJ ? Maureen Verdonschot Hester Smolders Wij zitten zelf ook op school, op hogeschool De Kempel. Wij komen deze middag een.
Gevorderde PROGRAMMeer Les
Nieuwe doelen Waarom: Het is duidelijk waar je naar toe werkt >> motiverend Makkelijker tussentijds reflecteren Start van je portfolio Je weet waar je.
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Over Raspberry PI Wat is een Raspberry Wat kun je er mee
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Agenda  Lesuur minuten  Wat kun je met programmeren?  Wat is code en hoe werkt het?  Code schrijven: de basis  Lesuur minuten  Zelf.
Welkom! maandag 16 November 2015 Les B-2.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
ALGEMEEN Werkdagen Kim en Shanta (7a), Hester en Judith (7b) Stagiair maandag en dinsdag Kim en Shanta Tijden Klassendienst Weektaak Zelfstandig werken.
Grote Rekendag 2016 Kraak de code Groep 3 en 4.
Informatieavond groep 3
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Briant College H2 het onderwerp. Briant College H1 De persoonsvorm vinden en zinsdeelstrepen zetten Hoe vind je de pv? -zin vragend maken -de zin van.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Programmeren met kinderen
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Denken als een computer
Kennismaking met programmeren
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Gevorderde programmeer les
Robot en weiden.
Professionele ontwikkeling
Passend onderwijs.
Kennismaking met programmeren
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Programmeren woensdag 4 oktober 2017.
Goedemorgen.
Kennismaking met programmeren
Programmeren in de Klas
5 tips om eenvoudiger te werken
Lezen samenvatten.
Les 1 WAT IS PROGRAMMEREN?
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
H2 het onderwerp.
Software Development fundamentals
Dyslexie Spreekbeurt november 2016.
Digitale geletterdheid
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Transcript van de presentatie:

programmeren Spreekbeurt Joris

Waar vindt je een computerprogramma?

Hoe werkt een computerprogramma? Computers volgen opdrachten. Ze doen werk voor mensen. Door blokjes of codes te schrijven weten computers wat ze moeten doen.

Hoe schrijf je een computer programma? Computers kunnen niet denken. Ze doen alleen wat mensen schrijven-coderen. Door stap voor stap opdrachten te geven, weet de computer wat hij moet doen. Die opdrachten samen heten een programma. De codes samen zijn een programmeertaal.

Wat is programmeren? Denken als een computer. Wat de computer moet doen, moet je in stappen verdelen. Voorbeeld van een programma dat je moet schrijven voor een robot in een restaurant:

Scratch Een manier om te leren programmeren is via scratch. Via Scratch kunnen kinderen leren programmeren.

Zijn er nog vragen? Tips Tops