Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK
1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten van Social Media 4: De zwakke punten van Social Media 5: Wanneer gebruik je welke Social Media? © RJNK
Verzamelnaam voor alle internet- toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen. Teksten, beeld, muziek. ‘Media die je laten socializen met de omgeving waarin je je bevindt’.
© RJNK 5 basisbehoeften. Social media geven de consument de mogelijkheid eenvoudiger te voldoen aan enkele van deze behoeften. Bedrijven kunnen makkelijk communiceren met een grote groep mensen. Bedrijven kunnen eenvoudig de juiste doelgroep bereiken Bedrijven raken sneller vertrouwd met de klanten.
© RJNK
De sites zijn meestal erg actueel De inhoud is vrijwel altijd te delen en vrij eenvoudig te verspreiden. Social Media en kleine gemeenschappen zijn erg geschikt voor het benaderen van marketing. Snel doorzoekbaar en relatief objectief. Social media laat consumenten op een eenvoudigere manier voldoen aan de basisbehoeftes van Maslow.
Resultaten worden vaak vertoond op basis van gemiddelden. Iedereen kan alles zeggen over alles en iedereen. Niet altijd even betrouwbaar. Wat je op een site zet blijft altijd ergens staan, je komt er nooit helemaal vanaf. Social media is ook erg onpersoonlijk © RJNK
Dit was onze presentatie over Social Media © RJNK