TEACHERS AND TRAINERS EDUCATION AND QUALIFICATIONS Jurgen Basstanie & Aleidis Devillé 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Money, pesa, argent, dinero, roepie, dinheiro Van geld krijgen naar ook zelf fondsen werven Heleen Reedijk en Peter Jansen 16 maart 2013 – Hilversum.
Advertisements

REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
User Centred Development
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Congruentie / VELON Congruentie in onderliggende opvattingen van schoolcultuur en actieonderzoek Een casestudie Hans van Huijgevoort
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Study visit Helsinki 17/10 – 21/10/2011 Better working Skills Through Lifelong Adult Education Chris du Pont.
Organizing Organization is the deployment of resources to achieve strategic goals. It is reflected in Division of labor into specific departments & jobs.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 En Gesprekken voeren[Edu/003] thema: I hate my nose… can-do : kan persoonlijke standpunten, commentaar en meningen geven over.
Creative Dialogue Arnhem 18 maart 2011 Leidinggeven aan het vrijmaken van creatief potentieel van een team.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/006] thema: to a prisoner – Amnesty International can-do : kan korte tekst schrijven volgens een vast format ©
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Hoofdstuk 3 Karl Weick Toevoegen en reduceren van variëteit.
English 2E 10 November Programme for today Check homework Last class Some /any Have to Can I? Funny blonde woman at the library.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
KA 1 project: BE02-KA Het ontwikkelen van een e-safe e-learning leeromgeving.(platform) Groeien naar een tabletschool Gebruik van tablet.
Olav de Bruin Een probleem dat u niet langer kunt negeren.
FEDIPRO PowerEvent Brussel, 29 oktober 2015 #FEDIPRO #FEDIPRO.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
Center of Entrepreneurship Value050 en Incubator Cube050 Welkom en introductie Cube050 Innovatiebrief Cube050 Ozo Media Water & Energy Solutions Honours.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
Presteren onder druk.
Global Entrepreneurship Week
The Netherlands in Open Connection
Blame the youth? The changing professional ideology of the social worker Steven Brandt Preconference TiSSA 2017 Social Work as a Space for Dialogue, Diversity.
The National Training Institute for the Judiciary
De taaltaak
Wat te doen in het leven What To Do In Life Be Calm Wees Kalm
Onze Nieuwe Toekomst Our New Future
What is ProRail’s Life Cycle (cost) Management?
Educational support & innovation
Hanneke Mous Adviseur & Begeleider
ACTmodel van psychopathologie
ACTION RESEARCH MODULE 14: COHORT 2 YEAR 3.
STUDEREN IN HET BUITENLAND
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
WORKING TOGETHER FOR LIVING AND WORKING HAPPINESS!!
how to create an Optimal Classroom Experience
Zuyd Lectoraat Employability Impact van technologie en digitalisering nieuwe competenties voor werknemers Dr. Jol Stoffers Erik Canisius MSc Rik Loffeld.
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Wat te doen in het leven What To Do In Life Be Calm Wees Kalm
Dynamic Architecture What about you?
Jannes Huisman Senior coach
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Career guidance for employees
Towards and Africa Europe Partnership
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
Seminarie ‘Automatisering factuurstroom’
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Mixed-Signal Design Engineer
MISSION IMPOSSIBLE ? – High temperature heat >600 °C
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
COSA in a voluntary context
Past simple vs present perfect
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

TEACHERS AND TRAINERS EDUCATION AND QUALIFICATIONS Jurgen Basstanie & Aleidis Devillé 1

BELGIUM 2 Aleidis Devillé

Brussels - Foyer

The mission: Realizing a full-time commitment of all the young people whom, for various reasons, do not find a connection within the mainstream education. What? Personal development trajectories for young people To replace the ‘regular’ part-time education Personal approach, education and work experience → Stimulates a positive evolution Foyer Education center 4

Nee! 1) Binnen opleidingen en welzijnssectoren niet zoveel aandacht voor de eigenheid van de leefwereld van immigranten 2) Er zijn wel inburgeringscursussen. Geen speciale opleiding voor vereist. In de praktijk gegeven door: leerkrachten; sociaal werkers; enz. Any specific educational path provided to work with migrants?

- Geen bepaald diploma vereist - Begeleiders hebben in de praktijk wel allemaal bachelor of master- diploma What kind of qualification is required to the teachers working in your organisation?

Group dynamics Group composition Peer pressure Mix in the group Ervaringsleren Lerende zelf is eigenaar van probleem en van te vinden oplossing Er worden oplossingen gezocht binnen het referentiekader van de eigenaar van het probleem (de jongere zelf) Herstelgericht groepsoverleg Bemiddelen bij incidenten Doel: materiële of psychologische schade herstellen Welke kennis heeft een meerwaarde?

schoolcultuur / attitudes en basiskennis / Nederlands werkervaring / POT + brugproject ject

Create a relationship of trust Believe in the potential of the younger Creating a positive environment Give the opportunity to do new things (voldoende kansen geven) Give the younger responsibility Safety and structure (bieden van veiligheid en structuur) zelfreflectie: Wat probeer je als begeleider te bereiken? Welke houding neem je daartoe aan? Hoe pak je dit in de praktijk aan? Knowledge & competences teachers 9

Ja, een paar begeleiders hebben een migratie-achtergrond Belangrijk voor volgende elementen: Waardering en vertrouwen geven Geeft jongeren minder het gevoel tot ‘problematische doelgroep’ te behoren Teachers with migration background? 10 Aleidis Devillé

Thank you for your attention!