Verkoopcijfers H2 Van kostprijs naar verkoopprijs Eerste verkoper.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
H 29: Kostprijs bij heterogene producten
Advertisements

Heterogene productie Stukproductie Bouw/diensten/maatwerk
Winst- & verliesrekening (of resultatenrekening of baten- & lastenrekening) Het Eigen Vermogen verandert als gevolg van de bedrijfsactiviteiten gedurende.
Kostenclassificatie Algemene richtlijnen voor de indeling van kosten en de bepaling van de kostprijs van een product.
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
H1.3 prijsberekening detailhandel 23 november 2012
6.1 Wat wordt de prijs? Winkeliers mogen zelf weten voor welke prijs ze hun producten verkopen. Hoe berekenen ze die prijs? Wat hebben vraag en aanbod.
A: korte (basale) herhaling H 27
Be Indelingen kosten.
kosten break-even-analyse grafisch
Nettowinstopslagmethode
Hoofdstuk 5 “Een eigen bedrijf”
Hoofdstuk 3 Het magazijnproces
Exploitatiebegroting
Kostprijs berekening bij meerdere soorten producten:
Projectwijzer 1 H3 Kostprijs en kosten Middenkader Engineering.
Alle kosten op een rij Kosten.
Financiering en inkoop H5 Exploitatiebegroting Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
5.1 Hoeveel kost dat? Afzet is het aantal producten dat een bedrijf verkoopt. Vermenigvuldig je de afzet met de verkoopprijs (excl. btw) dan weet je wat.
Verkoopcijfers H3 Indexcijfers Eerste verkoper. Indexcijfers zijn verhoudingscijfers die een bepaalde daling of stijging laten zien ten opzichte van een.
Bedrijfseconomie H3 Omzet en marge Junior accountmanager.
Kosten en break-even Filiaalmanager
Verkoopcijfers H1 Omzet en winst Eerste verkoper.
Economie H2 Van kostprijs naar verkoopprijs Manager Handel.
Financiering en inkoop
Hoe komt de verkoopprijs van een ijsje tot stand?
Balans per (na afschrijving en winstverdeling)
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
Kostprijs & verkoopprijs
expertles handelskanalen en inkoop-/verkoopprijs
Rekenvaardigheid Procenten. Absoluut, relatief, cumulatief Absolute getallen: aantal stuks of eenheden Relatieve getallen: als deel van een groter geheel.
Rekenvaardigheid Procenten. Absoluut, relatief, cumulatief Absolute getallen: aantal stuks of eenheden Relatieve getallen: als deel van een groter geheel.
Hoofdstuk 2 De winstmarge
Kostprijs berekening bij meerdere soorten producten: Heezen Pf 5.4
Verkoopcijfers Hoofdstuk 1 Handel. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Kosten ► Omzet ► Verkoopprijs ► Afzet ► Exploitatiekosten.
Pag 137 t/m 143. Waar gaan we het vandaag over hebben? samenvatten vorige week / toets Prijsberekening in de detailhandel Maar nu eerst …….. Een filmpje.
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
omzet, inkoopwaarde, bedrijfskosten en nettoresultaat
Hoofdstuk 2 De winstmarge VWO 3
3.1 PRODUCTIE.
Kostprijsberekening bij stukproductie
Brutowinst en nettowinst
Vmbo 2 economie Goede producten?
Begroten & Budgetteren
Examenopgave Havo M&O opgave 3
Hoofdstuk 27 t/m 31 Kostprijsberekening in industriële ondernemingen
Test Jezelf.
Hoofdstuk 2 Van inkoop naar verkoop
Afzet = Aantal verkochte producten
Financieel 1.
PRODUCEREN OMZET, AFZET, WINST.
Hoofdstuk Break-evenpoint
Hoofdstuk 2 Van kosten naar verkoopprijs
Hoofdstuk Omzet, kosten, winst
Financieel 1.
Belasting toegevoegde waarde
Verkoopcijfers Hoofdstuk 1 Handel.
Hoofdstuk Kosten indelen
Vakman ondernemer – Financieel plan
Financieel 1.
Financiering en inkoop
Vakman ondernemer – Financieel plan
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
De Kostprijs Why Bother?.
Hoofdstuk 6 Winkelresultaat
Coördineren logistiek proces
Rekenvaardigheid Winst en BTW.
Variabele kosten Vaste kosten Directe kosten Indirecte kosten
Transcript van de presentatie:

Verkoopcijfers H2 Van kostprijs naar verkoopprijs Eerste verkoper

2 Verkoopcijfers | Eerste verkoper Van kostprijs naar verkoopprijs

Kosten waarbij duidelijk is bij welk product of afdeling ze horen. Inkoopprijs Verpakkingskosten Loonkosten van een afdeling 3 Verkoopcijfers | Eerste verkoper Directe kosten

Kosten waarbij geen rechtstreeks verband is met het verkochte product of afdeling. Huisvestingskosten Telefoonkosten Reclamekosten 4 Verkoopcijfers | Eerste verkoper Indirecte kosten

5 Verkoopcijfers | Eerste verkoper Opslagpercentage indirecte kosten

6 Verkoopcijfers | Verkoopspecialist Vaststellen consumentenprijs Bron:

Invloeden op de verkoopprijs 7 Verkoopcijfers | Eerste verkoper