DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Wat is interactieve marketing?
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Een startersgids voor innovatie
Presentatie nieuwe media
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Jeroen Meurs 3 BO.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Een dialoog met klanten opbouwen
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
DMK – lesweek 1.
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
DMK – week 4.
DMK – week 2.
DMK – week 3 Deel 1.
DMK – week 4.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
DMK – week 7. Onderwerpen week 7 Tio Minor Digital Marketing Website optimaliseren om de conversie te verhogen; Retargeting; kopers terughalen naar het.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
LET’s get Social.
Sociale media inzetten
2017 – Digital Pixel Marketing
INSPIRATIESESSIE.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Een product of dienst verkopen
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
DMK – lesweek 10: Privacy.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
In het verleden moesten ondernemingen een afweging maken tussen de omvang en de reikwijdte van hun informatie. Internet en universele standaarden voor.
Klantcontact: toen, nu, straks?
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Voorbeeld presentatie
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

DMK – week 9

Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website  Customer relations management en interactiviteit  De online klant behouden  Databases  Rol van sociale media  Conversatie management

Online customer life cycle > e-commerce flow Acquisition Reach Attract Engagement Convert Retain Digital Eco System Network environment Customer journey 24/7 Interactive/conversation Behavior Targeting Digital marketing tools Landing pages Video/audio Rich media Reviews Rating Usability visitor2customer transaction (paid, non paid) Returning visitor; Customer relations; Loyalty/incentive; Viral marketing; Targeted direct marketing; Digital Business enabling e-commerce onder meer logistics, e-finance, e-procurement, hr, enzovoort Buy side Minor Digital Marketing © huub janssen e-customer relation management webstatistics Sell side

Minor Digital Marketing Internet Scorecard Customer Relation Management (CRM) CRM is online een integrale strategie met als doel: Effectieve en kostenbesparende online customer life cycle; Doelgericht inzicht in customer journey; Creëren van (constante) waarde voor de online onderneming. Op basis van: –Kennis van de klant (behavior (behavioral targetting) –Gepersonaliseerde waardepropositie –Relatiestrategie –Gepersonaliseerde communicatie

Minor Digital Marketing Internet Scorecard Customer Relation Management (CRM) CRM draagt bij aan: Continuering omzet Loyaltyprogramma’s Incentive Verhogen omzet Up selling Cross selling Inzet (virale) marketing Tell a friend/invite a friend User generated reviews Co-creation Behavioral targeting en personalisatie

Minor Digital Marketing Customer Relation Management (CRM) Customer service in 2015: opstomen naar de échte transformatie (Ernst Kruize)

Minor Digital Marketing Customer Relation Management (CRM) Retention > terugkerende klant en klantbehoud  Terugkerende klant is kostbaar; geen terugkerende kostbare investering in werving Personalisatie van de marketing Personalisatie van het klantcontact Customer loyalty Incentive Bonus discount User generated content Reviews Product development Toegang netwerk Virale marketing Worth of mouth and buzz Reminder Customer loyalty programma’s Webcare Co-creation

Minor Digital Marketing Customer Relation Management (CRM) Retention > terugkerende klant en klantbehoud  Marketing en sales cliënt base Direct contact Meetbaar contact Reminder/front or mind/brand awareness Fan, liker, ambassadeur Hoge conversiekans Hoge kans op delen (sharing) Klant als verkoper

Minor Digital Marketing Customer Relation Management (CRM) Toekomst van customer relations: adoptie-curve is ‘on speed >> klik op image >>>>

Minor Digital Marketing Internet Scorecard CRM kennis en systemen

Minor Digital Marketing Internet Scorecard CRM en database Een goede database is de basis voor effectieve retentie marketing Essentiee l: –Ontwikkeling van de database –Doelstellingen voor de ontwikkeling Binnen de database segmentatie op: –Recente aankopen –Frequentie van de aankopen –Omvang van de aankopen –Op basis van gedrag: –Zoeken, interesse –Aankopen –Clicks –Deelname –Netwerken

Minor Digital Marketing CRM en sociale media

Minor Digital Marketing  Een organisatie of een klant creëert een fan page voor het bedrijf of product in bijvoorbeeld Facebook.  Een bedrijf kan snel informatie naar klanten of geïnteresseerden krijgen;  Een onderneming kan conversaties over het merk/product data en feedback volgen, analyseren en voor real-time marketing aanwenden;  Een klant kan makkelijk in contact komen met een bedrijf en hen, maar ook ieder person op sociale media, hun ervaringen delen.  Een onderneming kan razendsnel reageren op positieve maar zeker ook op negatieve feedback, problemen en vragen klanten behandelen, opbouwen of terugwinnen van vertrouwen bij de klant en het onderhouden van de relatie’.  Een klant kan sociale netwerk sites gebruiken om ideeën ter verbetering of ontwikkeling van producten geven. CRM en sociale media

Minor Digital Marketing Inte rnet Sco rec ard CRM en sociale media Lees verder na het klikken

Minor Digital Marketing Inte rnet Sco rec ard CRM en conversatie management Volg wat er over je brand of product gezegd wordt; Reageer zo snel mogelijk, maar vandaag en nu; Negeer nooit een boodschap; Neem alles serieus, zelfs als het vervelend is; Zorg dat er een getraind, capabel, reactief en creatief team dagelijks actief is; Je bent deelnemer en geen dictator Klik voor meer op het plaatje

Minor Digital Marketing Inte rnet Sco rec ard CRM en conversatie management KLM surprise…..

Minor Digital Marketing Inte rnet Sco rec ard CRM en conversatie management Steven van Belleghem over conversatiemanagement. Dit is een must see!

Opdrachten week 9 Tio Minor Digital Marketing 1.Beschrijf CRM acties of suggesties, onderbouw deze en pas deze waar mogelijk in het project toe; 2.Beschrijf op jullie weblog welke acties zijn uitgevoerd om conversie van (bestaande) klanten te optimaliseren. Geef daarbij een onderbouwing en analyseer de resultaten tot nu toe; 3.Doorlopende opdrachten: content toevoegen, nieuw bereik creëren, analyseren gegevens en relateren aan KPI/targets, acties evalueren en verslaglegging op werkblog.

Studie en referentie lesweek 9 Tio Minor Digital Marketing Referentie en studie  PowerPoint week 9  Online presentatie van Steven van Belleghem: The Conversation Manager  Indien beschikbaar en van toepassing: relevante actuele en aanvullende publicaties en voorbeelden (docenten)