Ondernemingsdossier Ervaringen en doorontwikkeling Bart Ekkelkamp Procesadviseur Gemeente Zwolle
kijk Waarom het Ondernemingsdossier? Visie op dienstverlening, Ondernemers 2015 Digitale interactie/transactie met ondernemers Efficiënte en optimale dienstverlening Landelijk initiatief samen met de ondernemers
kijk Ervaringen Zwolle met Ondernemingsdossier Gestart met de horecabranche, juni 2014 Weinig aanvragen via het dossier Beperkt aantal ondernemers aangemeld De huidige werking van het dossier levert voor de dienstverlener handwerk op Er ontstaat een ongewenste afhankelijkheid tussen dienstverlener en Ondernemingsdossier Bekendheid bij ondernemers Samenhang tussen verschillende wetten/regels
kijk Visie op verbreding van het gebruik Inzetten van toezicht & handhaving Nieuwe branches ‘aansluiten’ Gerichte communicatie & activering Afstemming andere (overheidsorganen) partijen
kijk Gemeente aanpak Ondernemingsdossier Zaakgericht werken Koppelingen Zaak-DMS (Medewerkerportaal Dimpact) Generieke Transactievoorziening Gemeente specifieke regels Optimaliseren van de huidige inrichting van het dossier Koppeling (mogelijkheden) met BRP, BAG, WOZ, omgevingsalert en melding openbare ruimte, etc.
kijk Wens/verzoek aan programma bureau Aansluiting zoeken bij overige landelijke initiatieven Laan van de Leefomgeving (OLO) Ruimtelijkeplannen.nl (Bestemmingsplannen) Handelsregister (Kamer van Koophandel) Samenwerkende catalogi (landelijke PDC) Doorontwikkeling van MijnOverheid ect. Evalueren van de ervaringen Ondernemingsdossier Toekomst programmabureau (facilitair en beheer)