Ondernemingsdossier Ervaringen en doorontwikkeling Bart Ekkelkamp Procesadviseur Gemeente Zwolle.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
-van controle naar loslaten-
Advertisements

Waar gaat het over: grootschalige kaarten
Nederland participatieland?
Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Verder met de persoonlijke aanpak
Rho adviseurs voor leefruimte
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
SMQ (BAG-WOZ) Relatiedag Afstemming BAG-WOZ
Stichting Dijk van een Kust
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Het Ondernemingsdossier
Huizen van de Wijk Winterconferentie Daniëlle Wijbrans 7 december 2011.
Zaakgericht werken in samenhang
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service- Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten.
Ondernemingsdossier Het concept. ondernemingsdossier Het Ondernemingsdossier “ Het delen van informatie die nodig is voor een goed naleefgedrag van een.
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service-
Regiobijeenkomst Beter en Concreter Vereniging van Friese Gemeenten 30 mei 2013 Leeuwarden.
Goed benut, goed bestuurd Advies toekomst en transitie sociale werkvoorziening 15 september 2011.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Integrale handhaving: Makkelijker voor kleine gemeenten? Vereniging Handhaving Grote Gemeenten, Bijeenkomst 14 juni 2007.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Afstudeerpresentatie Richard Lekkerkerk,13 september 2011
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service- Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten.
Informatiebijeenkomst informatiemodel AMW oktober 2007.
Wat zijn de informatiehuizen Martijn van Langen Uitvoeringsprogramma GOAL DCI Brown Bag 17 juni
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
Gemeenschapsontwikkeling door zelfsturing
Analysegestuurde handhaving we weten niet wat we weten.
Digisterker Cursussen ‘Werken met de e-overheid’
De Wiekelaar als ontmoetingspunt De rol van Kulturhusen en de Wmo.
Digitale Dienstverlening aan Ondernemers Patrick van Domburg Wethouder gemeente Zoetermeer.
Ondernemingsdossier Programmabureau Ondernemingsdossier Michel Bloemheuvel Joost Molenaar Programmabureau Ondernemingsdossier MeetUp Digitale Stedenagenda,
Ondernemingsdossier Ervaringen en Plan van Aanpak
Het Ondernemingsdossier Pilot van KHN i.s.m. de Gemeente Leiden.
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
Wetgeving digitale overheid (GDI)
Regiobijeenkomst Zuidweg & Partners Jannie van den Berg.
Monitoring van het Sociaal Domein. Ontwikkelingen  Gemeentelijke monitor Sociaal Domein GGK VECOZO  Regionale monitor R.O.S.D.F.  Landelijke monitor.
Samen werken aan betere dienstverlening. AANLEIDING.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
Omgevingswet en gezondheid Myrtille Verhagen-Timmers Senior Beleidsadviseur Gezondheid Provinciale Raad Gezondheid Juni - juli 2015.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Van ‘Nee, tenzij’ naar ‘Ja, mits’ Over de Omgevingswet, waterbeheerders en het digitale stelsel Dick Takkebos, Rho adviseurs.
ICT plan 4 september i-NUP I-NUP bouwt voort op het NUP, het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid. Aan dit programma lag.
Reiner Brink Regionaal Coördinatiepunt Fraudebestrijding Zuidoost Nederland.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Workshop door Emmy van Brakel en Petra van der Horst d.d. 9 december 2010 Project de Kanteling CG-Raad, CSO en Programma VCP.
Brancheaanpak DCMR Met inzicht meer effect Marinus Jordaan.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Beginnen is een kwestie van doen
Programma ISD voor gemeenten en aanbieders
Minder vergunningen, meer meldingen, minder rompslomp
Energiebesparing bij bedrijven
Hoe kom je tot een succesvolle aanpak?
Toekomstige veranderingen:
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Samenwerking waterbeheerders
Digitaal Stelsel Omgevingswet Een Ketenuitdaging
Gaan werken met de Omgevingswet
Gebiedsontwikkeling en de Omgevingswet
“Omgeving in beweging”
Digitaal stelsel in de praktijk
Gaan werken met de Omgevingswet
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service-
Digitale Dienstverlening aan Ondernemers
Transcript van de presentatie:

Ondernemingsdossier Ervaringen en doorontwikkeling Bart Ekkelkamp Procesadviseur Gemeente Zwolle

kijk Waarom het Ondernemingsdossier? Visie op dienstverlening, Ondernemers 2015 Digitale interactie/transactie met ondernemers Efficiënte en optimale dienstverlening Landelijk initiatief samen met de ondernemers

kijk Ervaringen Zwolle met Ondernemingsdossier Gestart met de horecabranche, juni 2014 Weinig aanvragen via het dossier Beperkt aantal ondernemers aangemeld De huidige werking van het dossier levert voor de dienstverlener handwerk op Er ontstaat een ongewenste afhankelijkheid tussen dienstverlener en Ondernemingsdossier Bekendheid bij ondernemers Samenhang tussen verschillende wetten/regels

kijk Visie op verbreding van het gebruik Inzetten van toezicht & handhaving Nieuwe branches ‘aansluiten’ Gerichte communicatie & activering Afstemming andere (overheidsorganen) partijen

kijk Gemeente aanpak Ondernemingsdossier Zaakgericht werken  Koppelingen Zaak-DMS (Medewerkerportaal Dimpact)  Generieke Transactievoorziening Gemeente specifieke regels Optimaliseren van de huidige inrichting van het dossier Koppeling (mogelijkheden) met BRP, BAG, WOZ, omgevingsalert en melding openbare ruimte, etc.

kijk Wens/verzoek aan programma bureau Aansluiting zoeken bij overige landelijke initiatieven  Laan van de Leefomgeving (OLO)  Ruimtelijkeplannen.nl (Bestemmingsplannen)  Handelsregister (Kamer van Koophandel)  Samenwerkende catalogi (landelijke PDC)  Doorontwikkeling van MijnOverheid  ect. Evalueren van de ervaringen Ondernemingsdossier Toekomst programmabureau (facilitair en beheer) 