Les 1. Boeven in beeld Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie uitleggen hoe, als we naar een filmpje kijken, onze indrukken wordt beïnvloed door kleur,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

Veiligheid op het internet
Bescherm je computer Een computervirus is een vorm van schadelijke software (malware). Het is een computerprogramma dat zich in een bestand kan nestelen.
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Zinsdelen zijn net puzzelstukken!
Een plant op de kaart zetten
Thema 2 (Les 6a) Regels. Thema 2 (Les 6a) Wat waren regels ook alweer?
De spreekbeurt..
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
INSTRUCTIE fase 3 Dit is de slotopdracht; Maak met de hele klas een supergrote Graffiti-voorstelling waarop al jullie Avatars in een nieuwe samenstelling.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Draaiboek en Filmen Maken van een draaiboek Filmtechnieken
3.1 Roep om harde rechtsstaat via de media
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Aboriginal dot painting
OFC28 mediawijsheid les 4.
7.3: Trampolinebed of hangmat? Bespreken oplossingen armoede HC Opdracht.
Jouw mening telt! Wil je mede bepalen welke punten we gaan verbeteren binnen ? Geef je mening over de sfeer op je afdeling, je leidinggevende en het werken.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Project “Horizon Verbreden”
Altijd online!.
MIJN COOL PROJECT IK GA UITLEGGEN WAAROVER HET GAAT EN HOE COOL HET IS !!!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Les 5. In beeld gevangen Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie overweg met een eenvoudig fotobewerkingsprogramma; hebben jullie je idee vormgegeven.
Les 2: Mijn beeld Schrijf je verhaal en maak je eigen beeld …
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
Les = 3 Haha ah. Doelen Na deze les: Weten jullie wat er bedoeld wordt met: tweeluik, contrast en overeenkomst; herkennen jullie de verschillende.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Ontwerp je eigen kwartet
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
Basisstof 1 Orgaandonatie Wat vind jij ervan?
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
Centraal Examen Nederlands
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas) i.s.m. De Pont museum Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas)
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Alinea: kernzin + uitwerking
Xperience Liefde en relaties
Maslow Behoeftenpiramide.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Onderhouden bestratingen
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Week 1, les 5.
MAW Inleiding + §1.1.
Hoe schrijf je een recensie?
Filmpjes: nadenken over geld
Oorcheck op het mbo 7b (werk) Over Gehoor & gehoorschade
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Persoonlijke doelen maken
SEL Les 1: kennismaking.
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
SEL Les 2: normen en waarden.
Les 4: iedereen is anders
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Presentatievormen.
Project gamemarket Les 1.
Onderzoek doen met de Grow –app NIBI
Eigenaarschap.
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Les 1. Boeven in beeld Haha ah

Doelen Na deze les: kunnen jullie uitleggen hoe, als we naar een filmpje kijken, onze indrukken wordt beïnvloed door kleur, lichaamshouding, sfeer, geluid en de volgorde van beelden; hebben jullie met elkaar nagedacht over de betekenis van ‘straf’, ‘gevangenis’, ‘gevangen zijn’ en ‘gevangenen’ en kunnen jullie je mening geven over deze onderwerpen; hebben jullie een realistisch beeld van gevangenen en het leven in de gevangenis; kunnen en durven jullie je mening bijstellen als je meer over het onderwerp weet.

Een placemat tekenen

1.Teken de placemat. 2.Bedenk zoveel mogelijk dingen waarmee je de zin af kunt maken. 3.Schrijf deze in het vak voor je. 4.Bespreek wat iedereen heeft opgeschreven. Op welke punten zijn jullie het met elkaar eens? 5.Schrijf deze punten in het vak in het midden. Werken met de placemat…

Discussie en onderzoek Jullie groepje krijgt vier discussiepunten over een onderwerp: Bespreek de punten met elkaar en geef je mening. Probeer er bij jezelf en bij elkaar achter te komen waarom iemand een bepaalde mening over iets heeft. Waar komt je informatie vandaan? Weet je wel zeker dat het echt zo is? Verdeel de onderzoeksvragen.

Websites (bij Marieke, Diederick en Peter Pang) doet-krijg-je-straf.html