DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

BUREAU VOOR i-COMMERCE
The customer centric software company
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Uw boeken van klassiek naar digitaal
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport.
MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING
Presentatie nieuwe media
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Social media presentatie
DMK – lesweek 1.
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
RetargetingExplained.be Hoe kunnen meubelretailers retargeting inzetten om hun ROI te optimaliseren?
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 2.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
DMK – week 2.
DMK – week 3 Deel 1.
DMK – week 4.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
DMK – week 7. Onderwerpen week 7 Tio Minor Digital Marketing Website optimaliseren om de conversie te verhogen; Retargeting; kopers terughalen naar het.
E-commerce. Een inleiding in online handelen “ Marrena van Reijssen”
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Eindpresentatie Digital Marketing
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Yanick, Lygia en Janelle Drinken-eten. Indeling Concept Persona Doelgroep Moodboard Social Media Benchmark Online strategy map Top 10 zoekwoorden Customer.
 Zoekmachine marketing  Zoekmachine optimalisatie  Affiliate marketing  marketing  Mobile marketing  Display advertising  Real targeting.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
SEO Hoger in Google.
Chris Rijkenberg & Demi Schipperijn
Streaming Media woensdag 5 april 2017.
Sociale media inzetten
Analyse Analyseren van sociale media
INSPIRATIESESSIE.
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
lesweek 5 content online
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Minor Digital Marketing
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

DMK – week 4

Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile marketing (and touch) (zie ook week 10) In deel 2 Wat is Content in de digitale omgeving? Wat is Usability van een website? Microsites en short funneling Minor Digital Marketing

Webcare Minor Digital Marketing Webcare is het monitoren van je online reputatie op sociale media en het reageren op vragen, klachten of complimenten van klanten Sluit aan bij Customer Journey en omnichannel strategy Toepassing: Social services Interactive online customer relations Online customer service Conversation management Video bij webcare uit HOM:

Mobile marketing Zie hoofdstuk 14 HOM p 426 en verder Minor Digital Marketing Definitie mobile marketing A set of practices that enables organizations to communicate and engage with their audience in an interactive and relevant manner through any mobile device or network (Mobile Marketing Association, N.A.). Mobile device is niet alleen je smartphone, maar ieder mobile apparaat of wearable.

Mobile marketing Minor Digital Marketing Connected zijn ook devices die niet altijd mobile zijn, zoals: Kijk ook naar de video #41501 op Auto’s Huishoudelijke apparaten Audio visuele apparaten Weerstations En meer…… Deze maken gebruik van het mobiele internet om de eigen software te updaten, bestellingen te plaatsen, betalingen en dergelijke te doen. Meeste devices beschikken over touch screens, maar de trend is naar touchless. Mobiel betalen met de smartphone via ideal, paypal, google wallet en dergelijke is eveneeens een ontwikkelende trend

Mobile marketing: apps Minor Digital Marketing De soort (mobiele) apps worden steeds gevarieerder. Zo zijn er: native apps, die zijn aangepast aan het soort mobiel apparaat; apps voor apparatuur zoals smart tv’s met apps zoals Netflix, Buienradar, en Google maps; hybride apps die tussen een mobiele website en native apps hangen; apps voor sociale netwerken - zoals voor Facebook - die ook op de mobiele versie van Facebook kunnen draaien, zoals games; apps voor dashboards van auto’s zoals navigatie en multimediatoepassingen.

Mobile marketing Minor Digital Marketing

Mobile marketing gedrag Minor Digital Marketing

Mobile marketing Minor Digital Marketing Mobility Lean back bij voorbeeld krantje lezen onderweg Lean forward bij voorbeeld actief informatie opzoeken of gebruik maken van augmented reality onderweg Lean free doorlopend scannen voor nieuws en dergelijke

Mobile marketing in de mix Minor Digital Marketing Mobile advertising zoals banners/display advertising; Mobile search; Mobile apps; Opt in als sms, Bluetooth; (social) location based zoals foursquare, iBeacons, Bluetooth; Mobile site > m.yoursite.com; Rich media.

Mobile marketing Minor Digital Marketing 5c voor mobile marketing

Mobile marketing Minor Digital Marketing Naar mobile marketing strategie pagina 444 HOM en verder

Opdrachten week 4 Tio Minor Digital Marketing 1. In kaart brengen van de customer journey van de doelgroep van het project; 2. Ontwikkelen een plan voor de inzet van de digitale marketingtoepassingen (tools); 3. In de rapportage bovenstaande koppelen aan de eerder opgezette strategische opzet; 4. Verder uitwerken Content voor website, sociale media en mogelijke andere geschikte digitale platformen ontwikkelen; 5. Opzetten en toepassen SEA/FBA (doorlopend) 6. Doorlopende opdrachten: content toevoegen, nieuw bereik creëren, analyseren gegevens en relateren aan KPI/targets, acties evalueren en verslaglegging op werkblog; 7. Webcare voor project beschrijven en waar mogelijk in de komende tijd toe passen.

Studie en referentie Tio Minor Digital Marketing  Hoofdstuk 5 De mix van middelen, conversie en het 5Rmodel in Handboek online marketing 4  Hoofdstuk 10 Zoekmachinemarketing in Handboek online marketing 4  Hoofdstuk 14 Mobile Marketing in Handboek online marketing 4  Ter referentie: Hoofdstuk 16 Het strategisch marketingplan in Handboek online marketing 4  PowerPoint week 3  SEO beginnershandleiding van Google  SEA instructies van Google; Indien beschikbaar en van toepassing: relevante actuele en aanvullende publicaties en voorbeelden (docenten)