1 Rol van de UB Pitch 2: Wageningen
Dienstverlening onderzoeksdata Gezamenlijke aanpak Juridisch, Bibliotheek en IT De Wageningen UR case: Data Management Support Stephen Janssen – Wageningen UR - IT Servicemanager
Dienstverlening vanuit het Facilitair Bedrijf IT DIV
Dienstverlening vanuit het Facilitair Bedrijf IT DIV
Wat je moet overbruggen IT DIV Archief data opslag Archief data opslag Archief data opslag Archief data opslag Juridische aspecten
Wat je moet overbruggen IT DIV
Wat je moet overbruggen Weten wat onderzoekers willen
Belemmeringen? 8 Cultuur verschillen Financieringsmodel Belang Hebben we hetzelfde doel voor ogen?
Wat is het belang van de samenwerking? 9 Duidelijkheid voor gebruikers Een centrale ingang voor alle diensten m.b.t. Data Gezamenlijk aan tafel bij onderzoekers Snel kunnen inspelen op nieuwe issues, door gezamenlijke expertise Ondersteuning met impact
Mijn ervaring 10
Wageningen UR beleid Vanaf 1 april 2014 ● Alle nieuwe PhD studenten moeten een RDMP maken ● Alle leerstoelen moeten een RDMP hebben In een RDMP staat: Welke data wordt verzameld en hoe Wie de data mag gebruiken Wat er met de data gebeurt na het onderzoek 11
Onderzoeksdata 12 Doel: Transparant omgaan met onderzoeksdata ten bate van de wetenschappelijke integriteit van de Wageningen UR
Wat hebben we nog nodig 13 Het moet groeien... Beheer en supportexperts, samenwerking met Service Desk IT en Service Desk Facilities Blijvende inzet van alle betrokken medewerkers en commitment van leidinggevenden