Visie van de Trekvogel De Trekvogel is de openbare basisschool in IJsselstein waar iedereen zichzelf mag zijn met respect voor elkaar. Waar elk kind gezien wordt. Waar we van elkaar en met elkaar leren. Waar we ieders talent laten stralen. Waar de cirkel kinderen, leerkracht en ouders de kern vormt. Waar we geloven in waar we voor staan. In kennis, houding én gedrag. Waar we de kinderen een veilig en vertrouwd nest bieden om te leren vliegen. Waar we onze vleugels uitslaan om de wereld te ontdekken.
Welkom in groep 4 groepsfoto WELKOM IN GROEP 4 / 5
Programma van vanavond *Hoe ziet de week eruit? *Ondersteuning *Nieuw dit jaar *Algemene info: gym, GGGD, SCL, klassendienst/hulpjes, klasseouders, ict, meubilair #######OUDERAVOND SPLITSEN ############ *Welke vakken krijgt mijn kind *SCL: evaluatierondje *Afsluiten
Hoe ziet de week eruit Maandag: Nadia Dinsdag: Nadia Woensdag: Ineke Donderdag: Ineke Vrijdag: Ineke / Nadia
Ondersteuning Maandag Zijn de groepen Woensdag gesplitst tot Vrijdag 12.00 uur Dinsdag: ondersteuning Anouk Donderdag: Stagiaire Donna En gym en leesles zijn de groepen gesplitst
Meester Nicky
Nieuw: de trap
Nieuw: continue rooster 8.20 uur: deuren open 8.30 beginnen met de les 10.00: eten / drinken: fruit/koek/drinken 10.15: buiten spelen 10.30: start les 12.00: lunch 12.15: buiten spelen 12.30: middagprogramma
10 uurtje en lunch
Algemene informatie Gym Goed Gedrag Gewoon Doen Structureel Coöperatief Leren (SCL) Klassendienst/hulpjes ICT meubilair
Gym
GGGD; Goed Gedrag Gewoon Doen 1. Tien vaste afspraken groep 1 t/m 8: Het is fijn dat we hier allemaal anders mogen zijn! (augustus/september Rare praatjes: anders zijn) Groep 4 t/m 8 Bewustwordingsformulier rood en geel groep 1 t/m 3 denkstoel/kruk Groene kaartenspel groep 1 t/m 8
SCL: Structureel Coöperatief Leren *Teams *Teamhulpje *Schoudermaatjes/oogmaatjes *Werkvormen: schud en pak, rondpraat, 2-talcoach, binnen en buitenkring, mix en koppel etc..
2-tal coach
Gruitdagen, behalve als….
Klassendienst/hulpjes
Klasse ouders Willen jullie jezelf voorstellen?
ICT
Meubilair “Waar we geloven in waar we voor staan. In kennis, houding én gedrag.” 2 Laatjes in tafel waardoor flexibele werkplekken mogelijk zijn Werkplekken op de gang boven Zelfstandig en samenwerken mogelijk
Groepen splitsen Ouders groep 3 gaan naar het flexlokaal Ouders groep 4 blijven in dit lokaal.
De vakken in groep 4 Begrijpend lezen Technisch lezen Rekenen Taal Spelling Engels Verkeer Schrijven Culturele vorming En zwemmen!
Lezen Begrijpend lezen
Technisch lezen 3 aanpakken: 3 basislessen en 1 toepassingsles Aanpak 1 (leesboek, werkboek, vloeiend en vlot, kopieerbladen) Aanpak 2 (leesboek, werkboek, vloeiend en vlot, kopieerbladen) Aanpak 3 (leesboek, estafetteloper, vrij leesboek) 3 basislessen en 1 toepassingsles
Rekenmethode “Alles Telt” Veel oefeningen basisvaardigheden, goede differentiatiemogelijkheden, SCL Wat leert uw kind dit jaar?
Taal Dag 1: woordenschat / introductie Dag 2: Taalactiviteiten Dag 3: herhaling woorden Dag 4: Taalactiviteiten Dag 5: (oneven weken) /toetsing (even weken)
Boekenbeurt
schrijven Groep 4: hoofdletters en aan elkaar
Spelling Werkboek Kopieerbladen SCL-vorm (bijv. zoek de valse) Overschrijven Bloon: oefenprogramma voor thuis Dictees Mixtoetsen Beoordelingstoetsen
Engels We werken met de methode Take it Easy. In de les wordt alleen Engels gesproken door de leerkracht.
Verkeer
Culturele vorming Drama tekenen handvaardigheid muziek NME Kunstcentraal Toneelvoorstelling en talentenworkshops
Ouderbetrokkenheid vergroten Denkkracht en daadkracht van ouders Talent inzetten Voor opgeven voor werkgroepen komt oproep via de mail Talentenworkshops, 2x per jaar, uw talent maakt de kinderen blij!
Wanneer zwemmen
Pfff, wat een informatie Evalueren doen wij na iedere les met de kinderen. Wat vonden ze moeilijk, wat hebben ze ervan onthouden. *
Dit is de laatste dia……. Fijn dat u er bij was! Denkt u aan: *Het briefje om thuis spelling te oefenen *Wilt u op het prikbord uw persoonlijke gegevens controleren voor ‘kom je bij mij spelen lijst’ *Wilt u BSO lijst invullen op de gang als dat van toepassing is