Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Workshop 3 deel 1: Marketing
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Uw boeken van klassiek naar digitaal
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Presentatie Advies rapport voor: “Museum het Valkhof”
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wouter Mennen & Paul van Ulft Informissi
Definitiestudie.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Marktonderzoek Danneels
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Wat is een goede internet marketing strategie? Google SEO of SEA?
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Presentatie adviesplan gemeente Westland Versie:1.0 Datum:
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Website Usability.
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
Methoden voor het meten van klantentevredenheid
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 2 Cursus Internet.
het bouwen van een website
Social Media.
Mijn boodschap Wat wil JIJ zeggen? Mijn boodschap.
Tips voor de blogger in spé.
Meer bekendheid via je Website
Welkom. Even voorstellen. Wie is Silvo Steenkamer?
Het community platform bestaat net als een winkelstraat of (vak)beurs uit belevingsvolle en inspirerende bedrijfspresentaties.
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Online marketing Expert (in een week)
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Minor Internet Marketing
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
DMK – week 2.
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Website usability. Inhoud Webshop Onderwijs Non-profit organisatie Overheid Eigen keus.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Snel en goedkoop een sweater bedrukken Sinds de komst van het internet hebben zich vele interessante ontwikkelingen voorgedaan op het gebied van applicaties.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Online Marketing Basis
Usability voor het web en mobiele apparaten
Verkoopt en handelt verkoop af
Samenwerken voor publieke waterinformatie
De grote lijn van deze Openstelling in 3 dia’s
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Maak een site en onderscheid
Vragen stellen, closen en weerleggen
Transcript van de presentatie:

Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer Peter Zuurbier p.c.zuurbier@saxion.nl Tel. 053-4876962 Kamer H1.42 (Enschede)

Literatuur Boek: Handboek Usability Kassenaar isbn:978-90-5940-699-5 Documenten \ Artikelen website www.minorinternetmarketing.nl Blogs: www.2c.nl marketingfacts.nl etc.

Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Technische component H6,7 Week 4: Techniek, Accessibility, Interactie H8,9,10 Week 5: Usability-test H11

H1 Wat is Usability? Kern van usability-onderzoek, stel vast: Wat er mis is? Waarom het anders moet? Is het technisch haalbaar? Wat je zelf er van vindt is nu niet interessant! Usability is USP (unique selling point)

H1 Wat is Usability? Definitie: Usability is de mate van effectiviteit en efficiëntie van de site en de mate van tevredenheid van de klant. Doel: Verhogen van de conversieratio => meer omzet Voorbeelden: Hoe het niet moet! Hoe het wel moet! Meer concersie

H1 Wat is Usability? Conversieratio = #Transacties / #Bezoekers Verschil met extra campagne?

H1 Wat is Usability? User experience (UX) is de totale ervaring, het gevoel, de beleving, het gebruikersgemak Huiswerk: Vragen: 1 t/m 13 Oefeningen boek: 4 Extra oefening: Aanmelden nieuwsbrieven www.2c.nl

H2 Homepage en Landingpage Tip: Homepage en Startpagina kan beide, in menu gebruik je Home. Rol Homepage: Hoofdingang, index.html of php etc. Etalage voor klant (wie ben je, wat doe je, welke diensten of producten, laatste nieuws) Etalage voor zoekmachine (optimalisatie) Vertrouwen (goede indruk anders naar concurrent) Whiteboard Friday Rand Fishkin

H2 Homepage en Landingpage Splashpagina Alleen als (volgens boek): Verschillende doelgroepen (zakelijk of particulier) Verschillende talen (beter alternatief is integratie in homepage) Lage of hoge bandbreedte, mobiele versie, slechtziende etc

H2 Homepage en Landingpage Duidelijke slagzin en korte beschrijving Actieknop Goed en attractief taalgebruik Specifiek beeldmateriaal Alle verleiding weghalen

H2 Homepage en Landingpage Huiswerk: Vragen: 1 t/m 8 Oefening boek: 1 Pas toe op http://www.demandarijn.nl: Is het één hoofdingang? Is het een etalage voor de klant? Is het een etalage voor de zoekmachine? Straalt het vertrouwen uit? Geef een oordeel over de herkenbaarheid! Oefening boek: 4 Onderzoek of de site van de opdrachtgever een duidelijke landingpage heeft die voldoet aan de criteria.