Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op reis langs de voorzieningen
Advertisements

De vrijwilliger van vandaag • wil zich niet binden. Wel; tijdelijke taak • wil afgebakend pakket, overzichtelijk • verschillende typen mensen passen bij.
workshop geld zoeken loont
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Eens Ja Klopt Oneens Nee Klopt niet. Ik kijk naar de voice of Holland.
Autonomie in de derde graad
Sponsorwerving Schoolprojecten.
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Aan de slag ! Petra Hoogerwerf Aan de slag.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Sponsorwerving – Welkom!.
Werven van geld Creëren van betrokkenheid
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Laat Nederland van zijn beste kant zien! Workshop Fondsenwerving 21 oktober 2008 Freek Mekking & Eylem Tanir Projectadviseurs Diversiteit Oranje Fonds.
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Wie het begrijpt mag het uitgeven
Kameroperahuis Atlas Advies
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
“Wat wil de donateur?” 7 oktober “goede doelen” ingeschreven bij KvK alg. nut beogende inst. art. 24 belastingdienst Ca vermogens-
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
…… kennisterrein ….. ……naam en functie ……. …… naam bedrijf …….
Een website bouwen, hoe doe je dat eigenlijk?. Website bouwen Wat zet ik er op? Hoe deel ik mijn pagina’s in? Welke knoppen moet ik gebruiken?
Presentatie Forum 22 mei 2011 Erfgoedcel k.ERF Subsidiereglement Erfgoedprojecten.
Deel anders, mijn organisatie
Fondsenwerving Kinderwerkdag -Met RECHT spelen – 17 januari 2006.
Workshop. Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!
Workshop Fondsen werven
Hoe krijg je het op gang?.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Crowdfunding en subsidies
Zwembadcomplex De Bosselaar naar een hoger niveau
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Visie & Strategie.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Opdrachten en eindopdracht
Zuurstof/Groen Leefomgeving en gezondheid. Leefomgeving en groen.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Informatiebijeenkomst inzake subsidieregeling Cultuur Eindhoven februari 2016.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Betrokken waarbij en hoe? Missie/DoelOrganisatie Betrokken OpbrengstenMensen Activiteiten Inzet van: – Tijd – Waarde – Netwerk.
Hoe wat wie wanneer? Draaiboek maken Boek: Methodisch begeleiden
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Verandertypen en invoeringsstrategieën Omgevingswet
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Crowdfunding.
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
‘Ontwikkelen doen we samen’
Plan van Aanpak t/m 2018 en Begroting 2016
Doelstellingen 2017 Per jaar 45 kinderen in de nachtopvang, die gemiddeld 50 nachten blijven  in 2017: 71 kinderen (32 meisjes en 37 jongens). Ze bleven.
Zitvolleybal Tilburg.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
FONDSENWERVING EN FINANCIERING
Transcript van de presentatie:

Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015

Waarom geven mensen? Scholen en partnerships Jouw wervingsvraag De wervingstabel De wervingspropositie Wat gaan we doen?

Hoe gaan we het doen?

Geven?

Geefmotieven

Verbeelden Speculeren Raden Verbreekt regels Neemt risico’s Houd van verrassingen Nieuwsgierig Spelen Empatisch Les geven Aanraken Expressief Emotioneel Spiritueel Praten Gevoelens Vaststellen procedures Preventieve acties Realiseren Ordelijk Op tijd Organiseren Betrouwbaar Plannen Analyse Kritisch Realistisch Kwantificeren Feitelijk Doelgericht Rationeel Mathematisch Vier verschillende ik-’en

Bedenk geefredenen per kleur Waarom geven en krijgen?

4 x geven en krijgen

Bepaal je wervingsvraag

De wervingsvraag

De wervingsvraag van De Wegwijzer € 5000,- 5 vrijwilligers

Bepaal je wervingsvraag Wie ben je en voor welke organisatie ga je werven? Begin met jezelf Voor welke ambitie ga je werven? Vraag specifiek en persoonlijk Formulier je ambitie zo helder mogelijk Wat heb je daar aan geld, mensen en middelen voor nodig? Begroting

Beschrijf je wervingstabel

De wervingstabel

Subsidies & fondsen SubsidiesLokaal (vooral) – trend: projectmatig – nooit alvast starten Fondsen Vermogens/ geldwervend - eenmalig – samenwerken – veel lokaal – euro’s teveel - projecten! - zoek - zorg voor lokale p.r. – nooit alvast starten - vernieuwend Gulle gevers BedrijvenVaak donateur – meerwaarde! – sponsors – breng in kaart – lokaal/regionaal – in natura kansrijk ParticulierenVeel werk – lage opbrengsten – op lange termijn - donateurs - bij grote doelgroepen interessant Grote GiftenVanuit donateurs – onderzoek – fonds op naam? Acties Acties & eventRelatief veel werk - andere doelen(gezellig)? – Loterijen PrijsPrijsstelling, lidmaatschap, entree Financieren van de ambitie

Wervingspiramide

Ja - Ja - Ja De drie JA schillen

De wervingstabel van De Wegwijzer € 5000,- & 5 vrijwilligers Fonds Sponsoren Vrienden Vrijwilligers € 2.500,- € 750,- Tijd €25,-

Gever ProspectsAantalBedragTotaal Fonds 31€2.500€2.500 Sponsors103€750€2.250 Sponsors (natura)1051 keer per week Vrienden van10010€25€250 Resultaat€5.000 Dekkingsplan van De Wegwijzer

Beschrijf de wervingstabel Welke financieringsbronnen zijn interessant? Subsidies en fondsen Gulle gevers Acties en Events Voor welk bedrag kan je die benaderen? Wervingspiramide Hoeveel mensen/partijen kan je benaderen? Wervingskringen

Beschrijf de wervingspropositie.

De wervingspropositie

Voor welke ambitie wil je gaan werven? Welke opties zijn interessant voor dit geversegment? Welk bedrag hebben gevers daarvoor over? Wie zijn je gevers? Wat zijn de geefmotieven van je gevers? Welke tegenprestaties kan je daarvoor bieden? Voorbeelden en ideeën. Beschrijf de wervingstabel

De wervingspropositie van De Wegwijzer Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en wordt je rugsponsor tijdens de sportdag. € 5000,- & 5 vrijwilligers Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en word je rugsponsor tijdens de sportdag. Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en wordt je rugsponsor tijdens de sportdag. Voor € 750,- laat je de klas van Marianne sporten met het Special Heroes programma en t je rugsponsor tijdens de sportdag.

Afsluiting

Contact gegevens Whise Carolien Kram Senior consultant Whise