Vooruit met de Regionale economie 28 januari 2015 wethouder Jop Fackeldey Regionaal ambassadeur Beter en Concreter.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Geo-informatie: bestuurlijke ‘tom-tom’ voor gemeentebestuurders
Advertisements

KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Zaakgericht Werken.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening De burger CENTRAAL Interactieve verwijzingen Toegankelijkheid Ranking Sep 2009 Vergeleken Gemeenten.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service- Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten.
(SNEL)vergunningen in Peel en Maas
Mobiel Toezicht 2.0.
eHerkenning Richard Blad Werksessie eHerkenning, 17 januari 2012
Informatiesessie Impact van de nieuwe richtlijn « stocks » voor de aangevers van aardolie 13 maart 2012.
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten Riek Siertsema – voorzitter MKB-Noord 8 november 2013.
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service-
Regiobijeenkomst Beter en Concreter Vereniging van Friese Gemeenten 30 mei 2013 Leeuwarden.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
Presentatie Resultatendag Digidorp/Digitale dorpscafés.
Algemene inleiding Wabo
Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Zeewolde.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Ito Congres ITO 13 november 2008 Jan van der Weijden.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service- Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten.
Het E-Loket ® begraven Gemeente Sint-Lievens-Houtem 3 mei 2011 Patrick De Backer Domeinverantwoordelijke burgerzaken Public Relations Manager Cevi NV.
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
Voorlichtingsbijeenkomst Studeren in het buitenland Studenten Duits Maaike van Gerven, student mobility coordinator Faculteit der Letteren Donderdag.
MKB Doorstart. Wat is MKB Doorstart? DÉ ONAFHANKELIJKE PORTAL voor ONDERNEMERS met een IN DE KERN GEZOND BEDRIJF die te maken hebben met DREIGENDE ( FINANCIËLE.
Programma 14 januari 2015 in Zaandam 12:30Start bijeenkomst onder leiding van Marie Louise Sanders 12:35Welkom door regionaal ambassadeur Dennis Straat.
Programma 26 januari 2015 in Zoetermeer 14:00Start bijeenkomst onder leiding van Renske Keur 14:05Welkom door regionaal ambassadeur Marc Rosier 14:10Beter.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten Jeppe Licht, Regiomanager Zuid-Holland 6 februari 2014.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
Ondernemingsdossier Ervaringen en Plan van Aanpak
Het Ondernemingsdossier Pilot van KHN i.s.m. de Gemeente Leiden.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Ontwikkelingen Overheid.nl Hans Flier Directie Burgerschap en Informatiebeleid - BZK.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Tom Straeter en Pascal Belo Donderdag 27 maart 2014 Ondernemersplein Zeist.
DELFT MAAKT BOUWEN MOGELIJK ! Wabo: Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Bestuurlijke netwerkdag G32, 18 september 2014 Themagroep Ondernemerschap Wethouders: Ap Reinders, Haarlemmermeer Willemien Vreugdenhil, Ede Mariëtte van.
Wabo en omgevingsvergunning kansen voor Gouda Martin Netten Afdeling Bouw en Woningtoezicht.
Welkom Kennismaking 3 mavo. Spoorboekje Even voorstellen De mavo nu en in de toekomst Belangrijke zaken betreffende het PTA Mevr. Depmann (decanaat) Dhr.
1 Programma 8 burger en bestuur Interne- en externe dienstverlening Vormgeving en ondersteuning lokaal bestuur.
Afspraakgericht werken Snel balie
Digitale Overheid en gebruik van DigiD
Verspillingen in de processen
kennis- en informatieavond leerjaar 2 september schooljaar
Accountmanager bedrijven
De X-road Pleidooi om niet incrementeel te blijven verbeteren aan de geautomatiseerde overheid over te stappen naar een digitaal opgezette overheid.
LOB 6 VWO Schooljaar
Ondernemersdienstverlening
Centrum voor Jeugd en Gezin Midden-Limburg
Inleiding website NuenenHelpt.nl voor zorgprofessionals en verwijzers
Digitale zichtbaarheid dmv Chat, WhatsApp en Facebook Messenger
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening
De succesformule van Dienstverlening
VHS/Verhuizing & Emigratie
Digitale aangifte overlijden
Vergunningenmanagement
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service-
Sociaal raadslieden Wie zijn wij - onderdeel van Stimenz
Welkom! Even voorstellen Contact Algemene informatie Magister TL 3
Transcript van de presentatie:

Vooruit met de Regionale economie 28 januari 2015 wethouder Jop Fackeldey Regionaal ambassadeur Beter en Concreter

Beter en Concreter Even voorstellen: Jop Fackeldey - Wethouder Lelystad met o.a. economische zaken en dienstverlening in portefeuille. - Regionaal ambassadeur voor Flevoland van Beter en Concreter

Beter en Concreter Ondernemersplein -Snel zaken regelen met gemeente - Andere ondernemers ontmoeten - Netwerken - Kennis opdoen

Beter en Concreter Ondernemersplein Participanten: - Ondernemersverenigingen en bedrijvenplatforms - Notaris- en accountantskantoren - Banken - Werkbedrijf Lelystad - MKB-bedrijven - Etc.

Beter en Concreter Ondernemersplein Activiteiten: - Workshops - Events - Seminars - Wekelijks spreekuur wethouder - Etc.

Beter en Concreter Digitale dienstverlening - Huwelijken digitaal aanvragen - Overlijden digitaal doorgeven (tbv uitvaartondernemers) - Geboorten digitaal aangeven - Verhuizing digitaal aangeven (pilot) - Verbeterde afsprakenmodule - Afhalen van documenten binnen 5 min (i.p.v. gewoon in de wachtrij komen) - Opsturen paspoorten i.p.v. afhalen (pilot) - SMS service bij product klaar

Beter en Concreter Digitale dienstverlening - Differentiatie producten versus afspraken en vrije inloop (wachttijdenregulering) - Hostmenship voor balie, infobalie en bewaking verbeteren - Website aanpassen - Wachttijdinformatie - Beleving in de hal tijdens wachten (voorzieningen en informatievoorziening) - Actief wachten mogelijk maken (voorbereiden van het klantcontact)

Beter en Concreter Digitale belastingbalie - 24 uur per dag bereikbaar *aangifte hondenbelasting * een bezwaarschrift indienen * taxatieverslag van de eigen woning opvragen * automatische incasso regelen * een betalingsregeling treffen * actueel overzicht inzien van één of meerdere aanslagen die vanaf 1 januari 2014 zijn toegezonden * etc. -

Beter en Concreter Versnellen omgevingsvergunning - Flitsvergunningen 20% binnen één dag - Eenvoudige vergunningen 50% binnen een week - Uitgebreide vergunningen 10% binnen 14 weken

Beter en Concreter En verder… Is de nieuwe APV opgeschoond, bijv. meldingsplichtig maken van zaken i.p.v. vergunningplichtig

Beter en Concreter En verder… Gaat het ondernemersdossier voor horecaondernemers op 1 maart online -> administratieve lastenverlichting voor de horeca-ondernemers

Beter en Concreter En verder… Wordt het Contract van Lelystad dit jaar geactualiseerd. Speerpunten: - Telefonische bereikbaarheid - Tijdige afhandeling mail en brieven - Afspraak = afspraak - Klachtenafhandeling

Beter en Concreter En verder… Komt er op de site van de gemeente een ‘Kafka-knop’ voor ondernemers. Ondernemers kunnen melding maken van onnodige regels, te strikte richtlijnen, onnodig ingewikkelde procedures of te lange en te ingewikkelde formulieren.