Narrowcasting Groep 6: Joëlle Stapelkamp David Pedro Raicha van den Oord Marco Goudswaard Ben Legerstee
Inhoud Wat is Narrowcasting? Waarom Narrowcasting? Effecten Soorten Voorbeelden
Wat is Narrowcasting? Narrowcasting is het benaderen van één of meer specifieke doelgroepen door middel van adiovisuele displays (lcd- of plasmaschermen) die op afstand worden aangestuurd, op een specifieke plaats en op een specifiek moment.
Geschiedenis Narrowcasting 1968 door Joseph Licklider Na prijsdaling schermen, stijgende populariteit Nieuwe hype, als gevolg van zapgedrag
Waarom Narrowcasting? Met Narrowcasting wordt getracht de consument onderweg zoveel mogelijk te bereiken Consument wordt aangetrokken tot bewegende beelden, in tegenstelling tot bv billboards en abri’s
Effecten Narrowcasting 68% verandert van gedachte bij het zien van een reclameboodschap bij het schap Consument is dus erg beïnvloedbaar Narrowcasting kan deze consument overhalen
Soorten Narrowcasting Cyclus Narrowcasting Programma Narrowcasting Database Gelinkte Narrowcasting Interactieve Narrowcasting/In-Store Media
Voorbeelden
Voorbeeld I
Voorbeeld II
Voorbeeld III