EDO-Platform 12 mei 2015 Innovatielabs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

De nieuwe werkelijkheid
10 tips voor een gouden start Groeitips
Brandveiligheid in de klas
Formatief - summatief evalueren
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Presentatie Passend Onderwijs & informatie PO VO Congres
Workshop Onderzoeksvaardigheden
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
|Date faculty of behavioural and social sciences 1 Matching bij Pedagogische Wetenschappen >Pedagogische Wetenschappen: instroom jaarlijks van.
De Grootste Fuif enquête van Brasschaat. De Grootste Fuifenquête Jeugdraad : opstart “werkgroep Fuiven” (eind 2004) Werkgroep Fuiven: Beoordeling fuif-en.
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
POSTGRADUAAT VERANTWOORDELIJKE IN DE KINDEROPVANG
Resultaten BPV-evaluatie
Workshop Fondsen werven
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Modelontwikkeling doorgangswoningen OCMW’s. Oproep medewerkers kerngroep OCMW’s.
Workshop evalueren Dcp
1: God laat jou luisteren naar het bericht van zijn engel.
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
MEE maakt meedoen mogelijk
WOW: enqueteren bij Jumbo
SPAAR JE RUG! Controleer en draag je eigen boekentas.
Les 1 Harrie Manders (sidekick Erne Thuys)
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Praktijkervaring en reflectie
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Coping Scholing NAH i.s.m. Hilverzorg. Coping  Uit het Engels ‘to cope with’  omgaan met…  De manier waarop iemand met stress, problemen en veranderingen.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Helder Bedrijfsadvies Marja Dedden. Waarvoor Quickscan van uw bedrijf Ondersteuning bij het optimaliseren van de organisatie Hoe zet ik mijn bedrijf beter.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Informatieblad BDD en JD 2017 Regio’s Twenteland & Essnlaand
Duurzaamheid in Gennep
Uit de knoop Evaluatie.
Coping.
De scriptie Sommige studenten schrijven het in 2 tot 3 maanden, anderen doen er een jaar of meer over… Factoren: Motivatie Plan van aanpak Begeleiding.
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
What will you do to change the
Enquête netwerkmiddagen
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Direct Uitwerken concept DEM
Eigenaarschap ontwikkelen Frans Wijngaarden
Welkom instructeurs!.
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Ouders en school samen Maart 2016
MAAK WERK VAN JE LOOPBAAN
Opdracht Opkikker Boek Methodisch Begeleiden Thema 1 Planmatig werken
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Benchmark- onderzoek.
Observeren Les 2.
Bouwen aan succesvolle teams Met TeamQ
Les 2: Van productie tot verkoop
Presentatie datum plaats
Observeren Les 2.
department Educational studies
ENERGIEBESPARINGSPLAN
‘Summerpromo’ Cashback Canon
<Geef de titel van het probleem op>
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
Leiderschapsontwikkeling
De scope van het project
Transcript van de presentatie:

EDO-Platform 12 mei 2015 Innovatielabs

Innovatielabs? Waarom? Ideeën/dromen uitvoerbaar maken Wat? Het innovatielab is een werkwijze om een vaag en weinig omschreven innoverend idee te ontwikkelen tot een bruikbaar idee om van hieruit een verdedigbaar en 'verkoopbaar' plan te kunnen ontwikkelen.

Innovatielabs! Concreet: 4 à 5 personen met een procesbegeleider komen verspreid over 4 maanden 4 maal (een dag) samen Tussendoor online contact Elk werkt zijn/haar idee uit Elkaar bevragen en inspireren, kritisch en tegelijk ondersteunend. Mogelijkheid: externe expert: ofwel tussendoor ofwel voor businessplan te bekijken.

Innovatielabs! Resultaat: Duidelijk product, businessplan Waardevol leerproces Uiteindelijk ontwikkelde idee is geen resultaat van een groepsbesluit, de deelnemers blijven zelf verantwoordelijk voor hun eigen idee.

Innovatielabs! Werkwijze: Bij aanvang lateraal werken, wolkdenken… verbreden Naar het einde: lineair of functioneel denken, focussen Veiligheid is belangrijk! Deontologisch, en constructief kritisch

Innovatielabs! Voldoende interesse? In eerste instantie (pilootproject) 1 groepje, start eind september. Afhankelijk van interesse en onze middelen (hoeveel mag er van onze tijd naar toe gaan, ook geen concurrentie) later meerdere.

Innovatielabs! Nu: Maak groepjes van 4 deelnemers die elkaar best niet kennen (netwerking) Geef een korte voorstelling jouw organisatie, jouw functie hierin + hoofdtaken. Facultatief: een idee waarmee je al een tijdje loopt maar waar je nooit tijd hebt kunnen voor maken. Toevallig geen enkel te ontwikkelen idee of droom: andere opdracht: ‘force to fit’.  

Innovatielabs! Indien interesse voor innovatielab: Op het einde ingevulde fiche indienen… of mailen. Nog geen verbintenis!