Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerken binnen netwerken:
Advertisements

Ondernemende Netwerken. Een ondernemend Netwerk 1937: The Nature of the Firm Ronald Coase.
Businesscase Instrument voor toegevoegde waarde sturing
Innovatie ’Dromen, denken, durven en doen’
Renco Bakker BPMConsult
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Financiering van eHealth innovaties
Bedrijfsmanagement en Ondernemerschap. 1. Voor wie? Generalist = specialist in het integreren van verschillende functionele domeinen Het leiden van een.
optimaliseren van omstandigheden voor innovatie
Versnellen van innovatie in de zorg Januari 2013.
Nationaal Innovatie Event
BC bijeenkomst 1 september Politie Haaglanden Innovatie 2 Historie: Werkplan BKI  Beter benutten ondersteuningsstructuur  Stimuleren innovatief.
Systems voor Agro&Food|Roadmap Innovatie Zuid projectvoorstel aanjaagtraject Revisie: V
29 mei 2007BKD Business Class 2007 Strategisch Innoveren in MKB’s dr. Tinne Lommelen MERIT & UHasselt.
INNOVEREN VAN DROOM TOT DAAD
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Even voorstellen... Arko Bedrijfskundig Adviesburo b.v.
Les 1 M&O.
1 Innovatie in je organisatie - Ella Wijsman - Jan Lubberding - Patrick van Thiel Discussieleider: Peter Roelofs.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Slagkracht met kwaliteit
INNOVEREN VAN DROOM TOT DAAD
INNOVEREN VAN DROOM TOT DAAD
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN)
Innoveren: Kansen zien en kansen pakken
Evidence Based Management Symposium in de zorg 31 oktober 2014 Prof. dr. Jo Caris.
Stelt u zich eens voor….. …er is een probleem in uw bedrijf…
Samenwerking met organisaties: troeven en valkuilen
Wie zijn wij? 1. Wij geloven erin dat succesvolle innovaties gepaard gaan met het nemen van de juiste beslissingen 2.
Straffe madammen… …werken bij een straffe overheid.
Initiatief doelen standaarden systemen waarden empowermentcreativiteit visie Intern Extern Flexibiliteit Controle De essentie van de ontwikkeling van medewerkers.
LA3 IMPLEMENTEREN VAN INNOVATIES VERNIEUWEN IN ONDERWIJS.
BrabantZorg Het creëren van een innovatief klimaat.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Naar een optimaal HR - beleid
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Sturen op de kwaliteit van de openbare ruimte in de driehoek burger - overheid - markt Frans Soeterbroek De
“Aan de slag met Business Consultancy.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Competenties van organisatieadviseurs Léon de Caluwé Elsbeth Reitsma Ooa, 22 januari 2007.
Winkelstad Veenendaal anticyclisch en innovatief Stadswerkcafé 17 april 2014 Rick Schukking – Centrumcoördinator Peter Baten - Binnenstadsmanager.
CO-CREATIE EN ONDERZOEK IN DE WIJK Stan Majoor Lector coördinatie grootstedelijke vraagstukken Elke van der Heijden Valorisatie manager en coördinator.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.
Management of Organisations II New organizing. Het creëren van de blog O Waar hebben we voor gekozen? O Waar liepen we tegenaan bij het maken van de blog?
6 september 2012 Heb jij genoeg ruimte om je werk goed te doen? Ans Jansen.
Informatieve bijeenkomst INNOVEREN,
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Actieve partners in actieplan
Het meten en verbeteren van leerprocessen
Effectief innoveren = duurzaam vernieuwen
Ondernemende Netwerken
Innovatie… niets nieuws!
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
De Rotterdamse Business Case
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Inspelen op innovaties
Transcript van de presentatie:

Inleiding Deel I Waardecreatie Wat is innovatie Waarom innoveren we Deel II Innoveren Het innovatieproces Dromen Denken Durven Doen Open innovatie en co-creatie Typen innovaties en hun aanpak Deel III Management van innovatie Meten en verbeteren Strategie Sturen van innovatie Externe oriëntatie Cultuur en structuur

Durven Deel 2: Innoveren

Derde fase in het innovatieproces Durven Derde fase in het innovatieproces

Durven De business case

Samenwerking met partners Durven Samenwerking met partners