Kick-off Train-de-trainer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vrijwilligers in de geestelijke verzorging?
Advertisements

Workshop Coachend Leidinggeven
Alcohol 16- geen goed begin
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Integraal onderwijs met ict
Training Protopics KIS
Game > gastheerschap
Training Horecateam Het Rijk Golfbanen
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Onderzoek kwetsbare gezinnen de noodzaak tot ontschotting
Het is vandaag Girlsday!
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
Je verleiding vertellen beste bloemist!
Social Media.
...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project.
Iedereen zet zich in Tegenprestatie of Maatschappelijke bijdrage.
Kinderarts-nefroloog
MEE OP WEG Meedoen in het (maatschappelijk) verkeer
Tja wat zal ik zeggen… Zorgmedewerkers leren omgaan met levensvragen
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Studiekeuze voor ouders
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Symposium 5 jaar poliklinische apotheek ASz
Hospitality Coach Training Gastvrij Apenheul, Laura de la Mar, 25/26 maart 2015.
Gastvrij Apenheul Kick-off, Ilse de Krosse.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma.
Bewegen voor je brein?  .
Presentatie voor de Vlaamse Club Pattaya Op 6 mei 2015 Aanvang uur.
Apotheker en zijn team: Wat komt er in de toekomst op ons af?
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
100% Zorg op maat.. Informatieavond 1.Wat zijn rug & nekklachten 2.Behandeling van rug- en nekklachten 3.Voor wie? 4.Het programma.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Ambassadeurs 29 augustus Agenda Mededelingen Digitale werkplaats Ambassadeurs (Hester) Bijeenkomst met RvT over cultureel ondernemerschap.
Kennisoverdracht via webinars. Introductie Wie ben ik? Tom Van ‘t veld Training consultant Webinar specialist Verloop van de sessie 1 uur Interactief.
Welkom in de Christelijke Gereformeerde Kerk Enschede West.
Carmen Kasser & Sophia Verstraaten Dr. Leo Kannerhuis 10 december 2015
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Titel Hospitality experience. Klantreis Bij Hospitality zetten wij de klantbeleving centraal. Wij ondersteunen klanten in de optimale gastvrije klantreis.
Expertisecentrum voor rug- en nekklachten.. Symposium 1. Wie zijn wij? 2. Wat zijn rug- en nekklachten? 3. Behandeling van rug- en nekklachten; 4. Voor.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
©Van Weert + Partners, 2005 Leergang CMS Exclusief voor VGN leden Van Weert + Partners Najaar 2005.
Deltaplan Dementie Denijs Guijt 17 mei Wat is het Deltaplan Dementie? Memorabel.
Speel in uw sterkste opstelling Een inspirerend bedrijfsplan opstellen in drie uur tijd.
Partnerbijeenkomst EIZT Methodieken van CliëntenParticipatie (MCP)
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Netwerk OTO 13 maart Themadag ‘Samen beter voorbereid’
Conflicthantering Drie dagdelen van 120 minuten. Doelstellingen: -Kennis over conflicthantering (een theoretisch kader) -Inzicht in eigen conflictstijlen.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
De driehoeksverhouding
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Les 4 Mensenhandel B E L O V E D.
Workshop Duurzaamheid
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
De biologie van gastvrijheid Laura de la Mar – april 2015
Top dat je het materiaal van Werken aan Programma's
Werken zonder te beperken – Het programma
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
Ga je mee met de versnellingsvertrager?
Menukaart Gespreksleidraad
Workshop weerbaarheid 12 april 2018
Fit voor de zorg Als organisatie toekomstbestendig zijn door (nog) slimmer en efficiënter te werken. Precies daarover gaat het programma Fit voor de zorg.
Transcript van de presentatie:

Kick-off Train-de-trainer Gastvrij Atrium MC, 15 april 2015, Laura de la Mar www.gastvrijheidinbedrijf.nl/atrium

Programma Introductie traject Gastvrijheid: waarom en wat is het? Visie op gastvrijheid Hoe gastvrij ben ik? Programma

Doel Een bijdrage leveren aan een gastvrij Atrium MC

Profiel Passie voor gastvrijheid; voorbeeld in gastvrijheid; verbeteraar; coach; inspireren; investeren.

Train-de-trainer Kick-off (vandaag) Drie trainingen (voor de zomer) Kick-on (na de zomer) 3 uur per bijeenkomst

Klant

Cliënt

Patiënt

Gast

Wat levert gastvrijheid op?

Waardering door te geven Waardering door te geven. Passie, energie en plezier in je werk door gastvrijheid.

minder meer Toelichting NPS inzichten: ambassadeurs i.p.v. tevreden klanten

gastgerichtheid is duur, gastheerschap is gratis mensen dingen beleving

Eerste indruk in … seconden 7

Welke eerste indruk krijg ik als ik bij jullie op bezoek kom?

GET THE BASICS RIGHT

Gastheerschap is je tweede beroep Voor iedere medewerker andere uitdaging i.v.m. kernkwaliteiten

kijk door de ogen van de gast

Gastvrijheid is een kunstje Stelling Oneens: kunstje (associatie trucje) is nep Eens; het is niet altijd makkelijk. Je gevoel zegt soms wat anders.

Mijn vriendelijkheid is afhankelijk van de vriendelijkheid van de klant. Stelling Oneens… Zo zou het niet moeten zijn… Eens… zo voelt het wel. Tip: zie de ander als interessant i.p.v. lastig.

Gastvrijheid is: behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Stelling Eens: basis van respect. Oneens: iedereen heeft andere behoeften en wensen.

Behandel een ander zoals de ander behandeld wilt worden.

Gastvrijheid kost tijd Stelling Eens: Gastvrijheid kost soms tijd. Voorbeeld? Oneens: Soms kost het niet meer tijd (bijv. glimlach). Soms kan het je tijd opleveren. Voorbeeld?

Gastvrijheid heeft grenzen Stelling Eens; er zijn grenzen (tijd, onmogelijkheden in het systeem, eigen veiligheid en persoonlijke grenzen Oneens; grenzen kan je op een gastvrije manier kenbaar maken.

Ik ben gastvrij Stelling

Mijn collega’s zijn gastvrij Stelling

Atrium is gastvrij Stelling

Gastvrijheids- arrogantie 96% vindt zichzelf gastvrij 50% vindt zijn collega gastvrij 35% van de gasten/klanten ervaart gastvrijheid

Download de app ‘gastvrijheid’ www.GastvrijheidinBedrijf.nl Facebook.com/GastvrijheidInBedrijf Afsluitend: Verwijs website platform Boek: vraag of wie wil het boek en waarom?