Kwalitatieve intensivering Onderwijsdag 2007. Kenniseconomie Performance van de kenniseconomie De performance van onze kenniseconomie is – in comparatief.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FLITSBIJEENKOMST PRO Taal en rekenen op (referentie)niveau
Advertisements

VARIATIES OP DE LEVENSLOOP
Erkenningsaanvraag CZO
Gekoesterde kwetsbaarheid als professionele deugd
De deelnemers over 16 stellingen
Probleem psychologie •Vanouds goede opleiding •Invoering student activerend onderwijs •Veel en groeiend aantal studenten •Kwaliteit opleiding in gevaar:
en CTO Digitaal onderwijs en Begeleiding.
STRATEGISCH PLAN, EN DAN? Om de kwaliteit van het onderwijs van de Radboud Universiteit Onderwijsdag 23 mei 2006.
Duurzame inzetbaarheid!
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Louise C. Urlings-Strop
UT OW-dag Ruim Baan voor Talent 5apr2011.ppt 1 UT-Onderwijsdag 2011 Thema Selecteren of Matchen Inleiding Hans van den Berg 8 april 2011.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Goed rendement is studiesucces voor de student Rendement en studiesucces.
Utrecht Law College.
Informatieavond examenleerlingen Informatie vervolgopleidingen aanmelding hoger onderwijs studeren in het buitenland.
Studiesucces door integratie werkvormen
Naar evenredige toegankelijkheid Voorrangsregels – 5 juli 2013.
LWP Portfolio Intersectoraal onderwijs
Hans Everhardt – MBO Groningen
Universiteit Leiden. Bij ons leer je de wereld kennen. Sterker aan de Start Marcel Vooijs6 februari 2014.
Voorlichting Sociologie Radboud Universiteit Nijmegen
Fronter als e-portfolio
Functiegericht en levenslang leren bij de brandweer
Vragen over de invoering Entree Opleidingen
17 & 18 november '08 Bouwen aan een opleiding CConceptueel kader en onderwijskundig referentiekader.
Massaliteit en Diversiteit Onderwijsdag Wie, Wat, Waar Jan van Groenendael Hoogleraar Aquatische Ecologie Vice-dekaan Onderwijs Faculteit NWI Massaliteit.
Structurele personeelstekorten bij de lokale politie
Vernieuwing Bacheloronderwijs
Lucas 18 : 8 Ik zeg jullie dat hij hun spoedig recht zal verschaffen. Maar als de Mensenzoon komt, zal hij dan geloof vinden op aarde? Johannes.
VRIJE UNIVERSITEIT FACULTEIT DER RECHTSGELEERDHEID.
Realistische dromen Margo Trappenburg 11 oktober 2010.
Project Kwaliteit Brandweerpersoneel
Associate degree en MBO-HBO
JAMMER MAAR HELAAS! “En meestal aan die gesprekken zelf heb ik geen slechte herinneringen, dat ging vaak heel vlot. Maar het was dan gewoon van … en.
Opleiden in de school Achtergrond: Open arbeidsmarkt Verantwoordelijkheid beroepsopleiding bij de school Beroep van leraar wordt aantrekkelijker door functiedifferentiatie.
Programma Diversiteit en Anti Discriminatie HBO-I Docentendag 30 maart 2010 Ineke van Halsema.
Bekering door verwondering Bekering is een tussenstap.
Groeien in rendement Hulpmiddelen om rendabeler te groeien Onderwijsdag 27 november 2012 Jelle Zijlstra, Wageningen UR Livestock Research / Van Hall Larenstein.
En wat kan je ermee in het onderwijs? Presentatie Onderwijsdag /12 Wat is podcasting?
De Netwerkschool MBO College De Maasvallei
Honours Programme Delft
Workshop Duurzaam Curriculum
Titel slide Klik op het icoontje om een nieuwe afbeelding in te voegen. Zoek en selecteer de gewenste afbeelding. Klik op ´Invoegen´ 1 2 Invoegen AFBEELDING.
Mijn werkstuk over Sims
OUDERAVOND 5 VWO DONDERDAG 9 OKTOBER 2014.
Radicale middelmatigheid of interesse. Scenario Denken reflectie Doen reflex theoriepraktijk narratief performatief handelen.
Massaliteit en diversiteit bij rechten Onderwijsdag 2007.
Honours Programme Delft
Oriënterend Globaal Intensief Zoekend Kritisch Studerend.
Informatie-avond groep Groep 6 Een leuke en enthousiaste groep!
LOB 5 Atheneum Schooljaar Entree Insight LOB-methode Digitaal systeem LOB = Loopbaanoriëntatie en begeleiding.

Naar het Hoger Onderwijs Wat komt er bij kijken?.
Jiri van der Werff Servicekantoor Arnhem Welkom bij DUO.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
13 november 2012 BÈTA CHALLENGE Programma. Inhoud: 1. Legitimatie 2. Doelgroep en doelstellingen 3. Ontwerpprincipes / voorwaarden 4. Tijd en beoordeling.
Bèta Challenge Programma Een Bèta route mavo-mbo-hbo.
| pagina 1/x | Afdeling Communicatie Advies Strategische Agenda Hoger Onderwijs.
Adviesraad L&S Korte introductie & Discussie Jacqueline Bel (UHD): voorzitter Margreet Onrust (UHD): directeur onderwijs Ben Peperkamp (HL):
Onderzoek & Advies Voor een kennisgedreven toekomst voor West-Vlaanderen: Visie op de uitbouw van het hoger onderwijs en het onderzoek in de provincie.
De (groei)indicatoren 8.2 en 2.1 en wat vraagt de Inspectie van het Onderwijs.
examens, zand of olie in de schakels?
Serious soaps Opleiden naar wendbaarheid
John Körmeling, draaiend huis, 2008
OER Sterk OER Sterk OER Sterk
Toelatingsrecht Per 1 augustus 2017 Decanendag, 22 februari 2018
Politieke socialisatie Politieke institutie Sociale institutie
Theo Selecteren? Niet doen! Theo
Rolwisseling van student naar docent
Transcript van de presentatie:

Kwalitatieve intensivering Onderwijsdag 2007

Kenniseconomie Performance van de kenniseconomie De performance van onze kenniseconomie is – in comparatief opzicht – middelmatig. Distinctieve kenmerken van opleidingen zijn over de hele linie verminderd. Kwalitatieve intensivering Onderwijsdag 2007

Studeerbaarheid Rationalisering van rendementen wordt een norm van eindtermen. Dat is een economisering van het onderwijs die distinctieve kenmerken van opleidingen bedreigt

Naar een kwalitatieve benadering van onderwijsintensivering Doel van onderwijsintensivering dient niet te zijn meer contacttijd. Distinctieve kenmerken van onderwijsdoelen is geboden

Stelling Mijn stelling luidt : Kwalitatieve intensivering vraagt om selectie aan de poort.