Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Beheer en ordenen van digitale documenten 2008
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Overdracht aan het e-depot Hoe gaat dat in zijn werk
E-learning site voor auteurs en cursisten. Krachtig en makkelijk bedienbaar raamwerk voor tekst, multimedia, oefeningen en toetsen. Auteurs maken zelf.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Michel Visser Founder EesySoft
Primaire OnderzoeksData In Utrecht Makkelijk toegankelijk een podium voor uw waardevolle onderzoeksdata.
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
Allemaal Content Steven Trooster & Stef Migchelbrink ICT in Onderwijs – Sociale Wetenschappen Content management en digitaal onderwijs.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
Kennisobjecten kennisobjecten samen bouwen aan kennis.
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
Cursus kennismaking; Les 3
Specifieke lerarenopleiding Staat digitaal in haar kinderschoenen.
Mobiel leren Is méér dan ‘fun’ Mobiele ondersteuning volgt didactiek Slaat brug tussen belevingswerelden.
Leeractiviteitenbank voor het basisonderwijs Flexibele onderwijsaanpak voor de zaakvakken.
SURF SiX expertisegroep Leertechnologie in de Lage Landen Pierre Gorissen, Fontys Hogescholen Frank Benneker, Universiteit van Amsterdam Jocelyn Manderveld,
zelfsturend portfolio-onderwijs:
E-portfolio UM Blackboard GG groep Nederland Universiteit Maastricht
3-Sep-14 Een studiegids in het CS Een pilot op de faculteit Rechtsgeleerdheid.
Informatievaardigheden Ecologie-2 (NCP-20503) september/oktober 2012 Corrie van Zeist, Liza Bruggenkamp, Marco van Veller, Wouter Gerritsma en Ans Brouwer.
Informatievaardigheden Introductie Biologie YBI_10306
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Aan klikken. TAB blad favorieten aan klikken Nieuwe verzamel map maken.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Tip 7: wissel je werkvormen af
1 OMI Digitaal publiceren in bredere context.
(Re)arrangeren e-klassen met Wikiwijs Maken
Reclaiming academic output. De beschikbaarheid van de Nederlandse wetenschappelijke productie Conclusies.
Bestand in een map opslaan. Stap 1 Waar klik ik?
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Mm-dd-yy | 1 Blackboard gebruikersdag over BBCS 1 november 2007 Frits van Kouwenhove Eline Noorbergen.
Centrum Jeugdgezondheid – Ursula Letschert Informatiebank Jeugdgezondheidszorg Kenniskring Jeugdgezondheidszorg 26 mei 2008.
Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
1 Masterclass ‘MOOCs’ Frans van Dam 6 november 2015.
SuSeSuSeSuSeSuSe Summa Search Presentatie Paul Hulsbosch, docent Summa Zorg.
Universiteit Maastricht Blackboard CS Elektronische leeromgeving Universiteit Maastricht (eleUM)
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
On(der)wijs archief Archiefpraktijk op de Haagse Hogeschool.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Hergebruik van onderwijsmateriaal ICTO-mjp innovatieproject 2008/2009 Jorien van de BeltFrits Salomons Bob SchoonbeekHenk van der Zijden Moniek DelfgouSiemen.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
Computer Bestanden (Her)Inrichten
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Learning Content Management Systeem
HIVE-pilot: van LCMS naar Onderwijsrepository
OECR Onderwijskundig Expertise Centrum Rotterdam.
Richard West University of Georgia
Center for e-Learning, RSM
Aan de slag met Moodle Les 1. Kennismaking Schermonderdelen en navigatie Voorkeuren aanpassen: profiel, wachtwoord Cursusbeheer: cursusinstellingen en.
Blackboard Testproces
RVC – Clinical Assistant
Fijnmazig metadateren in Wikiwijs
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Content Management in Bb

13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren en onderhouden van bestanden in gebruik voor meerdere cursussen (in de loop van de tijd)  Hive als systeem voor centraal beheren van leerobjecten of informatieobjecten  Opnieuw de processen rond CM

13/07/ verschillende processen  Sturing ligt in plenaire sessies  Blended learning: sturing ligt digitaal en ook in plenaire sessies  Volledig tijd- en plaatsonafhankelijk leren (vergelijk LOI/ Open universiteit)

13/07/2015 Sturing ligt in plenaire sessies:  Content is alleen ter ondersteuning van plenaire sessies (bv. Presentaties, Word document etc.)  Elektronische leeromgeving ondersteunt leeractviteiten: Toets Forum Chat …….  CM van ‘leeractiviteiten’  CM van ‘jaarlijks terugkerende bestanden’

13/07/2015 Blended learning:  sturing ligt deels in digitale onderdelen: Nadenken over digitale content Content voorbeeld: algemene economie….vergelijking met 2 onbekenden Content bestaat uit digitale leerelementen, die docent-onafhankelijk zijn Interdisciplinaire content-ontwikkelteams of rol uitgevers Zie ‘leren in plenaire sessies’.

13/07/2015 Tijd- en plaats onafhankelijk leren  Sturing ligt in de digitale leeromgeving Content bestaat uit digitale leerelementen, die docent-onafhankelijk zijn Interdisciplinaire content-ontwikkelteams of rol uitgevers Individuele leeractiviteiten

13/07/2015  Ondersteuning plenaire sessies: CM van leeractiviteiten en jaarlijks terugkerende bestanden  Blended learning: CM van leeractiviteiten en jaarlijks terugkerende bestanden En content eenheden die tijd- en plaats onafhankelijk doorgewerkt worden  Volledig tijd- en plaatsonafhankelijk leren CM van individuele leeractiviteiten en jaarlijks terugkerende bestanden En content eenheden die tijd- en plaats onafhankelij doorgewerkt worden

13/07/2015 Content Management  CM van leeractiviteiten  CM van jaarlijks terugkerende bestanden per docent  CM van leerobjecten/informatieobejecten

13/07/2015  CM van leeractiviteiten: kopieren van cursussen met inhoud Geen content management systeem nodig  CM van jaarlijks terugkerende bestanden per docent: Docent-georienteerd Hergebruik in de tijd Versiebeheer Op één plaats onderhouden en bewerken van hetzelfde bestand  CM van leerobjecten/ informatieobjecten: Kwaliteitstoets Docentonafhankelijk Ontwikkeling van bestanden Zoeken en vinden van bestanden metadata

13/07/2015 Content management:  Centraal beheren van bestanden van één of enkele docenten in de loop van de tijd: Versiebeheer Gelijktijdige bewerking van hetzelfde bestand in meerdere cursussen  Centraal ontwikkelen en beheren van leerobjecten of informatieobjecten: Ontwikkeling van leer- of informatieobjecten (ontwikkeltools) Vinden van de juiste content: metadata Kwalitatieve toets van objecten

13/07/2015 LS versus CS  Leerobject = Elke digitale (informatie)bron die kan worden hergebruikt ten behoeve van leren. (Wiley, 2002) Leerobject is gedigitaliseerde content

13/07/2015 Ruwe onderdelen Plaatje Tekst Audiofragment Videofragment Animatie Voorbeeld: Informatie object Stukje tekst met plaatje Plaatje met bijbehorend audiofragment Filmpje met begeleidende tekst Voorbeeld: Impact of air pollution Leerobject en wat Informatie object + leeractiviteit Bijv: Stukje tekst met plaatje en aantal leervragen Filmpje met tekst en opdracht Voorbeeld A Typical Animal Cell Lessencyclus Cursus Meerdere leerobjecten in een didactisch verband Leer- arrangement Meerdere cursussen, Meerdere Modules Certificeerbare eenheid Meer herbruikbaar Minder herbruikbaar Learning Management system Content management systeem

13/07/2015 BbCS  Centraal beheren van bestanden van één of enkele docenten in de loop van de tijd.

13/07/ onderdelen  Virtual Hard drive Tijd- en plaats onafhankelijk opslaan van bestanden voor persoonlijke gebruik  Content System Op één plaats bewaren van bestanden, die in verschillende cursussen gebruikt worden Learning object catalog, instituutscontent  Library System Beheer van bestanden gebruikt in cursussen en communities t.b.v. door bibliothecarissen Library content E-Reserves  Portfolio e-Portfolio’s maken en delen met anderen.

13/07/2015 Virtual Hard disk  Tijd- en plaats onafhankelijk opslaan van bestanden voor persoonlijke gebruik Quotum per student Zelf te ontwikkelen mappenstructuur  Webfolder: Slepen van bestanden van en naar Windows verkenner Bewerken van bestanden in BbCS  Delen van die bestanden met anderen Hoe kan een ander die bestanden vinden?

13/07/2015 Bb Content system  Op één plaats bewaren van bestanden, die in verschillende cursussen gebruikt worden  Delen van bestanden Autorisatie Tracking Passes Workflow  Versiebeheer Bewerken van Bb-documenten via webfolder  Metadatering Meerdere soorten metadatering beschikbaar  Makkelijke uitwisseling met cursussen

13/07/2015 Library system  Beheer van bestanden door bibliothecarissen (librarians)  E-Reserves

13/07/2015 Structuur !