ICTO op Locatie 2009 R. van der Zwaard – Opleiding Engels

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1 Wat doet Europa voor de beroepsopleiding? Wegwijs in de Europese mogelijkheden: EUROGUIDANCE, PLOTEUS, EUROMODULES… Tanja Biebaut & Jef Vanraepenbusch,
Advertisements

TTO in de Tweede Fase.
Voorstelling internationalisering Internationalisering Stage lopen of studeren in het buitenland in Opleiding Logopedie en Audiologie.
Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8
1 GRUNDTVIGPROJECT VORMINGSACTIVITEIT “GROOTOUDERS & KLEINKINDEREN AAN DE COMPUTER” Welkom!
University of Cambridge & Titus Brandsmalyceum Oss PRESENT
ouderavond 6 tvwo programma InleidingJaap Oudenaarden IBAnette van het Erve DecaanAlbert Wisgerhof.
Laat de buitenlandstage echt meetellen!
Engelstalig onderwijs op de VU: taaleisen voor studenten en docenten
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Schrijfvaardigheid met de LTB Fulco Teunissen James Boswell Instituut, Universiteit Utrecht Edith Schouten UTN, Radboud Universiteit Nijmegen.
Dit is de start- en eindpagina
Engelse Taal en Cultuur
Afstandscursus VROUWENSTUDIES: innovatie dmv van adaptiviteit en interactiviteit Een samenwerkingsverband tussen de UIA, RUG en VUB; Gefinancierd door.
Het schrijven van een wetenschappelijke paper
1e jaar 2e jaar3e jaar 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester = verplichte major cursus = keuze/profilerings cursus Huidige.
Onderwijsdag 19 maart 2010 eXplio, een online zelfstudiepakket voor talen Els Catry (JOUR) Bea Paelman (COM) Taallectoren.
Juridische taalcursussen UCT  Welke talen en voor wie?  Doelstellingen  Thema´s  Organisatorische details.
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
pag. 2 VUB Richtlijnen Inter-institutionele akkoorden Erasmus+ ( )
Kwaliteitsmeting internationale partnerschappen
1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar
Zelf materiaal ontwikkelen
Dit is de start- en eindpagina
Transdisciplinaire projecten
Informatieavond CAE, Internationale Stage en IB voor 4VTTO 15 Februari 2013.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Studiesucces: Een uitdaging voor de Open Universiteit
© Osito 2004 Door Barbara Obst Enkele integratiescenario's ter illustratie van de mogelijkheden van Wimba voor het taalonderwijs.
Pressure Line voert nationale en internationale projecten uit op het gebied van ontwerp, communicatie, promotie en educatie.
Informatie en voorbereiding deelname tto Revius Lyceum
‘The world is your oyster’ Shakespeare
CAMBRIDGE ENGLISH Verleg je grenzen met Cambridge English op RSG Wiringherlant!
CAMBRIDGE ENGELS.
Juridische taalcursussen UCT  Wie?  Wat?  Waar?  Waarom?  Wanneer?  Hoe?
NU ENGELS.
Vreemdetalenonderwijs in CLIL 27 mei 2010 CLIL in Europa.
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Juridische taalcursussen UCT  Welke talen en voor wie?  Doelstellingen  Thema´s  Organisatorische details.
IBV4 2 x 75 minuten IB/Advanced/English Methode Cambridge Objective Advanced Deelname Cambridge Advanced Examen in juni 2016 (optioneel) Voorbereiding.
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Startcollege B2 Psychologie
Workshop Curriculum Mapping Bram ten Kate Dean International Business School Hanzehogeschool Groningen.
VOORLICHTING B3 Keuzeruimte / Minor Gert Brinkman Mark Tempelman November 2015.
Flexible Learning in European Retail Presentatie 5 de Meeting in Ceske Budejovice.
STUDIE NEDERLANDS dr. habil. Marketa Štefková Comenius Universiteit Bratislava, Slowakije De beste keuze van mijn leven !
Introductie SW-Vircamp / VIRCLASS Remmelt Veenkamp, INH This presentation reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible.
Welkom. tweetalig vwo en havo Stedelijk College Eindhoven
‘The world is your oyster’ Shakespeare Welcome ! tto at the Jan van Brabant JAN VAN BRABANT COLLEGE TWEETALIG HAVO en VWO.
3 * C C ompetenties in de C urricula van de C AH.
Adviesraad L&S Korte introductie & Discussie Jacqueline Bel (UHD): voorzitter Margreet Onrust (UHD): directeur onderwijs Ben Peperkamp (HL):
‘Van Kinderuniversiteit naar het Hoger Onderwijs’ Pravini Baboeram 14 december 2012.
Welkom. tweetalig vwo en havo Stedelijk College Eindhoven
Kiezen na de eerste bachelor Pools + Duits? Tsjechisch + Klassieke traditie? Sloveens + filosofie? Of toch Bulgaars + Centraal Europa?! Taalkunde en?!
Historische praktijk 3 (BA 3 geschiedenis) Inleiding, Marc Boone 14 mei 2008.
Een dag in groep 5… De onderdelen die we (kort) aan bod laten komen: rekenen lezen Alles in 1 Alles apart.
Wat betekent dat voor huidige VWO-ers Fried Keesen University College Utrecht UU Internationale Universiteit.
Kiezen na de eerste bachelor Pools + Duits? Tsjechisch + Klassieke traditie? Sloveens + filosofie? Of toch Bulgaars + Centraal Europa?! Taalkunde en?!
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
11 oktober 2016 Studeren in het buitenland Erasmus+ programma Mogelijkheden buiten Europa.
In het mbo Marga Douma-Alta 2 november 2016
Ouderavond 6 tvwo Welcome Dinsdag 12 september.
Welkom op de voorlichtingsavond voor TTO en Gymnasium
Step Outside jong geleerd is oud gedaan
STUDEREN IN HET BUITENLAND
Doorstroomminor OS/HRS/MCD/EBO
Verbeteren aansluiting vo – wo
Een onderzoek naar de effectiviteit ervan
Radboud Beyond Borders 2018
Transcript van de presentatie:

ICTO op Locatie 2009 R. van der Zwaard – Opleiding Engels

2 digitale projecten De-Bug Your English: webclass voor buitenlandse Erasmus studenten Pilot Het Digitale Theater – samenwerkingsverband tussen Amsterdam en Melbourne, Australië

Project 1: De-Bug Your English Probleemstelling Instroom 142 uitwisselingsstudenten – de helft hiervan heeft deficiënties Engels (zeer ernstig tot problemen met schrijven) Score op OPT van 40 of lager Modules AEES I en II niet toereikend genoeg voor deze groep Drukt facultaire onderwijsrendement CEF: A2  B1 B1  B2

ICTO-AANVRAAG Ontwikkelen plaats- en tijdsonafhankelijke webclass om aanvangsniveau Engels te verbeteren. Remediërend materiaal in intensieve on- line modules Verbetering participatie Engelstalige BA- programma  uitval minder – rendement omhoog

Doelstelling pilot 9 modules ter verbetering ingangsniveau Studielast van ongeveer 50 uur met mogelijkheid tot meer Zelfstandig kunnen oefenen van vaardigheden: revision grammatica, woordenschat, leesvaardigheid, maar nadruk op luistervaardigheid Voorbeeld voor andere talen

Webclass Digitale omgeving: BlackBoard Pre-toets Oxford Placement Test 6 modules + 6 A-modules (weer en meer) Module 1 t/5 dezelfde structuur: Introduction Listening skills Build your Vocab De-Bug Your Grammar Reading comprehension  gradebook for feedback Wrapping up Module 6: lecture Joep Leerssen  maken van een college-dictaat – uitwerking posten in gradebook Post-toets

Thema’s Module 1: My Fair lady Module 2: Communication & Pronunciation Module 3: Stonehenge Module 4: The Queen Module 5: Rembrandt Module 6: Lecture on Europe

Voorbeelden frameset.jsphttp://blackboard.ic.uva.nl/webapps/portal/ frameset.jsp

Project 2: Het Digitale Theater ICTO-aanvraag voor 2009/2010 Pilot is reeds gestart: samenwerkingsverband English Department UvA & Drama Department Deakin University Melbourne, Australia Interdisciplinair: drama & language Intermediair: Drupal & Skype Intercultureel: thema is culturele identiteit Intercontinentaal: Europa – Australië

Studenten Amsterdam: 2 groepen Minor 4: Language Through Arts and Literature Melbourne: 3-jaars studenten drama

Einddoel Australische studenten (20) maken een group-devised performance over het uitwisselingsthema: Culturele identiteit: wie ben ik? Nederlandse studenten (40): schrijven theatre review over (het proces van) de voorstelling

Proces Drupal website (Deakin University) –Gedurende het hele semester discussies op fora (culturele identiteit; iconicity; rehearsal diary) –Studiemateriaal; gedichten; schilderijen; student essays; filmpjes; hoorcollege’s –Alle stadia van het script Skype: 3 live-sessies – 2 previews met nazit; première. Digitaal theater met podium en publiek iLecture: opgenomen live-sessies voor reference– beeld verdeeld in 2 delen: Amsterdam/Australia

Doel van de samenwerking UvA: –contact met native universiteit –discussies op academisch niveau –realistische context –studenten hebben invloed op het script –aantal studenten spelen in de voorstelling Deakin: –intercultureel audience –klankbord voor ideeën, –UvA vormt extra dimensie in het theater

Première Live Skype sessie op 20 mei Aanwezigheid van Nederlandse consul in Melbourne Aantal UvA-studenten spelen 17th century Dutch explorers UvA-studenten vormen live audience en schrijven daarna een review Presentatie over dit project op conferentie Venetie, samen met collega uit Australie.

Met dank voor uw aandacht