Artikelen, interviews, persberichten  Algemene media (dagbladen, radio, tv)  Vakbladen  Websites Effectief voor kennisdeling en valorisatie Publiciteit.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoestemtpeelenmaas.nl Waarom kiezers stemmen of thuisblijven en wat lokale politici daaraan kunnen doen Onderzoek van de Rekenkamercommissie Peel en Maas.
Advertisements

Werk in de regio In deze box gaan de leerlingen op bezoek bij een bedrijf of instelling. In opdracht van de regionale pers maken ze een reportage over.
Het tweede werkstuk.
Sportraad Tilburg 15 mei 2008 Welkom.
Bonding and bridging Social media als platform voor nieuws en discussie in de multiculturele samenleving.
Medezeggenschap in een recessie Ernst van Win. medezeggenschap in een recessie • wat zijn de ontwikkelingen? • wat verandert er? • wat betekent dit voor.
PCM Dagbladen op weg op het web Hidde Kross - november PCM Dagbladen op weg op het web.
Ministersploeg Rutte I
Werkwinkel Persaandacht gevraagd! Haal meer uit je persrelaties Roel Daenen.
Presentatie, 7 oktober 2008 NPV Kring Arnhem-Nijmegen Hoe presenteer ik mijn locale NPV-afdeling.
Inleiding. Inleiding Geschiedenis Verlichting + technologische ontwikkelingen bourgeoisie  alternatieve journalistiek.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 4 - Pro vs. Am I-C1#, datum.
Voorjaarscampagne eTwinning Meld u aan op het Bureaublad.
B O S A T L A S VAN ONDERGRONDS NEDERLAND
Pers & Publiciteit Sjaak Koolen Waalwijk, 12 mei 2009.
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 4 © R. Buisman.
berichtgeving in de media
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
Verzuiling en ontzuiling in Nederland
Stepnet Oorspronkelijk ontworpen als DE WEEKKRANT: “een selectie uit Trouw en de Volkskrant voor de Tweede Fase van HAVO en VWO”.
1. Politici moeten zich zo min mogelijk bemoeien met de rechter.
Werkproces 1.5 Externe relaties opbouwen en onderhouden
Belang van communicatie voor de rekenkamer Ja, héél belangrijk….maar hoe? Deventer, 21 november 2007 Geeske Wildeman.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
Workshop Persberichten schrijven Dinsdag 21 oktober 2008
Kwaliteit in examens, borgen en stimuleren. Kwaliteitsborging EVC-procedures EVC in het MBO 22 mei 2007 Henk van Leeuwen Manager externe betrekkingen KCE.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Business Marketing Management
PR & Communicatie BIG Challenge 2014
* FHK Docent Dans * Media: - TV, internet, smartphone, radio * Social Media: Facebook, WordPress, Whatsapp, Skype.
Hulp bij kenniscommunicatie. 2 2 Kenniscommunicatie (naast de academische kanalen) Doelen: Kennisgebruikers (professionals buiten de wetenschap) weten.
HET SCHRIJVEN VAN EEN PERSBERICHT PROGRAMMA 09.30uOntvangst & voorstelronde 09.45uToelichting op de training 09.50uDe theorie 10.15uIndividuele opdracht.
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
BRONNEN EN PERSBUREAUS Tutorgroep 18. Kranten en persbureaus Volksrant (ANP, Reuters) NRC Next (ANP, AP, Reuters) Algemeen Dagblad (ANP) (ANP,
1 Krantenartikel Peter de Waal Tekst: Lex Bijlsma.
Lex Bijlsma, 1999Overdragen van de informatica: Krantenartikelen1 Krantenartikelen.
Verbredingsassessment SUKKELEN IN HET TWEEDE JAAR.
Media & verzuiling.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Minor Internet Marketing
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Duale Master Journalistiek en Media
Toepassingen 5L week 11: ‘Reclame’ een breuk of een procent nemen van een getal 5L week 11: ‘Reclame’
Alpe d’Huzes: Opgeven is geen optie!. 21 bochten21 bochten Grote trekpleister voor wielertoeristenGrote trekpleister voor wielertoeristen Alpe d’HuZes:
Verkiezingen Beste Strandpaviljoen Doelstelling De strandpaviljoens langs de Nederlandse kust te promoten en het imago te versterken.
Succesvol eerste studiejaar Wat kunt u als ouder doen Hermien Miltenburg.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Skipr, 29 mei EenVandaag Radio 1 en TV, 1 juni 2015.
PR & Communicatie BIG Challenge 2017
Een goed product maken is niet genoeg …
Gebruik van deze masterpresentatie
workshop: Hoe maak je nieuws?
Blok 2 Vrijheid in Nederland
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over de “Burgers, de media en pressiegroepen”. De powerpoint bevat de basisstof die je moet kennen om het centraal.
PILOT BEELDBELLEN Dionne de Vries – Giesen Kwaliteitsfunctionaris
Persoonlijk leren & Didactiek
Technologie en Toepassing
H1 Media en communicatie
1. Politici moeten zich zo min mogelijk bemoeien met de rechter.
Case “samenwerken met partners”: scooteroverlast Amsterdam
PR & Communicatie BIG Challenge 2018
Informatievaardigheden
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Persberichten schrijven
Media.
Voorbeeldpresentatie Informatiebijeenkomst ondernemers BloggersEvent
Transcript van de presentatie:

Artikelen, interviews, persberichten  Algemene media (dagbladen, radio, tv)  Vakbladen  Websites Effectief voor kennisdeling en valorisatie Publiciteit

 DBR onderzoeker Caspar Chorus (TUD)  Interviews AD, Volkskrant, NOS Radio 1, Verkeerskunde, bericht op websites  Contact met marketingbureaus  Trad op als deskundige in de Tweede Kamer Voorbeeld

Volkskrant 20 mei 2011

AD 20 mei 2011

 Gamon onderzoeker Verena Bitzer  Interviews in Trouw, Volkskrant, NRC Handelblad, Vice Versa, discussie op Radio 1  Contact met ontwikkelingsorganisaties  Trad op als deskundige in de Tweede Kamer Voorbeeld

Volkskrant

 Contact tussen onderzoeker en voorlichter  Persbericht schrijven  Kranten en radio bellen  Persbericht versturen Werkwijze

 Vraag goed door  Vraag inzage vooraf  Vertel over uw eigen onderzoek Pers benadert u

 Marion Stenneke   Contact