10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Hoofdstuk 5 Verkooptraject
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Business mapping Business model canvas.
Markten in het zuiden Waar begin je ?. De eerste vragen •Wat is de lokale vraag ? Zijn alle groepen hierbij betrokken (m/v; GO/NGO/bedrijven etc) •Wat.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ondernemen in de praktijk
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Aanzet tot strategisch denken
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Financieel economische crisis, faillissementen, weinig start-ups, sociale bloedbaden, … Dagelijkse actualiteit!
Een startersgids voor innovatie
De kracht van GAC Business Solutions
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met geïntegeerde.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Beleidsvoering naar groei
© de vries business consultancy, 2008
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
Doelen Soorten vormgeving.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Het nut van Business Planning
E-Facturatie, praktische oplossingen. Ferdinand Casier, Agoria.
Wat na uw BUE? Van feedback via BUE naar concrete acties via UW INDIVIDUEEL ONTWIKKELINGSPLAN.
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Start ik het best met een eenmanszaak of een vennootschap?
Mijn eerste stappen als ondernemer. Aan welke voorwaarden en formaliteiten moet ik voldoen? Frans Vanommeslaeghe 10u15 – 11u.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
EDO-Platform 12 mei 2015 Innovatielabs.
Naar een optimaal HR - beleid
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
Credit Marketing 4e jaarcongres Credit Management
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Touroperator SunShine
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Co-creatie kan plaatsvinden met: Publiek Andere culturele organisaties
Indeling van hoofdstuk 2
Een product of dienst verkopen
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Presentatie van ondernemingsplan
Werken in een arbeidsorganisatie
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15

10 tips voor een gouden start - groeitips - Ivo Bols Advies 4 KMO behoort tot de groep Core Business Office Tel 03/ Kapelsesteenweg Ekeren - O.nr. : BE

Is niet enkel een kwestie van hard werken Maar ook van :  Visie-ontwikkeling  Organisatie  Planning  (e-) marketing Succes als ondernemer …

Evalueer alle façetten van uw bedrijf Leg verbinding tussen uw strategie en uitvoerende taken. 1. Zorg voor een breed fundament Uw bedrijf Verkoop Productie Aankoop Admini- stratie Manage- ment R&D

Een geweldig idee ? => Begin klein – Product – Concept – Productiemethode Laat dit wiel rondlopen En kopieer dan het concept 2. Veranker uw ervaring en kopieer

Laat de groei van uw bedrijf niet afhangen van personeelswissels Standaard werkprocedures Routinematige uitbouw  Zo weinig mogelijk uitzonderingen Ondersteunende (standaard)software 3. Personeelsonafhankelijk beleid

Grootste beperking van je groei = alles zelf willen doen Structureer je interne organisatie <> post-it cultuur CONTROLE is het middel tot VERTROUWEN – Geen blind vertrouwen maar opvolgen – Leer je medewerkers zichzelf op te volgen en jou te controleren – Bied de juiste tools (software) aan… Maak van uw bedrijf een “(zelf)lerende organisatie” 4. Leer delegeren Analyse Afspraken Briefing Navolging Evaluatie DELEGERENDELEGEREN

Coaching van uw medewerkers Beloning van uw medewerkers Financiële opvolging Belangrijke klanten Strategie en visie Betekent niet dat u zich niet kan laten bijstaan maar geef het niet volledig uit handen !!! 5. Delegeer NIET

Korte en lange termijn Operationele kerncijfers – Orders per dag – Omzet per week – Aantal telefoon per dag/week Financiële kerncijfers – boekhouding 6. Bouw controlepunten in

Indien u het gevoel hebt alleen maar brandjes te blussen…. Indien u het gevoel hebt over een lange periode uw geplande taken niet te kunnen uitvoeren… Zoek hulp bij iemand extern ; collega, boekhouder, consultant, trainingen,… 7. Zoek hulp bij brandjes blussen

Je kan dit niet uitsluitend aan je boekhouder overlaten. 80% onderschat zijn financiële behoefte en overschat zijn inkomsten van jaar 1. Sta erop dat je klanten je stipt betalen, durf naar jouw geld vragen… Werk met financiële kerncijfers – Omzet per medewerker, winst per medewerker – Gemiddeld bedrag per factuur – Aantal creditnota’s per maand – … 8. Bewaak zelf de financiële gezondheid van uw zaak

Met leveranciers : kritisch maar gezonde aankooppolitiek Met klanten Met collega’s / concurrenten Win-win-win (MVO) 9. Bouw WIN-WIN relatie uit

Als manager van uw bedrijf bent u eenzaam… Maak gebruik van adviesinstanties Onderhoud voldoende contacten met gelijkgezinden Zorg dat je thuisfront je project ondersteunt en niet tegenwerkt 10. Zorg dat je er niet alleen voor staat

Ivo Bols 0475/

Ga nu langs bij de UNIZO-stand voor meer info of om een afspraak te maken met een UNIZO Startersadviseur.