Warme tijden… …koude tijden naturalis museum onderzoek collectie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Advertisements

Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
Taalportfolio in Action
Waddenzee of Noordzee?.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Lesgeven en begeleiden
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Een wetenschappelijke houding in groep 4 ?
Leswijzer Nieuwsbegrip
Workshop begripsvorming
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Media en creativiteit Herfst les 5. pictoanalyse Wie wil, durft, moet of wordt aangewezen.
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Functionaliteit en decoratie Interactieve les 17 juni 2009 Gemeente Museum Den Haag Leo van Rutten – rk basisschool De Fontein.
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
Workshop “Begrijpend kijken”
De jagers en verzamelaars
Begeleiden, hoe doe je dat?
Opstel schrijven.
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
Door: Dennis en Jo.
Paragraaf 1.2 De eerste mensen.
Dieren in Zuid-Afrika..
harde feiten: schelpen in de klas
Training digitale didactiek
De werkgroep O & O (Onderzoeken en Ontwerpen) Voorheen lab.vaardigheden Jaap Teule, Hageveld Lyceum - Heemskerk.
Cultuur in de klas. Les 2   PREZI PREZI  Leg je hoofd op de bank en sluit je ogen. We gaan het rustig maken met een muziekje. Maak het rustig.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
Live: T. rex autopsie in de klas!
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Zonder spieren en botten kun je niet ravotten Jacob van der Veen.
Naam: 1 Zelfstandig naamwoord: Type je naam in het vak en druk op de play knop Beantwoord de vragen en kijk hoeveel je er goed had succes.
Creëer een positieve talentspiraal werken met kinderen met autisme spectrum stoornis in de klas.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Wat verwacht je?. Lege schriften… Alles is nog mogelijk!
Geschiedenis Thema 1 Les 2 Je leert dat mensen vroeger leefden van jagen en verzamelen.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
Observeren Les 3.
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Internationalisering op school
WELKOM Verdiepingsdag Europees Parlement Ambassador Scholen
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
LOB Waar ben je trots op?.
Opdracht interview Doel
Help, Er zit een beest in mijn schelp!
Fossielen onderzoeken voor de bovenbouw
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Hoofdstuk 1 Les 2 Waar is het warm?
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Observeren Les 2.
Gesprekstechnieken Les 6.
Appverbod Mediabegrip week
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
Observeren Les 2.
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Rob Goossens Wat weten we nu?.
Transcript van de presentatie:

Warme tijden… …koude tijden

naturalis

museum onderzoek collectie

big five 1. verwonderend 2. echt 3. onderzoekend 4. relevant 5. wetenschapswijs

online gastlessen

verzamelen fossielen uit de Noordzee fossiel? schoonmaken lijmbad drogende botjes onderzoeken

en nu aan de slag!

wat? wat voor bot heb je? van wat voor dier is het bot? in wat voor soort omgeving leefde het dier? hoe? kijken, vergelijken… opzoeken in de bottentabel bedenk in welke omgeving het dier leefde leg de resultaten voor aan een expert van Naturalis! succes!

evaluatie inzicht? wat leren leerlingen hiervan? toepassing? bij welke onderwerpen in de les? curriculum? vaardigheden?

…en verder…

naturalis