Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
Advertisements

Een kijkje in de schatkist…
Hoe schrijf ik een recensie
Het geven van een workshop
VWO 5 Blok 1: Schrijven
Bijeenkomst 6 oefentekst.
STOF PW hst. 3 Fictie vertelstandpunten
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Schrijven met een strategie
Opstel schrijven.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
5. Schrijfvaardig Blz.24 Blok 1. Uitleg blz. 24 t/m 26.
Beschouwing – De Laatste Tips
Blok 2.
Blok 4 Blz Leesvaardig.
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
Onderzoeksplan.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
4. Leesvaardig Blz. 144 t/m 150 Blok 6. Leesvaardig Leerdoel (2f): Je weet uit de tekst de halen wat een feit of een mening is. Je kunt uit een tekst.
Hoofdstuk 3 terugblik.
Inleiding, middenstuk, slot
De indeling van een tekst
Teksten schrijven. Teksten schrijven Teksten schrijven – Waar gaat het over Onderwerp Titel Lead Tussenkopjes Illustraties Woorden vet/cursief.
Hoe vertel je een verhaal? sectorwerkstuk 4 mavo.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Opdracht 26 Uiteenzetting schrijven
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Het schrijven van een betoog
Centraal Examen Nederlands
Examenvoorbereiding schrijfexamen.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
De vraag is je beste vriend
Standaard briefmodel (briefconventies)
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Een informatief Artikel schrijven
Schrijven h1 Kattebelletje.
Lezen H1 t/m H3 In deze PowerPoint: Op onderwerp: Op leesstrategie:
Presenteren: Door: Cor, Harro, Herre en Niels.
Schrijven beschouwing.
Overtuigende tekst/betoog
Standaard briefmodel (briefconventies)
Begrijpelijk schrijven
Een reisverslag schrijven
Essay Een essay is een beschouwende tekst over een literair, maatschappelijk of wetenschappelijk onderwerp, met een duidelijk persoonlijke inslag. Een.
Een beschouwing schrijven
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
Schrijfvaardigheid Doelen:
Lezen samenvatten.
Een instructie schrijven
Hoe schrijf je een recensie?
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
Hoe maak ik een goede samenvatting?
Betoog.
Inleiding beoordelen.
Hoe maak ik een goede mindmap?
Inleiding, middenstuk, slot
De schrijver mee op reis
Teksten lezen/Schrijven
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Een (informatief) Artikel schrijven
De zakelijke brief – schrijven 3.3
Hoofdstuk 5 Taalverzorging
OVERTUIGEN.
Transcript van de presentatie:

Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig

Even vooraf is het… Ik gaat met me vriendin naar de stad. Of… Ik ga met mijn vriendin naar de stad.

Schrijfvaardig Blz. 98 t/m100 Leerdoel: Je kunt een verhaal vertellen met een inleiding, kern en slot (3f). Je kunt een relatie leggen tussen de tekstdelen inleiding, kern en slot (2f). Je kunt een verhaal schrijven met een inleiding, kern en slot (2f). Je kunt een inleiding bij een tekst aanduiden. (2f).

Blz. 124 Nakijken

Blz. 124 Nakijken 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Blz. 124 Nakijken 12 13 14 15 16

Blz. 125

Blz. 125 opdracht 25: Inleiding bij deze tekst?

Blz. 125 Schrijfopdracht 26 Maak bij je eigen tekst in 5 stappen een inleiding: Maak 5 tot 6 zinnen. Gebruik hoofdletters, punten en pas de juiste spelling toe. Schrijf in de zinnen op wat het onderwerp is en de hoofdgedachte. Maak de lezer nieuwsgierig. Bedenk een aantrekkelijke titel. Bespreek jouw inleiding met je klasgenoot. Waar gaat de tekst over? Heeft de inleiding jouw interesse gewekt? Hoe is dat wel of niet gelukt?

Blz. 126 Wat zou een mooi slot voor jouw tekst zijn?