1 BUE Middenkader 2003 Een eerste verkenning van de resultaten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Eeklo aan het werk: verslag van een inhaalrace Werkloosheidscijfers Eeklo Gregory Cremmerye.
Advertisements

Schoolsecretariaten (n=555)
Haal meer uit de toetsen met ParnasSys
Screening van toetsen: Psychometrische analyse
Technische en economische kengetallen van rosés in 2008 Willeam Schoonhoven.
Math Candel Universiteit Maastricht. •Achtergrond: –Diagnose probleem –Meetinstrumenten –Conceptueel model •Presentaties van eigen analyses •Voorbeeld.
De bolletjes naar rechts
1 -Voorbeeldrapportage intermediair benchmarkonderzoek klanttevredenheid- Selectie uit een totaal rapportage.
Divisie L&L en VELON werkgroep Gerda Geerdink.
Leiden University. The university to discover. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Denkgereedschap.
Wat is actieonderzoek? Reflecteren op eigen handelen en de situatie waar dat handelen plaatsvind Op basis van de verkregen inzichten het handelen verbteren.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
1212 /n Korte herhaling van vorige keer Vermelding van meetresultaten zonder nauwkeurigheid is uit den boze ! Conclusies trekken zonder betrouwbaarheids-intervallen.
H4 Marktonderzoek Verschillende informatiebehoeften in verschillende fasen: Analyse fase Strategische fase Implementatie fase Evaluatie fase.
Hoofdstuk 1 Basisvaardigheden.
Definitie Mediawijsheid
Hoe ontstaat bevolkingsontwikkeling?
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
The relevance of recall and precision in user evaluation Louise T. Su Journal of the American Society of Information Science 1994.
Comet Competence Measurement Tool
LeerWinst indicator van prestatieverbeteringen. LeerWinst-methode ontwikkeld door De Loos Monitoring uw toegevoegde waarde op basis van historisch toetsresultaten.
1 Pilotproject Werken naar Vermogen Doel pilot Ontwikkelen en invoeren van een ontwikkelmethodiek voor de brede doelgroep Ontwikkelen en invoeren van een.
10/02/2008Sem Vandekerckhove1 WAGEGAP De loonkloof analyseren aan de hand van decompositietechnieken: methodologie.
Doorsnede van een rivier
Meten van intelligentie bij kinderen met ADHD
HELDER ZICHT OP HET KIND EN DE RESULTATEN
Aanlooptraject Middenkader: Fase 1 Overzicht van de gebruikte testen en leiddraad voor interpretatie van de resultaten Ellen Volckaert.
BUE (Bottom Up Evaluatie) Infosessie leidinggevenden 27/11/2012.
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
2 Onderzoeksluik 3: Survey-studie Belangrijke factoren binnen het bio-psycho-sociaal redeneren in de gezondheids- en welzijnszorg in Vlaanderen. Presentatie:
1 BOTTOM UP FEEDBACK - WERKJAAR Infosessie BUE werkjaar Intro BUE-kader Verloop BUE-traject en technische instructies Rol als BUE-begeleider.
2014 EVALUATIES N+1.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Baarde en de goede Hoofdstuk 11: Data-analyse
Timing Aanlevering informatie Potentiële problemen Sjabloon Contactinformatie.
Kwaliteitsvol leiding geven BUE als instrument voor reflectie en actie
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
Psychologisch contract
PRO 2004 HRM - netwerk 29 oktober 2004 Analyse resultaten Personeelsresultatenonderzoek 2004 Juni personeelsleden / 361 lijnmanagers MVG / VWI.
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
Waar moeten we ons druk om maken? Effectiviteit van het natuurkunde- onderwijs in 5 vwo als het gaat om het eindexamencijfer natuurkunde.
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
De Invloed van Populaire leeftijdgenoten op de Bereidheid van Adolescenten om Alcohol te Drinken: Een Experimentele Chat Room Studie Hanneke Teunissen,
De 360° feedback = insteek voor persoonlijke ontwikkeling niet voor de formele evaluatie Wat wel kan meespelen in de evaluatie van de kaderfuncties,
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM Voorbereiding PersoneelsResultatenOnderzoek 2006.
Gerald Riedstra STOEIEN TUSSEN VADER EN KIND Onderzoek naar de psychometrische kwaliteiten van de Nederlandse versie van Rough and Tumble Play-Quality.
Bias in onderwijsevaluaties: Hoe gaan we er mee om? Dr. Benjamin Boerebach Strategie & Informatie, Bestuursstaf,
Doelrealisatie in de praktijk
Online studentenbevraging over het onderwijs Rapportering voor docenten.
1 Relatie Intelligentie Quotiënt en de Motorische Vaardigheid Marco Borhem Fleur van Dam Sanne Hein Opdrachtgever Docent Begeleider Opdrachtgever Docent.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 9 Analyseren. Analyseren van data verzamelde data analyse resultaten conclusies Doel: ordenen van data om antwoord op.
Toerisme Vlaanderen Vlaanderen Vakantieland 2011 Redemptieonderzoek 15 februari 2012 M.A.S. – Market Analysis & Synthesis Brusselsesteenweg 46 a – B 3000.
Pouya Arami, Laura Kelderman & Pim Spaargaren Hogeschool van Amsterdam, juni 2011.
Rapport Participatie Individueel welzijn en buurtbeleving Ermelo.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 10 Analyses en conclusies.
Resultaten studietijdmeting schakelprogramma komische wetenschappen 1 e semester academiejaar
Differentiatie.
studiedag Ongekwalificeerde Uitstroom door actiegroep
Welk schoolklimaat bevordert gelijke onderwijskansen
Workshop basisonderwijs
Feedback NRG 2011 Katrien Scheerlinck Attaché Audit VG-MZG - Datamanagement DG-GS FOD VVVL.
Beide formaties situatief tekenen
Spoolde Wijkdialoog 5 maart 2015 Welkom!
Betrokken ouder, tevreden ouder
Financiële kengetallen
Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO)
toerisme - focus MEersSEN
Rapport evaluatie proactieve flux V.T.
Rapport evaluatie proactieve flux V.T.
Transcript van de presentatie:

1 BUE Middenkader 2003 Een eerste verkenning van de resultaten

2 Opbouw van de presentatie - Basisuitleg en tabellen met cijfers: terug te vinden op de slides - Verdere uitleg over de slides is terug te vinden op de notities ‘onder’ elke slide. Zie hiervoor ‘notitiepaginaweergave’.

3 Een overzicht 1. Algemene situering en benadering 2. Totale responsgraad 3. Betrouwbaarheden van de competenties 4. Evaluatie per competentie 5. Evaluatie per competentie: aantal 6. Evaluatie per indicator: aantal 7. Competenties volgens positie (feedbackgever - leidinggevende) 8. Competentie volgens geslacht 9. Evaluatie over BUE-bevraging 10. Open commentaren

4 1. Algemene situering en benadering (1) - Situering: * Twee soorten analyses: –analyses op basis van antwoorden van leidinggevenden en feedbackgevers samen –analyses op basis van de opgesplitste anrtwoorden * Op vraag: meer specifieke analyses mogelijk, in functie van verdere ontwikkeling van de leiderschapsvaardigheden

5 1. Algemene situering en benadering (2) - Benadering: Op basis van het antwoord en van het aantal antwoorden per categorie wordt het gemiddelde van deze antwoorden berekend. gemiddelde score In zeer In geringe GemiddeldIn hogeIn zeer geringe mate mate hoge mate Antwoord- categorieën

6 2. Totale responsgraad Hoge responsgraad laat conclusies toe, die gelden voor àlle aangeschreven leidinggevenden en feedbackgevers Resultaten 2002: - Leidinggevende: 91 % - Feedbackgever:80,1%

7 3. Betrouwbaarheden van de competenties Schaal: van 0 tot 1 (hoe hoger, hoe betrouwbaarder) Conclusie: indicatoren verwijzen naar dezelfde competentie

8 4. Evaluatie per competentie - Gemiddelde: opnieuw tussen 3 en = ‘gemiddeld’ en 4 = ‘in hoge mate’

9 5. Evaluatie per competentie: aantal (1) - Hoe hebben de leidinggevenden en feedbackgevers de competenties geëvalueerd ? - Antwoordprofiel: * O ngeveer 1100 leidinggevenden en feedbackgevers geven een gemiddelde score tussen 3 en 4 * Een steeds kleiner aantal geeft een gemiddelde score lager dan 3 (ong. 400) of hoger dan 4 (ong.500) * Een verwaarloosbaar kleine groep antwoordde ‘weet niet’

10 5. Evaluatie per competentie: aantal (2)

11 5. Evaluatie per competentie: aantal (3)

12 5. Evaluatie per competentie: aantal (4)

13 5. Evaluatie per competentie: aantal (5)

14 5. Evaluatie per competentie: aantal (6)

15 6. Evaluatie per indicator: aantal (1) - Hoe hebben de leidinggevenden en feedbackgevers de indicatoren geëvalueerd ? - Antwoordprofiel: * De grote meerderheid van leidinggevenden en feedbackgevers geven score van 3 of 4 * Kleinere groep geeft score 1, 2 of 5 * Zeer kleine groep feedbackgevers ‘weet niet’ - Twee indicatoren wijken af van dit profiel door een hoog aantal ‘weet niet’

16 6. Evaluatie per indicator: aantal (2)

17 6. Evaluatie per indicator: aantal (3)

18 7. Competenties volgens positie - Leidinggevende:

19 7. Competenties volgens positie (2) - Feedbackgever:

20 7. Competenties volgens positie (3) - Vergelijking van gemiddeldes:

21 7. Competenties volgens positie (4) - Verdeling van scores van leidinggevenden op gemiddelde van 5 competenties Aantal

22 8. Competenties volgens geslacht - Resultaten van mannelijke/vrouwelijke feedbackgevers: - Vrouwelijke feedbackgevers schrijven ‘significant’ meer impact aan leidinggevenden toe dan mannelijke feedbackgevers.

23 8. Competenties volgens geslacht (2) - Resultaten volgens geslacht van leidinggevende: - Vrouwelijke leidinggevenden worden door hun feedbackgevers ‘significant’ hoger gescoord voor ‘samenwerking buiten mijn team’ dan mannelijke leidinggevenden.

24 9. Evaluatie over de BUE-bevraging (1) - Hoe hebben de leidinggevenden en feedbackgevers de BUE-bevraging geëvalueerd ? - Algemeen: * De grote meerderheid van leidinggevenden en feedbackgevers geven score van 3 of 4 * Kleinere groep geeft score 1, 2 of 5

25 9. Evaluatie over de BUE-bevraging (2)

26 9. Evaluatie over de BUE-bevraging (3)

27 9. Evaluatie over de BUE-bevraging (4)

28 9. Evaluatie over de BUE-bevraging (5)

29 9. Evaluatie over de BUE-bevraging (6)

Open commentaren - meer dan 1/3 van feedbackgevers gaf open commentaar - van open commentaar meer dan 2/3 bij competenties

31 DUS: DUS: Positieve cijfers maar afwachtende houding