Crossmediale Marketing Campagne Using Media Crossmediale Marketing Campagne
Wat is het campagne idee/concept Twee websites, één voor de mannen (www.mannenrijdenbeter.nl) en één voor de vrouwen (www.vrouwenrijdenbeter.nl) Behendigheids-en kennisspelen (caravanrace, kaartlezen, stuntrijder etc) Wedstrijd element
Welke media worden ingezet Internet (websites) Televisie (reclame) Radio (strijdjournaal) Banners (online) http://www.vrouwenrijdenbeter.nl/ http://mannenrijdenbeter.nl/
Welke boodschap wordt overgebracht De vooroordelen die bestaan over het rijgedrag van mannen en vrouwen Een einde maken aan deze ‘strijd’ door te bewijzen wie de beste autorijders zijn
Welk gevoel wordt overgebracht De strijdt om wie er beter rijdt tussen mannen en vrouwen. Mensen moeten zich bewijzen, er wordt een soort strijd/battle gevoel overgebracht.
Wie is de opdrachtgever Centraal beheer Achmea
Wie hebben de campagne uitgevoerd Tribal DDB Rapp Collins DDB Amsterdam
Waar zijn zij nog meer van bekend Tribal DDB is bekend om: Dubbelfriss met als opdracht: Zet dubbelfrisss neer als een ‘cool’ en (mentaal) verfrissend drankje. Zij hebben hierbij het bekende ‘Wesley’ personage bedacht.
Rapp Collins is bekend van: Campagne voor het IFAW. Blijven er alleen woorden over?
DDB Amsterdam is bekend van: De reclame campagnes voor BCC. Met als meest recente reclame: ‘Hoogwater’
Waarom is deze campagne crossmediaal Televisie commercials Banners Dagelijks strijdjournaal op de radio Twee sites m/v
Wat vinden wij goed aan deze campagne De strijd tussen de seksen Goede teaser Twee websites Verschillende commercials
Is de campagne interactief en waarom Ja, online test 9 behendigheids-en kennisspelen (caravanrace, kaartlezen, stuntrijder etc)
Hoe kan het innovatiever? Betrouwbaardere seksen test, het is nu gemakkelijk te manipuleren. Ook met andere doelgroepen dan alleen mannen tegen vrouwen. Bijv: vrachtwagenchauffeurs vs. taxichauffeurs & kapsters vs. Advocaten. Duidelijker linken aan Centraal beheer Achmea d.m.v. autoverzekering afsluiten. Gebruik maken van tastbare media
Einde