Ongewenst gedrag Susan Lascaris Michiel van Rossen Marloes Ruiten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gemaakt door :marten cuiper
Advertisements

Paarden Door Layla gemaakt.
Dalton op de van heemstraschool.
Mentoraat Het menselijk handelen niet bespotten, niet betreuren, niet veroordelen, doch begrijpen’ (Ethica 4, voorrede). *) 
Bouw van atomen & ionen Klas 4.
Gedigitaliseerde leerlijn rekenen De Paschalisschool en de 17 april 2013.
“ Let’ s Think Denk aan 5 woorden die je zou gebruiken om aan te geven wat een goed opgeleid jong persoon is.
19. Pesten en de centrale plaats van bewegingsonderwijs
Thema 9 Begeleidingsstijlen
Inleiding herstelondersteunende zorg
PERIODE 3: VISUAL FX Digitale Beeldbewerking – 2012/2013.
Het klaslokaal 2.0.
Lentiz Dalton MAVO Naaldwijk
Harajuku.
Theo Burghout Week van de techniek We hebben bij.
CALVIJN MEERPAAL ACADEMY
Gemaakt door: Remco Muurling
Waar ben jij heel goed in?
Rego,stijn,flore Stop pesten !!!.
Motivatie leer- & gedragsproblematiek stoornissen & belemmering
Zoek van het standbeeld “de verwoeste stad” foto’s die vanuit een hoog, een laag een dichtbij en een ver standpunt gemaakt zijn. Waar staat het beeld?
Isabel Brouwers Artcode 2
Nature / Nurture: Aangeboren ? Aangeleerd ?
Wedstrijd : sterren en planeten
School- en pedagogische psychologie
De Nijl Door Ioan/Michiel.
Coca cola De geschiedenis van coca cola De coca cola-fles
Iris, Twann, Isa en Thomas
Rashida Abdoelkadir & Noureddine El Amiri
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Ontleden Klas 3.
Godsdienst.
Bulgarije Bulgarije Gemaakt door : Stef, Niels v. A, Roos, Marloes en Amber.
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Mediavergelijking Toetsing. Opzet tentamen: 4 korte kennisvragen (3 regels=5 punten per vraag) 3 Lange verdiepingsvragen (5 regels= 15 punten per vraag)
De spreekbeurt..
Vakantiehotel De valkenberg Rheden De gouden leeuw groep
z-0&feature=related z-0&feature=related.
Een leuke kennismaking met taal! Donderdag 7 juni van 09:00 uur tot 14:00 uur.
Ouderavond (datum) uitgevoerd door: in opdracht van: (logo school)
Gespreksvaardigheden V2
“DE jeugd van tegenwoordig”
Wat is symbaloo
Verhalend Ontwerpen Training.
De wasrol en de lp.
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Hoofdstuk 1 de wereld om ons heen
Brazilië Sporten.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Vakdidactische opdracht
Symptomen faalangst Fysieke klachten: Hartkloppingen Hoofdpijn
Godsdienst 1.
Godsdienst. Ben jij een christen? Wat is een christen?
Welkom bij de workshop Aanpak Stageproblematiek
Prikkelverwerkingsstoornis
BABBELTRUC Wat zijn babbeltrucs en hoe kunt u zich hier het beste tegen beschermen? Een workshop voor senioren en mantelzorgers.
Martine Speelman en Marieke v.d. Maten
Opdracht workshop.  Maak met je groepje 2 filmpjes over de verblijfsfase  1 filmpje zoals het hoort en 1 filmpje met verborgen fouten erin.
Cinematografie / stopmotion
Geschiedenis van de Film Mistic Swing (22 sec)
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
SADAN-opdracht, gemaakt door Fien Degroote
Pesten is kindermishandeling
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
Workshop werkplekbegeleiding 12 oktober 2016
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Transcript van de presentatie:

Ongewenst gedrag Susan Lascaris Michiel van Rossen Marloes Ruiten Sabine Waal Anneke Wouters

Wat is ongewenst gedrag? Ongewenst gedrag is gedrag dat schade aanbrengt bij de leerling zelf, medeleerlingen en docenten. Dit kan materialistisch , psychisch of lichamelijk zijn.

Doelen van de workshop Je kunt: Van 8 soorten ongewenst gedrag zowel positieve als negatieve punten noemen Ongewenst gedrag in een praktijksituatie omschrijven en benoemen welke begeleiding de school hiervoor gebruikt/ moet gebruiken Omschrijven hoe met behulp van de pedagogische driehoek zorg aan de leerling geboden kan worden Beschijven welke positie de leerling in de klas inneemt (Roos van Leary) Beschrijven hoe de docent voor iedereen een goed klimaat te creëren.

ADHD film

Agressie

Hechtingsproblemen

Dyslexie

Borderline Film http://www.youtube.com/watch?v=liYrC601Fdw

Angststoornis

Autisme Film http://www.youtube.com/watch?v=pIP4nYZXOE0&feature=fvst

Faalangst

Groepsindeling Groep 1: Koen, Stefan, Radha, Jeroen, Ricardo Groep 2: Benjamin, Tim, Vera, Margriet Groep 3: Marc, Wendy, Ilse, Ronald Groep 4: Danny, Tessa, Thomas, George